عضو شورای شهر بناب گفت: برای زنده نگهداشتن یاد وخاطرۀ شهدای غزه، باید اهداف و عقاید آنها منتشر و بازخوانی شود.

به گزارش انعکاس بناب، همزمان با شروع جمع آوری کمکهای مردمی در سراسر کشور برای مردم ستمدیده غزه بر آن شدیم که با بهمن حدادی بناب از اعضای شورای شهر بناب در این خصوص مصاحبه ای را ترتیب دهیم؛ در زیر توجه شما را به این مصاحبه جلب می نماییم.
۱-با توجه به تشکیل ستاد بازسازی غزه و جمع آوری کمک از چهارشنبه تا جمعه این هفته توصیه شما به مردم خیر کشور ما چیست؟
ضمن سلام و تشکر از زحمات شما برادران بزرگوار.
امیر المومنین علی (علیه السلام) می فرمایند: من از رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) بارها شنیدم که می‏ فرمود:
ملتی که حق ناتوانان را از زورمندان، بی اضطراب و بهانه‏ ای بازنستاند، رستگار نخواهد شد
نهج البلاغه/قسمتی از نامه پنجاه و سه
مَنْ لَمْ یَهْتَمَّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ…
کسی که اهتمامی به امور مسلمانان نداشته باشد مسلمان نیست.
اصول کافی/ بحارالانوار ، جلد هفتاد و یک ، صفحه سیصد و سی و هشت
سفارشات و توصیه های بزرگان دین سر لوحۀ زندگی ماست و راه بهانه گیری یا شانه خالی کردن از این عمل خدا پسندانه را بسته و بر هر مسلمان آزاده ای فرض است که در حد وسع خود در این عمل خیر مشارکت کند.

۲-مسلمانان در قبال حل مشکلات برادران دینی خود در غزه و بازسازی این مناطق چه وظیفه ای دارند؟
ادعای مسلمانی علی الخصوص شیعه علی (ع) بودن، مقدمات و موخرات دارد، ادعا داریم شیعه آن مردی هستیم که با شنیدن در آوردن خلخال از پای زن یهودی می فرمایند:”اگر مسلمانی از این غم بمیرد بر او عیبی نیست”
آن خلخال، بخشی از مال یک انسان بود نه جان و آبرو و ناموس او، از آن یک غیر مسلمان بود نه مسلمان!
و نکته بسیار مهم آنکه: متجاوزان به مال آن زن، دشمنان کشور و غارتگران در حال محاربه با حکومت اسلامی بودند نه ماموران حکومت علی(ع)!
با این اوصاف تکلیف مسلمین، علی الخصوص شیعیان در قبال مردم مظلوم غزه مشخص است.

۳-برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای غزه باید چه کار کنیم؟
در حال حاضر مرزهای اعتقادی در جهان مهمتر از مرزهای جغرافیایی است، پس هر مجاهدتی در داخل این مرزها ارزشمند و ستودنی ست، علی الخصوص این مجاهدت منجر به شهادت نیز بشود، خون هر شهید در داخل این مرزها موجب تنومند شدن این اعتقاد و باعث حراس در دل بدخواهان خواهد شد، در کلام رهبر معظم، زنده نگهداشتن یاد و خاطرۀ این شهیدان همردیف با شهادت بیان شده است، پس در هر برهه از زمان و مکان احترام به شهید و شهادت عملی ست ستودنی، برای زنده نگهداشتن یاد وخاطرۀ این عزیزان، باید اهداف و عقاید آنها منتشر و بازخوانی شود، تا نسلهای بعدی هم از این خون دلهایی که خورده شده مطلع شوند و راه آنها را با قدرت ادامه دهند.

۴-کشورهای اسلامی و نهادهای بین المللی در قبال جنایات اسرائیل غاصب باید چه کار کنند؟
اگر زعمای کشورهای اسلامی از مصلحت اندیشی یا منفعت طلبی، کمی هم بفکر اتحاد امت اسلامی باشند، اسرائیل و دیگر ابرقدرتها توان کشیدن نقشۀ راه برای مسلمین و دخالت در انتخابات آنها را نخواهند داشت.
در پایان از زحمات شما عزیزان سپاسگزارم و با سابقه ای که از مردم کشورم دارم می دانم از این امتحان هم سربلند بیرون خواهند آمد، به امید ظهور مظهر عشق و صفا و احتزاز پرچم عدالت بر عالم.