به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، در این آیین از ۱۱ جوان برتر در بخشهای مختلف تجلیل شد. مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجانشرقی در همایش تجلیل از برگزیدگان جشنواره علی اکبر(ع) شهرستان بناب با بیان اینکه آذربایجانشرقی از دیرباز مهد نخبگان ٬ عالمان ٬ دانش پژوهان ٬ قهرمانان و پهلوانان بوده است ٬ اظهارکرد: اندیشه […]

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، در این آیین از ۱۱ جوان برتر در بخشهای مختلف تجلیل شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجانشرقی در همایش تجلیل از برگزیدگان جشنواره علی اکبر(ع) شهرستان بناب با بیان اینکه آذربایجانشرقی از دیرباز مهد نخبگان ٬ عالمان ٬ دانش پژوهان ٬ قهرمانان و پهلوانان بوده است ٬ اظهارکرد: اندیشه و خرد این افتخارآفرینان در طول تاریخ به ما ارث رسیده است.

وی با بیان اینکه ایرانی همواره دارای بزرگترین تمدن بشری بوده است ٬ افزود: دشمنان ایران اسلامی به دلیل منابع مادی و انسانی درصدد طمع و دست درازی به آن بوده اند اما همچنان ماندگار و پابرجا مانده است و این امر به دلیل رشادت ها و ازخودگذشتگی های جوانان ٬ مردان و زنان بوده است.

اسبقیان با بیان اینکه ایران اسلامی افتخار این را دارد که به همت افتخارآفرینی جوانانش در مجامع ملی و بین المللی بدرخشد ٬ تصریح کرد: بخش اصلی امید و اتکای دولت تدبیر و امید نیز به جوانان این مرزوبوم به ویژه جوانان نخبه و افتخارآفرین معطوف شده است.

وی با بیان اینکه جوانی دوران داشته است و وظیفه ما مسئولین حفاظت ٬ حراست و اعتماد به جوانان است ٬ اضافه کرد: جوانان ناتوانی کودکان و محافظه کاری بزرگسالان را ندارند و به قدری از جایگاه مهمی برخوردار هستند که امام
خمینی(ره) همواره بر گرامیداشت جایگاه آنان تاکید داشته و مقام معظم رهبری نیز توجه ویژه ای به جوانان به عنوان آینده سازان نظام دارند.

اسبقیان با اشاره به اینکه جوانان سرمایه کشور برای توسعه نیروی انسانی است گفت : اعتقاد به جوانان باید به صورت عملیاتی باشد و به شعار اکتفا نشود.

در ادامه این آیین فرماندار و نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی دیدگاههای خود را در خصوص جوانان بیان داشتند.

دکتر سید مناف هاشمی معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان کشور بر ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان در پیشرفت جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: دوره جوانی فصل کوشش برای شکوفایی و ارتقاء علمی ٬ فرهنگی ٬ اجتماعی و اعتقادی آینده است و نهادهای مختلف موظف هستند در خدمت جوانان باشند.

وی نقش دستگاه ها در پیشبرد اهداف ستاد ساماندهی جوانان را مهم ارزیابی و تصریح کرد : مقابله با آسیب های حوزه جوانان عزم جدی دستگاه ها را می طلبد و باید در مسیرحل مشکلات جوانان این ستاد را همراهی کنند.

وی شناخت واقعی قشر جوان را در ساماندهی و برنامه ریزی امور جوانان ضروری دانست و تصریح کرد: تصمیم گیری اشتباه در حوزه جوانان و برخورد نامناسب با آنان هرگز مورد تایید دولت نیست.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان کشور همچنین خطاب به مدیران استان و دست اندرکاران فرهنگ و تبلیغ در جامعه درخصوص الگوگیری جوانان گفت : باید با اعمال و رفتار برخواسته از دین و اعتقادات خودمان در الگوگیری جوانان موثر باشیم .

دکتر مناف هاشمی تقویت روحیه امید و خودباوری در جوانان را ضروری عنوان و خاطر نشان کرد : در صورت توجه به این مهم می توان شاهد اثر بخشی در حوزه هایمختلف مدیریتی و اجرایی بود که کمتر به آن پرداخته شده است.

وی به اختصاص امکانات و اعتبارات مختلف در حوزه جوانان اشاره و یادآور شد: حضور جوانان همیشه در کنار دولت احساس می شود و توجه دولت تدبیر و امید به این قشر پرشور به صورت ویژه است.

۱۴ ۱۳ ۱۲ ۱۱ ۱۰ ۹ ۸ ۷ ۵ ۶ ۴ ۳ ۲

انتهای پیام/ش