به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، کیفیت معابر شهری یکی از عوامل موثر بر کیفیت زندگی شهروندان و هم چنین یکی از شاخصهای رضایت از عملکرد شهرداری ها محسوب می شود، شهرستان بناب، هم چون سایر شهرهای استان و به عنوان شهری شاخص در سطح استان، از کیفیت پایین معابر شهری و به طور خاص کیفیت […]

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، کیفیت معابر شهری یکی از عوامل موثر بر کیفیت زندگی شهروندان و هم چنین یکی از شاخصهای رضایت از عملکرد شهرداری ها محسوب می شود، شهرستان بناب، هم چون سایر شهرهای استان و به عنوان شهری شاخص در سطح استان، از کیفیت پایین معابر شهری و به طور خاص کیفیت آسفالت معابر رنج می برد.

وضعیت نامطلوب آسفالت‌های سطح شهرستان بناب موضوعی است که سال‌ها در این شهر مطرح بوده و برخی از آسفالت‌ها به قدری نامطلوب است که با گذشت یک ماه از زمان ریخته شدن آن نیاز به روکش دوباره پیدا می‌کند.

یکی از معضلات مهم و اساسی در زمینه آسفالت خیابان های بناب نبود آسفالت یکدست در برخی خیابان ها و معابر اصلی است که موجب نارضایتی شهروندان و رانندگان این شهرستان شده است، یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یک شهر را از سایر شهرها متمایز می‌کند و تاثیر زیادی بر منظر شهری دارد، آسفالت یکدست و مناسب معابر است و این موضوع  از مهمترین اقدامات و وعده‌های شهرداری ها است.

بر اساس قانون اصول مهندسی، عمر مفید آسفالت خیابانها چهار سال است در حالی که در شهرستان بناب عمر آسفالت برخی از خیابان ها و معابر از هشت سال هم تجاوز کرده و حتی میتوان گفت برخی خیابانها تبدیل به آثار باستانی شده است، و ایجاد چاله های متعدد، حوادث خطرناکی را پیش روی شهروندان قرار داده است.

یکی از شهروندان بنابی درباره وضعیت نامناسب آسفالت اظهار داشت: خیابان های بناب بارها برای اجرای طرح های گاز رسانی، فاضلاب و… حفاری و به صورت غیر اصولی پر شده و به همین خاطربه این شکل در آمده است.

وی افزود: بدلیل وضعیت نامناسب آسفالت کوچه ها که بخاطر نشست و زیر سازی نامناسب، کوچه ها دارای دست انداز شده اند، جلو بندی و کمک های وسائل نقلیه به رغم بارها تعمیر دچار مشکل می شوند.

DSCF2423

شهروند دیگری می گوید: شهرداری به جای آسفالت کامل خیابان، فقط قسمت های مشکل دار را لکه گیری می کند؛ می‌توان آن را به لباسی تشبیه کرد که صد جای آن وصله‌دوزی شده است که موجب ناهماهنگی سطح خیابان و بروز مشکلات برای تردد خودروها می شود و به زودی آن لکه گیری ها از بین می رود.

در هر حال باید گفت کیفیت نامطلوب آسفالت خیابان‌های اصلی شهرستان بناب و حتی کوچه‌ پس‌کوچه‌های آن محل گلایه مشترک بیشتر افراد است و شهروندان بنابی با چاله چوله های عجیب و غریب خیابان‌ها و پیاده روها، آسفالت ریزی و لکه گیری‌های غیراستاندارد و برخی معضلات شهری آشنا هستند و اکنون منتظر اقدامات موثر مسئولان شهرداری برای رفع این معضل ها هستند که همت مسئولان شهری را می‌طلبد.

انتهای پیام/ش