سرپرست مدیریت آب و خاک و امورفنی مهندسی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ۶۲ درصد محصولات زراعی و باغی در دو شهرستان ملکان و بناب است.

به گزارش انعکاس بناب، سید خلیل هاشمی امشب در جلسه هماهنگی اجرای طرح نکاشت در اراضی پایاب بند انحرافی نوروزلو که در سالن طبقات همکف استانداری ترتیب یافت، اظهار داشت: ۸۰ هزار و ۹۸۰ هکتار زمین زراعی و ۶ هزار و ۵۸۹ زمین باغی در شهرستان‌های ملکان و بناب آذربایجان شرقی شامل اجرای طرح نکاشت هستند.

وی افزود: در رابطه با بحث شناسایی بخشی از کارها توسط همکاران در شهرستان احصاء شده و بخش باقی‌مانده از مسئولان سازمان‌ها در نحوه پرداخت و تامین آب برای باغات باید ارائه برنامه کنند.

سرپرست مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: در خصوص شناسایی برنامه‌های انجام گرفته بخشی از کارها توسط همکاران در آذربایجان شرقی احصاء شده و بخشی دیگر در اختیار مسئولان قرار گرفته تا در نحوه پرداخت و تامین آب برای باغات برنامه خود را ارائه کنند.

هاشمی اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی همکاری لازم را در خصوص اجرای طرح نکاشت و احیای دریاچه ارومیه انجام می‌دهد.

وی با اعلام اینکه ۶۲ درصد از محصولات زراعی و باغی در دو شهرستان ملکان و بناب است، افزود: این میزان بیشتر محصولات این دو شهرستان را فرا گرفته است.

سرپرست مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: تعداد ۱۱ شهرستان آذربایجان شرقی در حوزه نکاشت قرار گرفته که از این تعداد بیشترین تهدید متوجه دو شهرستان بناب و ملکان است.