به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در دومین جمعه از ماه مبارک رمضان و در خطبه‌های آیین دشمن‌شکن نماز جمعه شهرستان بناب با اشاره به نقش جوان و اهمیت توجه به این قشر توسط والدین، مربیان و مسئولان اظهار داشت: دوران جوانی انسان از لحاظ فکری دارای هر تفکری باشد، در پیری نیز […]

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب،

حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در دومین جمعه از ماه مبارک رمضان و در خطبه‌های آیین دشمن‌شکن نماز جمعه شهرستان بناب با اشاره به نقش جوان و اهمیت توجه به این قشر توسط والدین، مربیان و مسئولان اظهار داشت: دوران جوانی انسان از لحاظ فکری دارای هر تفکری باشد، در پیری نیز با همان قالب به تکامل خواهد رسید و امکان ندارد جوان بی‌ملاحظه و اباهی‌گر وقتی به ۵۰ سالگی رسید، فردی متدین و با شخصیت باشد.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل از تبعید آمدند و دست به انقلابی زدند که صد درصد نظام‌های دنیا مخالف این نظام بودند و امروز این نظام در دنیا لنگه ندارد و ایشان این مسئولیت خطیر را تا آخرین نفس هدایت و رهبری کردند و این در حالی است افرادی که به این سن و سال می‌رسند، بازنشسته می‌شوند.

خطیب جمعه شهرستان بناب افزود: این قدرت، این عظمت و این صلابت در همان جوهره دوران جوانی حضرت امام (ره) شکل گرفته بود و ایشان خود را ساخته بودند از این رو توجه به این حقیقت برای جوانان حیاتی و سرنوشت‌ساز است.

باقری‌بنابی با بیان اینکه جوان مجموعه‌ای از خوبی‌ها، استعدادها و خصوصیات مثبت، درخشان و ممتاز است؛ گفت: در عین حال جوان یک افت و آسیب بزرگی نیز در سر راه دارد که پیرمردها آن مراحل را طی کرده‌اند و آن هم عبارت است از عدم ثبات و تزلزل و تغییر موضع. چرا که جوان تجارب لازم را ندارد و با وجود اینکه هدایت او کم خرج است، از طرفی به بیراهه کشیده شدنش نیز کم خرج است.

وی تأکید کرد: جوان به مشاوره و راهنمایی احتیاج دارد تا به انحراف کشیده نشود و خود جوان، اولیاء و مربیان باید دائماً مراقبت کنند که مشکلی پیش نیاید مخصوصاً در تفکرات دینی و معنوی.

باقری‌بنابی افزود: امروزه بیشترین تهدید برای جوان عدم داشتن ثبات و داشتن روحیه تزلزل است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با تأکید بر اینکه نسل جوان امروز در کشور مردان و مدیران آینده این کشور هستند؛ گفت: مدیریت‌های مختلف کشور در انتظار آنان است؛ پس باید از امروز جوانان خود را مقاوم ساخته و از انحرافات به دور باشند.

باقری‌بنابی تصریح کرد: جوان امروزی باید سعی کند تا از پستی بیگانه پرستی خود را آزاد کرده و نجات دهد و در سبک زندگی استقلال خود را حفظ کند.

باقری‌بنابی تصریح کرد: دشمن توان حمله نظامی را به این کشور ندارد، از این رو به صورت فرهنگی و نرم‌افزاری در تلاش است که جوانان ما را تهی و بی‌خاصیت کند.

خطیب جمعه شهرستان بناب در ادامه خطبه‌های نماز جمعه با عرض تسلیت ایام شهادت مظلومانه شهید دکتر بهشتی و یاران ایشان و با گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: هفته قوه قضائیه را به قضات این مجموعه تبریک گفته و از زحمات، مجاهدت‌ها و تلاش‌های عزیزان تلاشگر در دستگاه قضایی کشور و شهرستان تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به تهدید جوانان کشورمان از طریق توزیع مواد مخدر و انواع روانگردان‌ها گفت: از دولت و قوه‌قضائیه قویاً می‌خواهیم با قاچاقچیان موادمخدر قاطعانه و محکم برخورد کنند.

انتهای پیام/