به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، خطیب جمعه شهرستان بناب ظهر امروز در خطبه های آیین عبادی نماز جمعه این شهرستان با تاکید بر ازدواج زودتر جوانان، گفت: طبق روایات انسات با ازدواج نصف دین خود را به حصار می کشد و از چنگ وسوسه های شیطانی خاتمه رها می شود. امام جمعه بناب خطاب به […]

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، خطیب جمعه شهرستان بناب ظهر امروز در خطبه های آیین عبادی نماز جمعه این شهرستان با تاکید بر ازدواج زودتر جوانان، گفت: طبق روایات انسات با ازدواج نصف دین خود را به حصار می کشد و از چنگ وسوسه های شیطانی خاتمه رها می شود.

امام جمعه بناب خطاب به آن دسته از افرادی را که شرایط ازدواج دارند اما این امر الهی را بجا نمی آورند، تاکید کرد: کسی که شرایط ازدواج را دارد اما ازدواج نمی کند فردی غیر متعارف است در حالی که تمام حلال مشکلات دنیوی و اخروی در ازدواج جمع شده است.

وی با بیان اینکه دو زوج جدای از هم آسیب پذیرند، گفت: کسانی که ازدواج نمی کنند تعادل روحی نخواهند داشت و از نظ اجتماعی این افراد احساس مسئولیت در جامعه ندارند.

حجت الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: امروز اکثر افرادی که دست به خودکشی می زنند از طیف مجرد هستند چرا که فکر و ذهن جمع و جوری ندارند.

وی افزود: البته مشکلات بعد از ازدواج هم وجود دارد که بنده به همه آنها کاملاً واقفم و در زمان مناسب به آنها هم خواهم پرداخت.

امام جمعه بناب ازدواج را به ندای فطرت معنی کرد و گفت: ازدواج در شرف هر فرد نقش بنیادی دارد و انسان با ازدواج خود به تمام مشکلات روحی خاتمه می دهد.

خطیب جمعه بناب در ادامه گفت: مسلمانان بیایند دست به دست هم دهیم تا تمام کسانی که با مشکل ازدواج روبرو هستند قبل از آنکه به سیه روزی و بی بند و باری نیافتند به ازدواج آنها چاره ای باندیشیم.

حجت الاسلام باقری بنابی به ازدواج آسان و ساده تاکید کرد و گفت: مسئولان بلند مرتبه نظام جامعه جوان را در یابند و از حرف های تکراری پرهیز کرده و در عمل و در تصمیمات قاطع به ازدواج جوانان امتیاز جدی قائل شوند.

وی در  با بیان اینکه مسئولان باید در عمل موجب تشویق جوانان به ازدواج شوند، گفت: بهترین راه مبارزه با مفاسد اخلاقی و فحشا در جامعه همین ازدواج است.

امام جمعه بناب در بخش دیگر سخنان خود به بحران کم آبی در جامعه اشاره کرد و گفت: همه ما باید در مصرف آب قناعت را جدی بگیریم اگر نسبت به این مسئله بی تفاوت باشیم در آینده نزدیک بیچاره و پشیمان خواهیم شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در خاتمه از مردم ولایتمدار بناب خواست در راهپیمایی روز قدس حضور پررنگی را داشته باشند چرا که عبادت و جهاد بزرگی است.

انتهای پیام/ش