مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب از افتتاح دو طرح کشاورزی در این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال اعتبار خبر داد.

به گزارش انعکاس بناب، جعفر صادقی با بیان این مطلب افزود: طرح اول مورد بهره برداری، طرح آبیاری تحت فشار در روستای خوشه مهر در زمینی به مساحت ۹۱ هکتار که ۸۵ هکتار از این طرح با استفاده از تسهیلات یارانه دار اجرا شده که مبلغ ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات بلاعوض پرداخت شده و مبلغ ۲ میلیارد ریال نیز آورده شخصی بوده که جمعاً مبلغ ۵ میلیاردو ۴۰۰ میلیون ریال برای این طرح هزینه شده است.
وی افزود: از اهداف و مزیت های این طرح علاوه بر مصرف بهینه آب و افزایش عملکرد آن تعداد ۱۰ نفر بطور مستقیم و ۵۰ نفر بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
صادقی به طرح دوم اشاره نموده و گفت: شهرستان بناب یکی از مراکز تولید فرآورده های دامی، اعم از گوشت و شیر و مشتقات آن است و میزان تولید شیر شهرستان ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن در سال و تعداد ۴ واحد کارخانجات لبنی با ظرفیت ۱۴۰ تن در روز وجود دارد و تعداد ۸ واحد مرکز جمع آوری شیر که با افتتاح یک واحد دیگر به ۹ واحد با ظرفیت ۵۵ تن در روز رسید.
وی ادامه داد: این مرکز جمع اوری شیر با مساحت ۲۷۰مترمربع و با اعیانی۷۰متر مربع با اعتبارات یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال و ۱۸۵ میلیون ریال آورده شخصی با ظرفیت ۴٫۵ تن در روز به بهره برداری رسیده است.
صادقی افزود: وجود این مراکز جمع آوری شیر علاوه بر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای جوانان، بطور روزانه شیر دامداری های بناب و شهرستانهای همجوار را با تانکر حمل شیر جمع آوری به کارخانجات لبنی شهرستان و استان تحویل می دهند.