رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب از برنامه‌های این اداره برای افزایش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این شهرستان خبر داد و افزود: ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی مساجد از جمله اهداف ایجاد کانون‌های فرهنگی و هنری است.

حبیب صدقی امشب در آیین تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بناب مساجد را مهم‌ترین پایگاه اجتماعی و فرهنگی مسلمانان دانست و بر لزوم گسترش فعالیت‌های فرهنگی در این اماکن مقدس تأکید کرد.

وی با تشریح تاریخ مساجد در صدر اسلام و توجه ویژه نبی مکرم اسلام(ص) به این اماکن مقدس، حفظ حرمت این اماکن در برگزاری هرگونه برنامه‌های فرهنگی را مورد تأکید قرار داد.

صدقی با تقدیر از فعالان عرصه مساجد، از برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب برای افزایش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این شهرستان خبر داد و افزود: ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی مساجد از جمله اهداف ایجاد کانون‌های فرهنگی و هنری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب گزارشی از فعالیت‌های کانون‌های شهرستان در تابستان امسال را ارائه کرد.

به گفته صدقی، در تابستان سال‌ جاری بیش از ۲ هزار نفر در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در رشته‌های مختلف قرآنی، فرهنگی و هنری فعالیت داشته‌اند.

علی قلی‌زاده معاون فرهنگی دبیرخانه هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم نقش فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را در جامعه نقشی سازنده و تأثیرگذار نامید.

وی فعالان این عرصه را افرادی خواند که با خدا معامله می‌کنند و بدون کوچک‌ترین چشمداشتی با کمترین امکانات بیشترین فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی را انجام می‌دهند.

معاون فرهنگی دبیرخانه هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دشمنان اسلام و نظام اسلامی سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را برای انحطاط جوامع اسلامی خصوصاً جامعه اسلامی ایران انجام داده‌اند؛ اظهار کرد: کمبود امکانات در برابر این همه سرمایه‌گذاری نباید دستاویزی برای طفره رفتن از مسئولیت اجتماعی شود؛ بلکه باید انگیزه بیشتری را ایجاد کند تا با درک عمق اهداف دشمنان اسلام در برابر آنها فعالیت بیشتری کرد.

در این مراسم که معاون فرماندار، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولان نیز حضور داشتند، از مدیران و مربیان برنامه‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بناب و نیز برترین‌های مسابقات فوتسال این کانون‌ها تجلیل شد.

منبع: فارس