به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی ظهر امروز در چهارمین جمعه از ماه مبارک رمضان و همزمان با روز جهانی قدس در خطبه‌های نماز وحدت بخش جمعه شهرستان بناب با تأکید بر ضرورت حمایت از مردم مسلمان در سراسر دنیا، گفت: هرچه در توان داریم، باید جبهه‌های خود را به خارج […]

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی ظهر امروز در چهارمین جمعه از ماه مبارک رمضان و همزمان با روز جهانی قدس در خطبه‌های نماز وحدت بخش جمعه شهرستان بناب با تأکید بر ضرورت حمایت از مردم مسلمان در سراسر دنیا، گفت: هرچه در توان داریم، باید جبهه‌های خود را به خارج از مرزهای این کشور بکشانیم و این در حالی است که بعضی‌ها فکر و خیال خام می‌کنند و می‌گویند که از عراق، بحرین، لبنان و سوریه به ما چه ربطی دارد؟!
خطیب جمعه شهرستان بناب تصریح کرد: امروز باید در دفاع از مسلمانان جهان پیشقدم باشیم و روز قدس یکی از این روزهایی است که باید جهاد کنیم.

باقری‌بنابی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بر ضرورت ترویج ازدواج آسان و ساده در جامعه تأکید و بیان کرد: ازدواج مانند سایر امور دیگر موانع و مشکلاتی دارد که البته مقداری از این مشکلات را قبول داریم، اما مقداری دیگر از این مشکلات ساختگی و تحمیلی است و باید بدانیم که با بالارفتن سن ازدواج در جامعه آسیب‌های فردی و اجتماعی بیشتر می‌شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با بیان اینکه ارتباط دادن مسائل و مشکلات مربوط به ازدواج به مسائل اقتصادی اشتباه است، توضیح داد: با کاهش هزینه‌های زائد، تشریفات اضافی و کشاندن ازدواج‌ها از تالارها به منازل می‌توان برای افزایش ازدواج در جامعه قدم برداشت.
باقری بنابی با تأکید بر مقابله با بدعت‌ها در امر ازدواج و خنثی کردن تله‌های انفجار، افزود: دولت تدبیر و امید و اعتدال، مجلسی‌های اصولگرا و دستگاه‌های متصل به دولت با اتخاذ سیاست‌های راهبردی و دادن امتیازات ویژه به جوانان زمینه‌های ازدواج آنها را فراهم کنند.
وی اضافه کرد: مسئولان با دادن تسهیلات مناسب، کم‌بهره و درازمدت، جوانان را به سمت تأهل تشویق و ترغیب کنند که این تنها راه مبارزه اصولی با بی‌بند‌وباری در جامعه است.
امام جمعه بناب تأکید کرد: در کشور پهناور و جوان‌پرور ایران قدم‌های برداشته شده کافی نیست و مسئولان باید گام‌های ارزنده‌تری را در این خصوص بردارند.
باقری‌بنابی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه بناب به تأسیس انجمن حمایت از زندانیان در این شهرستان اشاره کرد و از مردم خواست از مسئولانی که در این زمینه قدم برمی‌دارند، حمایت کرده و با مساعدت‌های مالی خود حامی خانواده‌های زندانیان باشند.
وی تبیین کرد: همانگونه که نمی‌گذاریم در این شهرستان زندان تأسیس شود، از طرف دیگر مردم با مساعدت‌های خود خانواده‌های زندانیان را حمایت خواهند کرد.
خطیب جمعه شهرستان بناب عنوان داشت: از مردم می‌خواهم مسئولانی را که برای حمایت از خانواده‌های زندانیان قدم برمی‌دارند، همچنان برای استمرار امدادرسانی به خانواده‌های زندانیان گام بردارند.

انتهای پیام/ش