فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بناب در خصوص اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی گفت: این طرح در زمان هیچ دولت و حزبی تعطیل شدنی نیست و مانند یک قانون ثابت همواره اجرا می شود.

سرهنگ علی سلطانی وش همزمان با هفته نیروی انتظامی در اجتماع اقشار مختلف مردم و مسئولان بناب با ارائه گزارشی از عملکرد این نیرو از ابتدای امسال تاکنون گفت: هم اکنون بیش از یکصد پلیس، وظیفه استقرار نظم و امنیت در شهرستان بناب را بر عهده دارند.

وی همچنین از دستگیری یک هزار و ۹۷۷ نفر متهم در طول شش ماهه اول امسال در این شهرستان خبر داد.

فرمانده نیروی انتظامی بناب از کشف ۳۰ قبضه اسلحه ، ۶هزار و ۷۴۶ دستگاه تجهیزات ماهواره ، ۳هزار و ۴۶۳ حلقه انواع سی دی مبتذل به عنوان بخشی از عملکرد این نیرو در طول شش ماهه اول امسال نام برد.

سرهنگ سلطانی وش از کاهش ۳۰درصدی تصافات منجر به فوت در شهرستان خبر داد و گفت: در همین راستا امسال از پلیس راهنمایی و رانندگی بناب به دلیل برگزیده شدن شهر بناب به عنوان شهر کم خطر استان آذربایجان شرقی تقدیر شد.

فرمانده نیروی انتظامی بناب در ادامه از کشف و متلاشی شدن باند بزرگ سارقان خودرو در منطقه خبر داد و گفت: اعضای این باند تاکنون به ۸ فقره سرقت خودرو اعتراف کرده اند.

سرهنگ علی سلطانی وش همچنین از اجرای طرح پاکسازی روستاهای آلوده بناب خبر داد و گفت: امسال نخستین کمپ ترک اعتیاد بناب راه اندازی می شود تا معتادان بومی به آنجا هدایت شوند.

وی از توقیف و جمع آوری یک هزار و ۸۶۳ دستگاه موتورسیکلت و یک هزار و ۵۰۰ خودوری متخلف در مدت شش ماهه اول امسال خبر داد و گفت: در این راستا ۲۰ نفر از سربازان وظیفه نیروی انتظامی بناب مورد تعرض فیزیکی و جراحت از سوی مردم قرار گرفته اند.

سلطانی وش همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از بکارگیری ۷۰ نفر پلیس افتخاری زن و مرد به صورت ملبس از هفته آینده در سطح شهر خبر داد و گفت: با آغاز فعالیت این تعداد نیرو ، توان عملیاتی پلیس بناب دو برابر افزایش می یابد.
فرمانده نیروی انتظامی بناب در بخش پایانی سخنان خود به حادثه تلخ ربودن دختربچه ۱۲سال بنابی و قتل او توسط آدم ربایان اشاره کرد و گفت: باوجود اینکه هیچ اثر و ردپایی از این قتل پیچیده برجای نمانده بود اما در نهایت ماموران انتظامی و امنیتی در طول یک هفته تلاش طاقت فرسا موفق به دستگیری سه نفر آدم ربا شدند.

سرهنگ سلطانی وش خواستار اجرای سریع حکم قضایی برای این سه نفر در ملا عام شد.