فرماندار بناب گفت: در طول شش ماهه اول امسال ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی برای این شهرستان جذب شد.

ولی اله فرج اللهی ظهر یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بناب با انتقاد از همکاری نکردن بانک های عامل در پرداخت اعتبارات و تسهیلات اشتغالزایی گفت: برای شش ماهه اول امسال دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی به استان آذربایجان شرقی ابلاغ شده بود که از این مقدار فقط ۱۷۰ میلیارد ریال محقق شد .

وی افزود: از این میزان ، ۱۲۰ میلیارد ریال برای شهرستان بناب و بقیه برای سایر شهرستان های استان جذب شد.

وی اضافه کرد: اگر بانک های عامل دراین مدت همکاری می کردند تا پایان اردیبهشت ماه امسال باید همه اعتبار شش ماهه اول جذب می شد.

فرماندار بناب گفت: در صورت ادامه یافتن عدم همکاری بانک ها دراین زمینه، تحقق افزایش اشتغالزایی درکشور با مشکل روبرو می شود.

فرج اللهی همچنین اظهارکرد: وام مشاغل خانگی هم به دلیل نرخ بالای سود بانکی تا کنون جذب نشده و این موضوع جای نگرانی دارد که مسئولان باید برای آن چاره اندیشی کنند.

به گفته وی بانک های عامل حق ندارند حساب یارانه خانواده ها را به دلیل اقساط معوقه و بدهی مسدود کنند و همچنین نباید برای ضمانت وام گیرنده ها حتماً از آنها کارمند رسمی بخواهند.

فرماندار بناب تصریح کرد: شهرستان بناب همچنان از ادامه شش درصد بیکاری در بین اهالی رنج می برد که بیشترین آن در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

فرج اللهی افزود: ما طبق برنامه ریزی که داشتیم سعی می کردیم حداقل تا پایان امسال معضل بیکاری را در بناب حل کنیم اما هنوز در شش ماهه اول نتوانستیم کار چشمگیری بکنیم.

وی در ادامه سخنان خود سال ۹۳ را سال نهضت آسفالت روستایی در بناب توصیف کرد و گفت: امسال در یک حرکت بی نظیر در ۱۰ روستای حومه بناب عملیات آسفالت ریزی جاده ها و معابر انجام یافته که تا دوماه آینده به اتمام می رسد.

به گفته فرج اللهی در شش ماه دوم امسال عملیات احداث دو باب ورزشگاه در روستاهای بناب آغاز می شود که گام بزرگی در توسعه ورزش روستاییان محسوب می شود.

رئیس شورای اداری شهرستان بناب همچنین از رعایت نشدن نظم و انظباط اداری در برخی ادارات و نهادهای دولتی بناب انتقاد کرد و گفت: طبق بازدیدی که از ادارات داشتیم متوجه شدیم تعدادی از مسئولان ادارات به رعایت نظم و قوانین اداری اعتقاد ندارند و بی توجهی می کنند در حالی که برازنده دولت نیست که ساعت هشت صبح هنوز رئیس و برخی کارمندان اداره در محل کار خود حضور نداشته باشند.

ولی اله فرج اللهی تعامل و همکاری را یکی از وظایف ذاتی مدیران اعلام و تصریح کرد: هر مسئولی که به این وظیفه خود عمل نکند از ادامه مسئولیت او شرمنده خواهیم شد و عذر او را خواهم خواست.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مسئولان شهرستان روحیه هماهنگی و همسویی با یکدیگر را دارند گفت: اجازه نمی دهیم چند نفر با همکاری نداشتن در امورات ، مشکل و خللی برای دولت ایجاد کنند.

فرماندار بناب از استفاده شخصی برخی مدیران شهرستان از خودروهای دولتی در خارج از وقت اداری انتقاد کرد و هشدار داد: درصورت مشاهده ، نیروی انتظامی مکلف است آنها را به پارکینگ ناجا هدایت کند.

در ادامه این جلسه رئیس اداره ورزش و جوانان بناب هم از برگزاری شانزدهمین دوره همایش دوچرخه سواری با عنوان بناب شهر دوچرخه در ۲۵ مهرماه با حضور معاون وزیر ورزش و وجوانان خبر داد و گفت: برای این همایش ۱۲هزار برگه قرعه کشی تهیه و تاکنون نصف آن به فروش رفته است.

سید مجید یزدانی افزود: برای این همایش جوایز ارزنده ای به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون ریال تهیه شده و پیش بینی می شود حداقل هفت هزار نفر دراین همایش شرکت کنند.

به گفته یزدانی در یکسال اخیر خرید دوچرخه توسط مردم شهرستان بناب بصورت چشمگیری افزایش یافته است.