رئیس اداره ورزش و جوانان بناب گفت: شهرستان بناب آماده برگزاری شانزدهمین دوره همایش بزرگ دوچرخه‌سواری با حضور ۶ هزار دوچرخه‌سوار است.

به گزارش انعکاس بناب، سیدمجید یزدانی شامگاه امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بناب با اشاره به روند برگزاری این همایش اظهار کرد: همایش دوچرخه‌سواری بناب با حضور معاون ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان روز جمعه ۲۵ ‌مهرماه در خیابان‌های این شهرستان برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار دوچرخه سوار در این همایش بزرگ شرکت کنند.

وی افزود: برای انجام کارهای تبلیغاتی این همایش ۱۵ عدد بنر تهیه شده بود که تاکنون ۷ بنر از سوی شهرداری در سطح شهرستان نصب شده است اما با وجود تماس‌های متعدد از سوی مسئولان و اشخاص با شهردار هنوز بقیه آنها نصب نشده‌اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان بناب تصریح کرد: این همایش با شعار «مردمی فهیم، شهری سالم و آسمانی آبی» در این شهرستان برگزار می‌شود که در پایان به قید قرعه بیش از ۱۰۰ عدد جایزه نفیس از جمله سکه بهار آزادی، تلویزیون، دوچرخه و … به شرکت کنندگان در همایش اهداء خواهد شد.

یزدانی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری ادارات و مدیران واحدهای تولیدی، صنعتی و اصناف در تهیه هدایای این همایش خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال در قالب جوایز بین شرکت‌کنندگان در همایش توزیع شود.

وی سپس هدف از برگزاری این همایش را ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری بین شهروندان اعلام کرد و گفت: براساس آمارهای موجود طی یکسال اخیر اقبال مردم برای خرید و استفاده از دوچرخه در سطح شهرستان افزایش یافته است.

فرماندار بناب نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت فرهنگ استفاده از دوچرخه در این شهرستان گفت: بعد از وقفه حدود دو ساله بنا داریم این همایش را که بنام بناب به ثبت رسیده است، مجدداً احیاء کنیم.

ولی الله فرج اللهی ضمن دعوت از مسئولین ادارات و نهادها جهت مساعدت به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این همایش، خواستار حضور مسئولان در همایش بزرگ دوچرخه‌سواری بناب شد.

این گزارش حاکیست، شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در جنوب مرکز استان آذربایجان‌شرقی واقع شده و به علت علاقه وافر مردم این شهرستان به دوچرخه‌سواری و استفاده از این وسیله نقلیه ارزان، سبک و سالم برای مسافرت‌های درون شهری بیش از ۴۰ هزار دستگاه دوچرخه در این شهرستان وجود دارد و همه ساله با برگزاری همایش بزرگ دوچرخه‌سواری لقب « بناب شهر دوچرخه» به این شهرستان اختصاص یافته است.
منبع: فارس