به گزارش  انعکاس بناب به نقل ازخبرگزاری تسنیم، جعفر سمساری، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی به ارائه گزارش عملکرد این سازمان در استان پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون ۲۸ شعبه تأمین اجتماعی در سراسر آذربایجان شرقی فعال است، ضمن این‌که سه شعبه اقماری نیز در استان وجود دارد. وی […]

به گزارش  انعکاس بناب به نقل ازخبرگزاری تسنیم، جعفر سمساری، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی به ارائه گزارش عملکرد این سازمان در استان پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون ۲۸ شعبه تأمین اجتماعی در سراسر آذربایجان شرقی فعال است، ضمن این‌که سه شعبه اقماری نیز در استان وجود دارد.

وی با بیان این‌که برخی شعب تأمین اجتماعی استان در اماکن استیجاری نسبت به ارائه خدمات فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: ۵۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای استان هستند و ۱۳۰ هزار نفر مستمری‌بگیر در استان وجود دارد که تلاش داریم طیف گسترده‌ای از اقشار جامعه تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی قرار گیرند.

سمساری از وجود بیش از ۱۰ هزار مستمری‌بگیر بیکار در استان خبر داد و گفت: ۸۰ هزار بیمه شده قالی‌بافی و ۵۰ هزار بیمه کارگر ساختمانی نیز در استان تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی هستند که البته سیاست دولت یازدهم پالایش بیمه شده‌های این حوزه است که ۲۷ هزار بیمه غیر حق شناسایی و حذف شده‌اند.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان طلب از دستگاه‌ها و کارخانجات مختلف داریم، تصریح کرد: در این میان شرکت واحد با ۴۰ میلیارد تومان بیشترین بدهی را به تامین اجتماعی دارد.

سمساری همچنین از گسترش خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: مطالعات لازم برای صدور کارت هوشمند درمان در استان صورت گرفته است که در صورت اجرایی شدن این طرح و صدور کارت هوشمند میزان مراجعات بسیار کاهش خواهد یافت.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که امروزه اغلب خدمات سازمان با بهره مندی از فناوری‌های نوین ارائه می‌شود، افزود: این امر سبب کاهش ترافیک و حجم مراجعه بیمه‌شدگان می‌شود، چنانکه اکنون ۷۳ هزار فیش نقدی در سازمان صادر می‌شود که ۵۶ هزار فیش به صورت غیر حضوری صادر می‌شود.

وی افتتاح شعب هادی‌شهر، ایلخچی، ورزقان، شعبه شش تبریز، شعب اقماری خداآفرین، تسوج و مهربان را از جمله اقدامات توسعه‌ای تأمین اجتماعی استان در سال گذشته عنوان کرد و گفت: ارتقای تیپ ۵ شعبه بستان‌آباد، سراب، هریس، بناب و مرند و همچنین افتتاح دفتر کانون بازنشستگان در شهرهای عجب‌شیر، اسکو، آذرشهر و میانه از دیگر اقدامات بوده است.

سمساری بهره‌برداری از طرح توسعه ساختمان اداری شعبه دو تبریز، بهره برداری از ساختمان اداری شعبه صوفیان، افتتاح ساختمان اداری ترکمنچای، نوسازی و بهینه‌سازی فضای اداری شعب تابعه استان و اخذ مجوز لازم و تأمین زمین مناسب جهت احداث درمانگاه شهرهای عجب‌شیر و هشترود را از دیگر طرح‌های عمرانی این اداره کل در سال گذشته برشمرد.

انتهای پیام