به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی بعد از ظهر امروز در نخستین جشنواره ملی «کباب بناب» که با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان کشور برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی بعد از ظهر امروز در نخستین جشنواره ملی «کباب بناب» که با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان کشور برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات نمایندگان ادوار قبلی شهرستان و مسئولان شهرستان ثبت کباب بناب در فهرست آثار ملی را نمونه بارزی از همدلی و همزبانی در منطقه دانست و اظهار داشت: باید با تقویت الگوهای اصیل اسلامی خودمان الگوسازی کنیم، چرا که وضع بحرانی هویت در اقصی نقاط کشور گریبانگیر کشور شده و در بحث غذا نیز همین وضع را شاهد هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با ثبت کباب بناب در فهرست آثار ملی نه تنها دنبال ترویج ایجاد نشاط و شادابی در جامعه هستیم، بلکه از طرفی هم دنبال اشتغال آن هستیم.

باقری بنابی یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و مسئولان را در کشور اشتغال دانست و گفت: به نظر می‌آید هم‌اکنون حول و حوش ۲۵ هزار نفر از طریق کباب بناب ارتزاق می‌کنند و ما دنبال اشتغالزایی آن در سطح کشور هستیم.

وی با بیان اینکه جشنواره کباب بناب جشنواره اشتغال است، اظهار امیدواری کرد که مسئولان از کباب بناب به عنوان یک فرصت مهم برای ایجاد اشتغال در شهرستان و کشور قدم بردارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همانطوری که حفظ و نگهداری آثار تاریخی در کشور یک وظیفه است از این رو حفظ و نگهداری اثر معنوی کباب بناب نیز یک ضرورت است و از کباب بناب نیز باید به عنوان یک اثر ملی حفاظت و نگهداری کنیم.

باقری‌بنابی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از نام کباب بناب گفت: باید طوری برنامه‌ریزی کرد کسی که می‌خواهد از نام کباب بناب استفاده کند، باید هزینه آن را نیز پرداخت کند.

وی با تأکید بر برگزاری جشنواره کباب بناب در سال‌های آتی اظهار امیدواری کرد که در جشنواره سال آینده کباب بناب شاهد افزایش تعداد کباب‌پزان بناب از ۲۰۰ واحد به ۳۰۰ واحد در این شهرستان باشیم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توجه به حفظ آثار تاریخی بناب در سال‌های گذشته گفت: هم‌اکنون ۳ منطقه گردشگری هر کدام با ۴۰ درصد پیشرفت زیرساخت‌های آنها آماده است و امیدواریم رئیس محترم سازمان میراث فرهنگی با اختصاص اعتبار مورد نیاز شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این مناطق گردشگری باشیم.

ثبت جهانی منطقه گردشگری روستای «صَوَر و توتاخانه» بناب

باقری‌بنابی با اشاره به لزوم توجه به مناطق گردشگری شهرستان بناب خواستار ثبت جهانی منطقه گردشگری روستای «صَوَر و توتاخانه» در این شهرستان شد.

گزارش فارس حاکی است که در کنار برگزاری نخستین جشنواره کباب بناب نمایشگاه‌های جنبی از انواع تولیدات شهرستان و صنایع‌دستی منطقه در معرض دید شرکت‌کنندگان در این جشنواره و عموم بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

این گزارش حاکی است، در حالی که مسئولان شهرستان و استان از مدت‌ها پیش برای ثبت کباب بناب در فهرست آثار ملی کشور و برگزاری این جشنواره تلاش‌های زیادی انجام دادند، برگزاری جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی همزمان با برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره ملی «کباب بناب» قابل تأمل و تعمق و بررسی است.

با وجود اینکه از مدت‌ها پیش زمان برگزاری جشنواره ملی «کباب بناب» اطلاع‌رسانی شده بود و مسئولان وزارتی و تقریباً تمام مسئولان استانی و شهرستان به طور مستقیم یا غیرمستقیم از زمان و محل برگزاری این جشنواره ملی آگاهی داشتند، انتظار می‌رفت مقام عالی دولت در استان زمان برگزاری جلسه شورای اداری استان را به زمان دیگری موکول و شخصاً به اتفاق مدیران استان معاونت رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را در سفر به شهرستان بناب همراهی می‌کردند، اما صرفاً به حضور معاونت عمرانی استاندار در این جشنواره اکتفا شده بود.

از طرفی انتظار می‌رفت مسئولان رسانه ملی در استان به این جشنواره ملی که در شهرستان بناب در حال برگزاری است، با دید وسیع‌تری نگاه می‌کردند و حداقل چند روز قبل از برگزاری جشنواره اطلاع‌رسانی لازم را در این مورد انجام می‌دادند که احتمالاً چون این جشنواره ملی در بناب برگزار می‌شد، به آن صورت به آن پرداخت نشد.

انتهای پیام/ش