به گزارش انعکاس بناب، ورزش در شهرستان بناب به ویژه رشته فوتبال سال‌هاست که از رشته‌های موفق ورزشی در این شهرستان است و فوتبال بناب در طول این سال‌ها توانسته است در رده‌های مختلف سنی در سطح استان آذربایجان‌شرقی برابر تیم‌های شهرستان‌های دیگر و حتی تیم‌های تبریزی عرض اندام کرده و حرف‌هایی برای گفتن داشته […]

به گزارش انعکاس بناب، ورزش در شهرستان بناب به ویژه رشته فوتبال سال‌هاست که از رشته‌های موفق ورزشی در این شهرستان است و فوتبال بناب در طول این سال‌ها توانسته است در رده‌های مختلف سنی در سطح استان آذربایجان‌شرقی برابر تیم‌های شهرستان‌های دیگر و حتی تیم‌های تبریزی عرض اندام کرده و حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

اما در مقابل این توفیقات مسئولان به این دلیل که کاری از دستشان بر نمی‌آید، تنها در لفظ به رفع مشکلات تأکید می‌کنند و مکرر وعده و وعید می‌دهند. تا جایی که اگر این قول و قرارها مکتوب می‌شدند، می‌شد از آنها مثنوی هفتاد من کاغذ سرود!

اگر چه وعده‌های مسئولان تاکنون محقق نشده است اما با تمام این اوضاع و احوال رویه‌ای را که در پیش گرفته‌اند، پایانی نیست. مسئولان بی‌محابا نویدهایی می‌دهند که نه تنها خودشان به آنها ایمان ندارند بلکه به علت انبوه مشغله‌های کاری حتی متوجه لطمات وارد شده به اعتماد مردم به خاطر عملی نشدن وعده‌ها نیستند.

اکنون فوتبال بناب به دلیل مسائل مالی و عدم حمایت‌های مسئولان از آن دچار چالشی سخت و بحث برانگیز شده است. بحرانی که می‌رود کارخانه بازیکن‌سازی در شهرستان بناب را مثل بسیاری از صنایع به تعطیلی کشانده و یا تولید خود را کاهش دهد و در این وانفسا امید صدها بازیکن و هواداران پرشور فوتبال در این شهرستان را به یأس تبدیل کند.

بنابراین، موضوع فوتبال بناب با تمام این حواشی منفی و مسئله بی‌قواره مالی آن باعث شده که نتوان به راحتی و بدون اندکی تأمل از کنار آن گذشت.

این روزها تیم فوتبال بناب که با هزاران زحمت به همت جوانان با انگیزه و گمنام خود و صدالبته حمایت و تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان هیئت فوتبال و اداره ورزش و جوانان این شهرستان به جمع تیم‌های حاضر در لیگ دسته سوم کشور راه یابد، حال و روز خوشی ندارد.

در همین رابطه رئیس هیئت فوتبال بناب گفت: تلاش بسیاری در طول فصل برای رسیدن تیم به این مرحله و راهیابی آن به مسابقات دسته سه کشوری صورت گرفته و تیم با سختی و مشقت بسیار به این مرحله راه یافته است.

رحیم پاکیزه‌خوی افزود: اما از اینجا به بعد تیم باید توسط مسئولان شهرستان حمایت شود و اگر این تیم از لحاظ مالی توسط مسئولان شهرستان بخصوص شورای اسلامی شهر و شهرداری حمایت نشود، مجبور خواهیم شد از شرکت در مسابقات دسته سوم کشوری که خیلی از شهرستان‌ها آرزوی رسیدن به آن را دارند، انصراف داده و کنار بکشیم.

وی تصریح کرد: از آنجایی که بناب پیشینه خوبی در فوتبال استان دارد حیف است که در مسابقات کشوری حضور نداشته باشد.

به هر حال، با در نظر گرفتن شرایط حاد و حساس تیم فوتبال بناب این سئوال مطرح است که می‌توان باور کرد در سالی که ذهن مسئولان را شور انتخابات به خود مشغول کرده است، آیا از نماینده فوتبال شهرستان بناب در مسابقات لیگ دسته سوم کشور حمایت واقعی صورت خواهد گرفت تا این سرمایه‌های ورزشی از شهرستان خارج نشوند.

————————–

نگارنده: جاوید بنابیان