به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، عصر امروز همزمان با گرامیداشت هفته دولت طی مراسمی با حضور اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، فرماندار، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان و اهالی منطقه چند طرح و پروژه کشاورزی در شهرستان بناب افتتاح و کلنگ‌زنی شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان […]

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، عصر امروز همزمان با گرامیداشت هفته دولت طی مراسمی با حضور اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، فرماندار، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان و اهالی منطقه چند طرح و پروژه کشاورزی در شهرستان بناب افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب در این خصوص گفت: در شهرستان بناب  ۱۹کیلومتر از کانالهای آبیاری عمومی به همراه ۱۹ کیلومتر از جاده سرویس مزارع به ارزش ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با حضور استاندار آذربایجانشرقی به بهره برداری رسید.

کلنگ زنی طرح آبیاری تحت (فشار بارانی) در ۳۸۸ کیلومتر روستای دوش و ۸۵ هکتار روستای ثقیلی با اعتبار ۶ میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان هم دیگر برنامه های جبارزاده در شهرستان بناب بود.

صادقی اظهار داشت:۲۱۰۰ نفر از کشاورزان و بهره برداران شهرستان بناب از ۱۰۰۰ هکتار زمین مزروعی که به آبیاری تحت فشار مجهز می شود استفاده خواهد کرد.

همچنین طی مراسمی با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی طرح شبکه فرعی و اصلی روستای «دوش» از توابع شهرستان بناب شامل ۴۷۳ هکتار زمین زراعی با صرف اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در مراسم دیگری با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و مسئولان محلی کلنگ پروژه آبیاری تحت‌فشار پایاب سد “دوش” در یک‌هزار هکتار از اراضی منطقه به زمین زده شد.

برای اجرای طرح آبیاری بارانی یک‌هزار هکتار از اراضی منطقه بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار صرف خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های کشاورزی شهرستان بناب با اشاره به عزم جدی دولت تدبیر و امید برای احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: اجرای طرح آبیاری بارانی یک‌هزار هکتار از اراضی شهرستان بناب بی‌نظیر است و این طرح باید توسعه یابد.

جبارزاده از مسئولان جهاد کشاورزی استان خواست طرح آبیاری قطره‌ای در یک‌هزار هکتار از اراضی شهرستان بناب را به عنوان الگو جهت استفاده در سایر شهرستان‌ها مطرح و معرفی کنند.

انتهای پیام/ش