به گزارش انعکاس بناب به نقل از  خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین شکوهمند نماز جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه ارتباط و دوستی با دشمنان هزاران بدبختی و خسارت به دنبال دارد، اظهار داشت: نباید به دشمنان به دیده دوست نگاه کرد و به آنها اعتماد کرد، چرا که یکی […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از  خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین شکوهمند نماز جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه ارتباط و دوستی با دشمنان هزاران بدبختی و خسارت به دنبال دارد، اظهار داشت: نباید به دشمنان به دیده دوست نگاه کرد و به آنها اعتماد کرد، چرا که یکی از علائم استمرار عداوت و دشمنی طرز صحبت است.

وی با قرائت بخشی از اظهارات و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید به آمریکایی‌ها اعتماد کرد؛ افزود: موضع‌گیری معظم له در قبال آمریکا عین آیات قرآن است.

خطیب جمعه شهرستان بناب خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب آمریکایی‌ها در این کشور ارباب مطلق بودند و به واسطه قدرت ارتش ما به منطقه سروری می‌کردند و در مقابل ما را نیز زیر سلطه خود نگه داشته بودند از این رو باید از تاریخ درس عبرت گرفت.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی سپس به راه‌اندازی جنگ در منطقه و نسل‌کشی مسلمانان در یمن، بحرین، عراق و سوریه توسط استکبار جهانی اشاره و تصریح کرد: همه این اقدامات صرفاً به خاطر این است که مسلمانان را ذلیل کرده و خود را ارباب منطقه تلقی کنند.

وی افزود: تأکید رهبر معظم انقلاب به همه مردم علی‌الخصوص جوانان این است که علت تمام عقب ماندگی‌های این کشور در قبل از انقلاب آمریکایی‌ها بوده‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب همچنین با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها یک لحظه از دشمنی با ما دست نکشیده و نخواهند کشید؛ گفت: همه نخبگان و دولتمردان و آحاد مختلف مردم باید اذعان کنند که اگر جای دوست و دشمن عوض گرفته شود، آن موقع پشیمان خواهیم شد و آسیب خواهیم دید.

حجت‌الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: تمام تلاش ما باید در بر این باشد که راه نفوذ شیاطین را برای همیشه به این کشور ببندیم.

وی در عین حال اظهار داشت: مسئله مذاکرات مقوله دیگری است و جریان مذاکرات برای خلع سلاح دشمن بوده تا بهانه از دست دشمن گرفته شود و دنیا بداند که ما اهل منطق هستیم و اینها قلدر و ظالم هستند.

امام جمعه شهرستان بناب در ادامه سخنان خود یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند «من اعضای تیم مذاکره کننده را از نزدیک می‌شناسم، آنها زحمت کشیدند، شجاع و متدین هستند و بدانید که قصد آنها خدمت است و می‌خواهند با این مذاکرات گره‌ها را بگشایند و تجاوز دشمن را سد کنند».

حجت‌الاسلام باقری بنابی بیان کرد: در محافل قانونی و غیرقانونی نیز که به این تیم فشار می‌آید، تسویه حساب‌های شخصی است، نه حرف دل مردم و نه از ناحیه مقام معظم رهبری! در حالی که مردم خادمان خود را از خائنان تشخیص می‌دهند.

امام جمعه بناب به سالروز شهادت شهید محراب آیت‌الله مدنی اشاره کرد و با عرض تسلیت شهادت این شهید والامقام گفت: کسانی که از نزدیک با خصوصیات و اخلاقیات شهید مدنی آشنا بودند، اذعان می‌کنند که حیف است چنین شخصیتی در بالین رختخواب از دنیا برود و شهادت برازنده چنین شخصیت‌هایی اخلاقی و دینی است.

انتهای پیام/