انعکاس بناب: رئیس دادگستری شهرستان بناب گفت: در ۶ ماه اول امسال ایراد ضرب و جرح عمدی، توهین و فحاشی و سرقت به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم جرایم را در این شهرستان در اختیار دارند و مباحث مواد مخدر در رتبه هفتم این جرایم است.

به گزارش انعکاس بناب، سراب اقبالی عصر امروز در کارگاه آموزشی پیشگیری از وقوع جرم مبلغان مذهبی شهرستان‌های بناب و ملکان در حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بناب با ارائه گزارشی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان گفت: عامل بودن تک تک افراد جامعه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر لازمه اصلاح وضع فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

وی افزود: در ۶ ماه اول امسال ایراد ضرب و جرح عمدی، توهین و فحاشی و سرقت به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم جرایم را در این شهرستان در اختیار دارند و مباحث مواد مخدر در رتبه هفتم این جرایم است.

رئیس دادگستری شهرستان بناب خاطرنشان کرد: همه این موارد نشان از ترویج بداخلاقی و فراموشی مباحث فرهنگی و دینی است که اشاعه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر توسط خود افراد می‌تواند در حل این معضلات کارساز باشد.

وی اظهار کرد: ترویج اخلاق و عطوفت توسط علما و روحانیون در جهت کاهش جرایم تاثیر بسزایی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام مجتبی نظری از اساتید حوزه و دانشگاه نیز در این کارگاه شناخت زمان را یکی از ضروریات مبلغان دانست و گفت: دشمن با همه توان و ابزار خود همانند ماهواره و اینترنت در جبهه فرهنگی وارد شده است.

وی افزود: دشمن با صرف بودجه‌های کلان و اعمال حمایت‌های نامحدود در این زمینه تنها با هدف جدایی جوامع از فرهنگ دینی تلاش می‌کند.

نظری تصریح کرد: متاسفانه ظهور مکاتب عرفانی کاذب، گسترش وهابیت، رواج خرافات و فساد در میان جوانان و توسعه کلیساهای خانگی در کشور از مصادیق تلاش دشمن جهت جدایی جامعه ایران از فرهنگ دینی است.

این استاد حوزه و دانشگاه در خاتمه یادآور شد: علیرغم اینکه هنوز اسم کوچه‌های ما بنام شهدا مزین است، رشد ۲۳ درصدی جرم چه معنا و مفهومی می‌تواند داشته باشد.