انعکاس بناب:کارگاه آموزشی پیشگیری از وقوع جرم ویژه مبلغان دینی و طلاب شهرهای بناب و ملکان در حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب؛ حجت‌الاسلام مالک‌اژدر شریفی، رییس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در کارگاه آموزشی پیشگیری از وقوع جرم روحانیان بناب و ملکان اظهار داشت: برنامه های بلند مدت فرهنگی راه علاج دردهای اجتماعی و فرهنگی جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: تمامی فعالان و متولیان فرهنگی کشور وظیفه دارند نسبت به شناسایی و مقابله با معضلات اجتماعی و جرائم اخلاقی برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند، در این میان مسؤولیت حوزه‌های علمیه، علما و روحانیان به مراتب حساس‌تر و مهمتر از سایر نهادهای فرهنگی و دینی است.
حجت الاسلام شریفی تصریح کرد: مبلغان دینی و روحانیان حوزوی باید برای برخورد با فسادهای اجتماعی از راه فرهنگ و ارتقای بینش دینی و عقیدتی، اهتمام گسترده‌ داشته باشند، تشکیلات قضایی استان نیز آماده هرگونه همکاری با حوزه های علمیه در راستای پیشگیری از وقوع جرائم در جامعه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش فریضه امر به معروف و نهی از منکر در پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: اگر همگان به وظیفه شرعی خود نسبت به اجرای این فریضه الهی عامل باشند، شاهد کاهش جرایم خواهیم بود، در حقیقت افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی نشأت گرفته از کمرنگی فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
رییس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که باید با اجرای امر به معروف و نهی از منکر ناهنجاری‌های اجتماعی را به طور ریشه‌ای حل کنیم، افزود: دادگستری با تمام توان برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی جامعه تلاش خواهد کرد و این تلاش تا حدی است که قوه مقننه را مجبور به توجه ویژه نسبت به موضوع امر به معروف و نهی از منکر قانونی کرده است.
همچنین سراب اقبالی، رییس دادگستری بناب با ارائه گزارشی از وضعیت جرائم در این شهرستان اظهار داشت: در شش ماه اول امسال ایراد ضرب و جرح عمدی، توهین و فحاشی و سرقت به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم جرایم را در این شهرستان در اختیار دارند و مباحث مواد مخدر در رتبه هفتم این جرایم است.
وی با بیان این‌که عامل بودن تک تک افراد جامعه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر لازمه اصلاح وضع فرهنگی و اجتماعی جامعه است، تصریح کرد: ترویج اخلاق اسلامی از سوی روحانیت تأثیر بسزایی در کاهش جرایم دارد، بنابراین اشاعه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند در حل معضلات اجتماعی کارساز باشد.