به گزارش انعکاس بناب، معاون پارلمانی و امور استانهای وزرات ورزش و جوانان ظهر امروز جمعه در جمع شرکت کنندگان در همایش دوچرخه سواری بناب با بیان اینکه باید بناب به عنوان شهر دوچرخه ثبت شود، افزود: شهرستان بناب الگویی برای سایر شهرهای کشور در خصوص استفاده مردم از دوچرخه است. امیررضا خادم با اشاره […]

به گزارش انعکاس بناب، معاون پارلمانی و امور استانهای وزرات ورزش و جوانان ظهر امروز جمعه در جمع شرکت کنندگان در همایش دوچرخه سواری بناب با بیان اینکه باید بناب به عنوان شهر دوچرخه ثبت شود، افزود: شهرستان بناب الگویی برای سایر شهرهای کشور در خصوص استفاده مردم از دوچرخه است.

امیررضا خادم با اشاره به اینکه توسعه ورزش همگانی مورد توجه ویژه وزارت ورزش و جوانان است، ادامه داد: باید برای توسعه ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی برنامه ریزی کنیم و به شهرستان ها و بخش های مختلف کشور نیز در این خصوص توجه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دوچرخه سواری و ترویج استفاده از آن در شهرها به جای خودروهای سواری علاوه بر تندرستی باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا می شود، ابراز داشت: امیدواریم فرهنگ استفاده از دوچرخه در کشور نهادینه شود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این همایش با اشاره به اینکه فرهنگ دوچرخه سواری در کشور نهادینه شود، گفت: مردم شهرستان بناب از دوچرخه استفاده می کنند و در این همایش نیز حضور ۱۵ هزار نفر دوچرخه سوار نشان از نهادینه شدن فرهنگ استفاده از دوچرخه در شهرستان بناب است.

محمد شروین اسبقیان با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی جزو سیاست های راهبردی وزارت ورزش است، ادامه داد: ما نیز در استان برنامه های مختلفی برای ترویج ورزش همگانی داریم و در شهرستان ها هم برنامه های پیاده روی خانوادگی و ورزش های همگانی در طول سال برگزار می شود.

فرماندار شهرستان بناب نیز در ادامه این همایش با تاکید بر اینکه باید شهرستان بناب به شهر دوچرخه ایران ثبت شود، افزود: استفاده از دوچرخه با مردم بناب عجین شده است و حدود ۴۰ هزار دستگاه دوچرخه در شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب وجود دارد.

ولی الله فرج اللهی با بیان اینکه در هیچ جای کشور به این اندازه فرهنگ و علاقمندی استفاده از دوچرخه جا نیافتاده است، اظهار داشت: پس نیاز است برای فرهنگ سازی بیشتر برای استفاده از دوچرخه ثبت ملی آن بنام بناب انجام شود.

وی به ضرورت توسعه اماکن ورزشی اشاره کرد و گفت: ما در توسعه اماکن ورزشی بناب موفق عمل کرده ایم و با کمک مسئولان وزارت ورزش و جوانان امیدوارم تا اوایل سال آینده شاهد تکمیل استادیوم ورزشی ۱۰ هزار نفری بناب باشیم.

فرج اللهی به ظرفیت های ورزشی شهرستان بناب نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در این شهرستان فعالیت می کنند.

انتهای پیام/ش