به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام محمد باقری بنابی صبح امروز در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب، برخوردار نبودن مساوی گروه ها از امکانات موجود را از دلایل تحقق نیافتن عدالت اجتماعی در جامعه دانست و افزود: ما در بحث عزل و نصب های مسوولان مشکل جدی داریم و باید عدالت اجتماعی […]

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام محمد باقری بنابی صبح امروز در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب، برخوردار نبودن مساوی گروه ها از امکانات موجود را از دلایل تحقق نیافتن عدالت اجتماعی در جامعه دانست و افزود: ما در بحث عزل و نصب های مسوولان مشکل جدی داریم و باید عدالت اجتماعی را در این نوع کارهای سیاسی لحاظ کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای عدالت باید مطالبه جدی مردم از مسئولان باشد، گفت: ما نامحرم نداریم و باید با مردم بطور شفاف سخن گفت.

DSCF8280

حجت الاسلام باقری بنابی همچنین توزیع ناعادلانه ثروت در استان ها را یکی دیگر از مشکلات عدم تحقق عدالت اجتماعی برشمرد و خواستار رفع تبعیض در این زمینه شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی دیگر از مشکلات کشور را عدم نظارت و کنترل و بررسی عملکرد مؤسسات بانکی اعلام کرد و گفت: بخاطر نبود نظارت و کنترل ، مؤسسات بانکی بصورت افسار گسیخته در حال افزایش بوده و دولت نیز در نحوه برخورد با آنها درمانده است، با وجود اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس هر هفته با تشکیل منظم جلسات عملکرد این موسسات حتی موسسات دارای مجوز را رصد می کند.

اخلاق انتخاباتی باید در جامعه ما رعایت شود

وی همچنین با اشاره به رعایت اخلاق انتخاباتی ، خاطرنشان کرد: اگر اخلاق در انتخابات رعایت نشود، نخبگان حاضر به حضور در صحنه انتخابات نخواهند شد لذا باید تلاش کنیم که اخلاق انتخاباتی در جامعه حاکم باشد.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در رقابت های سیاسی نیز مشکلات زیادی داریم و بخاطر منافع گروهی، تمام مصالح گروه های دیگر را نادیده می گیریم و متأسفانه شاهد از بین رفتن انتقاد سازنده در جامعه بوده و نقد سازنده در کشور جای خود را به تخریب داده است.
باقری بنابی افزود: در واقع تخریب، تهمت و سیاه نمایی جای انتقاد سازنده را در کشور گرفته است.
حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به کمبود فضای مطالعه در شهرستان بناب اضافه کرد: در برخی از فضاهای مطالعه شاهد حضور ۷۰ نفر برای مطالعه در یک فضای ۶۰ نفری هستیم که مناسب نیست بر این اساس حداقل ۵ قرائت خانه در کنار مساجد ما از نیازهای اساسی شهرستان است.
وی همچنین خواستار تاسیس و راه اندازی دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ‘ایرنا ‘ در شهرستان بناب شد و آمادگی خود را برای این کار اعلام کرد.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تسلیت جان باختن جمعی از زایران بیت الله الحرام کشورمان در حادثه منا گفت: حادثه منا در تاریخ ماندگار شد.

گفتنی است، در این جشنواره به چهار نفر از برگزیدگان بخش فارسی و چهار نفر از برگزیدگان شعر ترکی و نیز یک نفر در بخش ویژه که موفق به ترجمه منظوم خطبه غدیر شده بود لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد.