به گزارش انعکاس بناب به نقل از  خبرگزاری فارس از بناب، حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی امروز در خطبه‌های آیین وحدت بخش نماز جمعه شهرستان بناب با تبریک عید غدیر خم اظهار داشت: مع الأسف در دهه اخیر برخی شخصیت‌ها به صورت عمدی یا سهوی به جای تبلیغ و ترویج غدیر به بزرگ نمایی عید […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از  خبرگزاری فارس از بناب، حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی امروز در خطبه‌های آیین وحدت بخش نماز جمعه شهرستان بناب با تبریک عید غدیر خم اظهار داشت: مع الأسف در دهه اخیر برخی شخصیت‌ها به صورت عمدی یا سهوی به جای تبلیغ و ترویج غدیر به بزرگ نمایی عید نوروز، شب یلدا و سیزده بدر نوروز پرداختند و بدعت بدی را به جا گذاشتند.

وی با انتقاد از رسانه ملی در پرداختن به اعیاد باستانی تصریح کرد: رسانه‌‌های کذایی آنچنان بر طبل ایرانیت کوبیدند و با این حال رسانه ملی ما نیز با آنها همراه شد. این در حالی است آن مقدار که رسانه‌های کذایی به موضوع می‌‌پرداختند، نیازی به رسانه ما برای پرداخت به این موضوع نبود.

خطیب جمعه شهرستان بناب سپس با اشاره به پیوند سیل وار جوانان اهل سنت به سمت داعشی‌ها و هشدار آنان در این زمینه افزود: به قدری بیراهه رفته‌ایم که حتی جشن غدیری هم که می‌گیریم گاهاً به سبک غربی است و به جای صلوات در چنین جشن‌هایی دست می‌زنیم  این مصیبت کمی نیست آن هم در محافل به اصطلاح علمی!

حجت الاسلام باقری‌بنابی تأکید کرد: مصیبتی سنگین‌تر از این نیست، عده‌ای به نام شیعه به جای معرفی غدیر با آیات و روایات متقن کارهایی می‌کنند برخلاف برای غدیرخم و عمداً یا سهواً مکتب شیعه را تخریب و غدیر را متهم می‌کنند و عاشورا را زیرسئوال می‌برند و دقیقاً برای خواسته‌های دشمن قدم بر می‌دارند.

وی یادآور شد: روزی در این کشور قمه زدن عادی بود ولی امروز قمه زدن در جامعه یک خیانت بزرگ است و دشمنان از آن علیه نظام جمهوری اسلامی تبلیغ منفی می‌کنند و دیگر ملت‌ها پذیرش قمه زدن در عزای امام حسین(ع) را ندارند و آن را به نوعی علیه ما تبلیغ منفی می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب در عین حال تصریح کرد: عاشق امام حسین(ع) باید اسباب و شرایط را برای تجلی دین خدا فراهم کند و از کارهای افراطی بپرهیزد.

حجت الاسلام باقری‌بنابی با تأکید بر اینکه نباید بی‌خود و بی‌جهت انتظار پذیرش ولایت در تمام جهان را داشته باشیم؛ گفت: خطرناک‌تر اینکه عده‌ای در لباس دین سهواً یا عمداً در قالب به اصطلاح طرفدار شیعه در لندن با نام حمایت از تشیع تمام فرق دینی را مورد ناسزا قرار داده و دشمن تراشی می‌کنند و به نام شیعه در لباس تشیع به اسلام ضربه می‌زنند!

وی سپس با اشاره به حوادث ناگوار منا با انتقاد از بی‌تدبیری و سوء تدبیر مسئولان عربستان گفت: سعودی‌ها با عملکرد خود به دنیا نشان دادند که نه تنها خادم حرمین شریفین نیستند بلکه خائن به حرم هستند و آنها حجاج نیمه جان را به جای مدارا زنده به گور کردند و صرفاً مصالح آمریکا اسرائیل را در نظر می‌گیرند و برای چندمین بار است که آل سعود خنجر را از پشت به مسلمانان می‌زنند و در عمل ثابت کردند که کلیددار دشمن اهریمن هستند.

امام جمعه بناب با بیان اینکه سعودی‌ها عامل ناامنی در وجب به وجب بلاد اسلامی هستند؛ اذعان کرد: امروز در روی زمین هر خونی که ریخته می‌شود با دلارهای آل‌سعود است.

باقری‌بنابی تأکید کرد: الآن وقت آن رسیده است که مسلمانان روی زمین بیدار شده و برای اداره حرمین شریفین چاره اندیشی کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های شبانه‌روزی زحمتکشان این نیرو اظهار امیدواری کرد همچنان با تلاش شبانه‌روزی این عزیزان شاهد امنیت در کشورمان باشیم.