به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، مردم انقلابی بناب به دعوت امام جمعه بناب و فرماندار این شهرستان در مصلای  بناب حضور یافتند و با قرایت قرآن کریم و فاتحه، یاد قربانیان روز عید قربان در صحرای منا را گرامی داشتند. سید آتش زر استاد سطح عالی حوزه علمیه بناب در این مراسم در جمع مردم […]

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، مردم انقلابی بناب به دعوت امام جمعه بناب و فرماندار این شهرستان در مصلای  بناب حضور یافتند و با قرایت قرآن کریم و فاتحه، یاد قربانیان روز عید قربان در صحرای منا را گرامی داشتند.

سید آتش زر استاد سطح عالی حوزه علمیه بناب در این مراسم در جمع مردم بناب، حادثه منا را اتفاقی بزرگ و غیر قابل گذشت دانست و افزود: وهابیت و آل سعود فرقه‌ای هستند که آغاز آن ها با جنایت و کشتار مسلمان های آغاز شده است.

وی افزود: وهابیون در ابتدای امر بر حجاز دست‏درازی‏ کردند، بعضی‏ نواحی‏ آن را غارت کردند سپس به طائف حمله کردند، امیرِ طائف، که شریف غالب بود، به دفاع از شهر ایستاد، اما درجنگ شکست خورد وبه طائف برگشت و خانه‏اش را آتش زد و سپس به مکه رفت.

این استاد حوزه علمیه بناب ابراز داشت: وهابی‏ها که ظرف سه روز توانستند با قهر و غلبه وارد شهر شوند، بعد از ورودشان به شهر، به قتل‏عام مردان پرداختند و زنها و بچه‏ها را به اسارت بردند و این روش وهابیون بوده است که وقتی‏ چیره می‌شدند، کشتار وسیعی به راه می انداختند.

وی ادامه داد: وهابی‌ها در ادامه جنایات و سیاست های خود، تصمیم گرفتند بر مکه مکرمه استیلا یابند، بدین منظور، ارتشی‏ را در اوّل ماه‏های‏ حرام برای‏ حمله مهیّا کردند، خبر این توطئه زمانی‏ منتشر شد که مردم مشغول انجام فریضه حجّ بودند.

حجت الاسلام آتش زر ادامه داد: در میان حجاج، امام مسقط، سلطان بن سعید و نقبای وی و نیز امرایی‏ از مصر و شام حضور داشتند، شریف غالب؛ امیر مکه از آنها کمک خواست، امّا جوابی‏ نشنید از این رو خود، مردم را بعد از اتمام مناسک حجّ به جهاد علیه وهابیان دعوت کرد.

وی اذعان داشت:  امّا مردم اعتنایی‏ به او نکرده، با دلایل واهی، برای‏ دفاع، از خود سستی‏ نشان دادند. شریف غالب مجبور شد، به همراه یارانش با خزائن و ذخایر مالی، از مکه فرار کند. در این میان بسیاری‏ از مردم مکّه به جده گریختند.

این استاد حوزه ابراز داشت:  امیر نجد با لشکرش در روز دهم ماه محرم وارد مکه گردید، بدون اینکه مردم مقاومتی‏ از خود نشان دهند، او همان جنایاتی‏ را که نسبت به اهل طائف روا داشت، با مردم مکه نیز انجام داد علمای مکه را مجبور کرد تا عقاید ابن عبدالوهاب را بپذیرند و کتاب‏های‏ او را تدریس کنند.

وی آل سعود را دارای ریشه‌ای وهابی دانست و افزود: آل سعود با جنایت در جریان برائت از مشرکین، سقوط جرثقیل و حاثه منا و دیگر حوادثی که در طول حکومت این رژیم بر سر حجاج آمده است بی لیاقتی و سوء مدیریت خود در حج را نشان داد.

انتهای پیام/ش