به گزارش انعکاس بناب، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی در حاشیه نشست بررسی مشکلات شرکت‌های تعاونی کشاورزی روستایی شهرستان بناب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بناب با انتقاد از احداث بی‌رویه سدهای پیرامون دریاچه ارومیه اظهار داشت: در احداث این سدها مطالعات لازم و کارشناسی صورت نگرفته و دریاچه ارومیه به چندین دریاچه کوچک تبدیل شده […]

به گزارش انعکاس بناب، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی در حاشیه نشست بررسی مشکلات شرکت‌های تعاونی کشاورزی روستایی شهرستان بناب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بناب با انتقاد از احداث بی‌رویه سدهای پیرامون دریاچه ارومیه اظهار داشت: در احداث این سدها مطالعات لازم و کارشناسی صورت نگرفته و دریاچه ارومیه به چندین دریاچه کوچک تبدیل شده است بدون اینکه سهمی برای آن قائل شوند.

وی افزود: برای رونق کشاورزی باید قسمتی از آب‌های ذخیره شده در پشت این سدها آزادسازی و راهی دریاچه ارومیه شده و شرکت‌های تعاونی نیز مردم را به کشت محصولات کم نیاز به آب و استفاده از طرح‌های نوین آبیاری تشویق کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۷ میلیون مترمکعب آب برای آبیاری قسمت دیگری از دشت بناب از زرینه‌رود خبر داد و خاطرنشان کرد: از آنجایی که مدیریت این میزان آب از سال ۱۳۹۳ به مدیریت امور آب استان آذربایجان شرقی تحویل شده است، امسال شاهد دریافت این حقابه هستیم و خواهیم بود.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۲۲۴ نفر در قالب ۱۷ شرکت تعاونی روستایی و کشاورزی شهرستان بناب فعالیت می‌کنند؛ گفت: این شرکت‌ها دارای ۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال سرمایه اولیه هستند که لزوم تداوم فعالیت آنان نیازمند افراد متخصص و دارای دانش مرتبط است.

وی نداشتن برنامه علمی و عملی در اداره شرکت‌های تعاونی را برابر با شکست اعلام و تأکید کرد: اگر این شرکت‌ها به علم روز تجهیز نشده و هرج و مرج در درون آنها حکمفرما باشد، امکان ترقی آنها وجود نخواهد داشت.

این نماینده عضو فراکسیون روحانیون مجلس سپس بر ایجاد کلاس‌های آموزشی و آشنایی با اصول مدیریت برای مدیران و اعضای شرکت‌های تعاونی تأکید کرد و گفت: تعاونی‌ها از ارکان تولید و پیشرفت جامعه هستند و لازم است مورد حمایت مسئولان قرار گیرند.

باقری‌بنابی از تعاونی‌ها خواست از حرکت تک بعدی پرهیز کرده و حتی به فکر صادرات نیز باشند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه امسال ۳۵ هزار تن انگور در شهرستان بناب تولید شده است، ولی هیچگونه صادراتی ثبت نشده و ارزش افزوده این محصول افزایش نیافته است!

انتهای پیام/