انتخابات فدراسیون تیراندازی در حالی در ۲۶ آبان برگزار می شود، که ۱۷ نفر کاندیداتوری خود را برای شرکت در انتخابات اعلام کرده اند.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانایک مدال طلا و دو مدال نقره ما حصل تیراندازان ایرانی در هفدهمین دوره رقابتهای آسیایی اینچون بود. این افتخار بی سابقه در تاریخ تیراندازی ایران، جامعه جهانی تیراندازی را انگشت به دهان کرد. بعد از این افتخار آفرینی رئیس کنفدراسیون تیراندازی آسیا، در پیامی به سید مهدی هاشمی این درخشش جوانان ایرانی را تبریک گفت. درخششی که نتیجه تلاش بی وقفه تیراندازان، مربیان و فدراسیون تیر اندازی در چند ساله گذشته بوده است.

تا قبل از این رویداد مهم ورزشی و کسب افتخارات تیراندازان ایرانی ، کسی روی این رشته ورزشی حساب خاصی باز نمی کرد. حتی این مدال آوری ها مسئولین وزارت ورزش را متعجب کرد که چگونه این ورزش با دریافت اعتبارات اندک می تواند در رقابت های آسیایی به کسب مدال بپردازد؟
وقتی این افتخار آفرینی ها در عرصه تیراندازی را با سال های گذشته قیاس می کنیم، بدون شک به بازیکنان و مربیان و فدراسیون تیراندازی نمره قبولی می دهیم.
رئیس فدراسیون تیراندازی  در خصوص عملکرد فدراسیون در این چند ساله گذشته می گوید: عملکرد فدراسیون در این چند سال را دیگران باید ارزیابی کنند ولی ما توانستیم با همکاری همه اعضا در فدراسیون با توجه به بودجه‌های محدودی که در اختیار داشتیم بالای ۸۰ درصد از برنامه‌هایمان را محقق کنیم و عملکرد قابل دفاعی داشته باشیم.
به نظر می رسد ورزش تیراندازی راه پیشرفت و ترقی خود را پیدا کرده و به ترتیب پله های ترقی را طی می کند. ورزشی که این روزها همه نگاه ها را به خود خیره کرده است، در آستانه انتخابات فدراسیون قرار دارد. شاید همین افتخار آفرینی های اخیر خیز بعضی ها  را برای کسب صندلی ریاست این فدراسیون را به همراه داشته است.
در حال حاضر به نظر می‌رسد که وزارت ورزش که جایگاه خود را در عرصه مدیریت این رشته خالی می بیند، درصدد حضور پررنگ در این انتخابات است. این انتخابات با حضور ۱۷ نامزد ریاست فدراسیون تیراندازی در ۲۶ آبان ماه برگزار می شود.  شرکت کردن ۱۷ نامزد در این انتخابات با توجه به اینکه این فدراسیون در چند ساله گذشته توانسته فراتر از حد انتظارات جامعه ورزشی کشور ظاهر شود، کمی عجیب و قابل تامل به نظر می رسد.
البته باید به این نکته توجه کرد که اعمال برخی فشار های سیاسی می تواند به سلامت این انتخابات لطمه وارد کند و همچنین آینده این ورزشی که به تازگی به مرحله کسب مدال رسیده را مورد مخاطره قرار دهد. تمامی اعضای جامعه تیراندازی کشور از وزارت ورزش و جوانان درخواست دارند که بدون اعمال نفوذ و سیاسی کاری بگذارند، این انتخابات مسیر طبیعی خود را طی کند.
در حال حاضر کرسی فدراسیون تیراندازی برای ریاست، فردی را می طلبد که بتواند، مطالبات  مردم و جامعه ورزش را  پس افتخار آفرینی های اخیر  بر آورده کرده و با توجه به شرایط کنونی فدراسیون، توانایی مدیریت و اداره آن را داشته باشد.
 با توجه به تاکیدات مذهبی بر لزوم توجه به ورزش تیراندازی و جود احادیث مکرر پیرامون  اهمیت این رشته، نباید این فدراسیون به محلی برای دعوای تمامیت خواهی وزارت ورزش مبدل شود. چرا که به نظر می رسد وزارت ورزش که سابقه دخالت در انتخابات دیگر فدراسیون را هم دارد، قصد اعمال نفوذ در این دوره از  انتخابات فدراسیون تیر اندازی را دارد.
انتهای پیام/