باقری بنابی، نماینده مجلس گفت: بحث فتنه ۸۸ و محکوم کردن و فاصله گرفتن از آن جزو شاخص های نظام برای حل مشکلات کشور می باشد و هر کس که دارای فعالیت یا ارتباط بوده باید فاصله گرفته، محکوم کند. همانطور که آقایان موسوی و کروبی درفتنه ۸۸ حضور داشتند آقای احمدی نژاد نیز در […]

 باقری بنابی، نماینده مجلس گفت: بحث فتنه ۸۸ و محکوم کردن و فاصله گرفتن از آن جزو شاخص های نظام برای حل مشکلات کشور می باشد و هر کس که دارای فعالیت یا ارتباط بوده باید فاصله گرفته، محکوم کند. همانطور که آقایان موسوی و کروبی درفتنه ۸۸ حضور داشتند آقای احمدی نژاد نیز در این جریانات سهم داشتند پس اگر قراراست تبری بجوییم نه تنها باید از موسوی و کروبی بلکه با ید از آقای احمدی نژاد نیز تبری بجوییم.

به گزارش انعکاس بناب نماینده بناب در گفتگو با عصمت نجف لویی خبرنگار ائل پرس مصاحبه ای را به شرح زیر انجام داده است.

برای پیگیری جریانات دنباله دار وزرای پیشنهادی علوم و عدم کسب رای اعتماد پی در پی گزینه های پیشنهادی دولت از مجلس این بار سراغ نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی رفته ایم ، گفتگویی که بیشتر از وزیر علوم به فتنه ۸۸ و سران فتنه کشیده شد، سرانی که حجت الاسلام باقری بنابی معتقد است سه نفر بوده و نه دونفر و احمدی نژاد را نیز سر منشا تمام فتنه ها می داند، متن گفتگوی ائل پرس با نماینده مردم بناب را که تاکید داشتند ذره ای از حرف هایشان سانسور نشود را در ذیل بخوانید؛

ائل پرس: آقای بنابی فکر می کنید جریان رای نیاوردن وزرای پیشنهادی وزارت علوم به مجلس ادامه داشته یا در پیشنهاد اخیر(دانش آشتیانی) تمام شده و وزیر رای اعتماد را از نمایندگان مجلس خواهد گرفت؟

بنده خودم در حال بررسی هستم که در بین خدا وامام زمان شرمنده نشوم با رای اعتماد یا عدم دادن رای اعتماد، نماینده ها نیز بایدبه دنبال دلایل روشن و متقن و شرعی باشد و بنده هم اکنون نیز در حال بررسی هستم و با افرادی چون آقای صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و وزیر کشور( البته نه به عنوان وزیر بلکه به عنوان افرادی که دارای صلاحیت هستند) مشورت هایی در این باره داشته ام و این دو بزرگوار نیز ایشان را تایید کرده اند و از الفاظی چون متدین و علمی ودانشگاهی استفاده کرده اند بنابراین فکر می کنم ایشان بتوانند این مجموعه را نجات بدهند، هم اکنون نیز سعی دارم از افراد دانشگاهی که شناخت بیشتری نسبت به ایشان دارند مشورت بیشتری بگیرم تا به حجت شرعی کامل برسم.

مجلس و دولت به دنبال مسائل سیاسی هستند برای من حجت شرعی مهم است

متاسفانه چه دولت و چه مجلس دنبال برخی مسائل سیاسی هستند ولی برای بنده حجت شرع بوده تا در برابر خدای خود شرمنده نشده و بتوانم پاسخ گو باشم با توجه به اینکه آقای صالحی یک فرد مومن و متدین و فراجناحی هستند به طور کامل ایشان را تایید کردند برای بنده نیز نظر ایشان مهم می باشد.

ائل پرس: تعریف شما از ویژگی ها و شاخصه های اصلی وزیر علوم چیست؟

متدین، متخصص، دانشگاهی و از نظر علمی مورد قبول دانشگاهیان باشد، وزیر باید یک فرد ولایت مدار به تمام معنی باشد، افراد زیادی  وجود دارد که ادعای پیروی از ولایت را دارند ولی به عمل که می رسد ذره ای ولایی نیستند باید در عمل ثابت کنند که پیرو ولایت فقیه هستند و اگر آقا نظری داشته باشند حتی اگر نظرشان با دیدگاه آقا فرق کند باید دیدگاه آقا را مبنای کارهایشان قرار دهند متاسفانه امروز بسیاری از ا فراد هستند که حرفشان با عملشان در پیروی از ولایت یکی نیست.به نظر من اگر چینین فردی وزیر شود بسیاری از روند های نادرست در دانشگاهها اصلاح می شود.

ائل پرس: تا چه حد قبول دارید که اصلاح طلب ها به دنبال تصاحب کرسی وزارت علوم از ابتدا بوده و هستند؟ چرا که روند معرفی وزرای پیشنهادی تاکنون صحت این مساله را تایید کرده است.

سهم خواهی اصلاح طلب ها از وزارت علوم را نه تایید می کنم و نه تکذیب

ببینید من هیچگاه نمی توانم ادعای شما را درباره اصلاح طلب ها داشته باشم و این قضیه را نه تایید و نه تکذیب می کنم چرا که در آن حد اطلاعات و آگاهی ندارم حالا شاید شما در آن حد اطلاع دارید و می توانید ادعاکنید! اما درباره مسائل دانشگاهی و وزارت علوم آقای رییس جمهور تاکید داشتند که از شرایطی که در گذشته رخ داده تا حدود زیادی فاصله گرفته شود و دانشگاهها بتوانند تاحدود زیادی مسائل خود را حل و فصل کنند طبیعتا در این بین اصلاح طلب هانیز سعی خواهند کرد تا از مسائل خود دفاع کنند اما  نمی توان تقسیم بندی کرد که اصلاح طلب ها به دنبال فلان دستگاه یا فلان مجموعه در دولت هستند.

برای تلطیف فضای دانشگاهها حضور اصلاح طلب ها بهتر است

هر چند که در اطراف آقای روحانی افراد مختلفی ازهر دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا وجود دارند و شاید به دلیل فضای خاصی که بر وزارت علوم حاکم شده بهتر است برای تلطیف این فضا اصلاح طلب ها در این مجموعه مشغول به کار شوند اما بنده تا کنون به این بحث سهم خواهی اصلاح طلب ها نرسیده ام.

ائل پرس: پس شما معتقدید سهم خواهی بین اصلاح طلب ها نیست؟

من نمی توانم ادعا کنم چون علم غیب ندارم یا درجریان جلسات پشت پرده آنها نیستم نمی توانم ادعا کرده و فردا در پیشگاه خداوند نتوانم پاسخ گو باشم.

ائل پرس: نظرتان راجع به وزرای پیشنهادی و عدم محکوم کردن فتنه ۸۸ توسط آنها چیست؟ چون برخی از افراد از قبیل آقای میلی منفرد فتنه ۸۸ را حتی محکوم نکردند چه برسد به اینکه فاصله بگیرند.

نه تنها از موسوی و کروبی باید از احمدی نژاد نیز تبری بجوییم

بحث فتنه ۸۸ و محکوم کردن و فاصله گرفتن از آن جزو شاخص های نظام برای حل مشکلات کشور می باشد و هر کس که دارای فعالیت یا ارتباط بود باید فاصله گرفته، محکوم کرده و تبری بجویند اما تبری من مسول با دیگران فرق دارد و باید از موضوعات و افراد مشخصی باشد و همانطور که آقایان موسوی و کروبی درفتنه ۸۸ حضور داشتند آقای احمدی نژاد نیز در این جریانات سهم داشتند پس اگر قراراست تبری بجوییم نه تنها باید از موسوی و کروبی بلکه باید از آقای احمدی نژاد نیز تبری بجوییم چراکه خود آقای احمدی نژاد باعث بوجود آمدن چنین مسائلی شدند.

ائل پرس: بنابراین شما آقای احمدی نژاد را ازسران فتنه می دانید؟

بله با صراحت عرض می کنم آقای احمدی نژاد جزو سران فتنه بودند، در همه جا نیز اعلام کرده ام آقای احمدی نژاد به همراه موسوی وکروبی جزو سران فتنه بوده و اگر قرار بر محکومیت است هر سه باید باهم محکوم شوند وبا هم نیز محاکمه شوند.

ائل پرس: با این حساب به نظر شما آقای احمدی نژاد نیز انگ تقلب در انتخابات را به نظام زدند؟

بحث تقلب نیست!

ببینید بحث تقلب نیست، تقلب از کجا شروع شد؟ تقلب زمانی شروع شد که آقای احمدی نژاد یک سری مسائلی مطرح کردند از جمله در مناظرات  و بحث های خس و خاشاک و … آنها نیز مجبور شدند در واکنش به اظهارات احمدی نژاد بحث تقلب و سایر حاشیه ها را مطرح کنند.

بنابراین بازتاب داخلی و خارجی فتنه ۸۸ بسیاربرای نظام سنگین بود و همه به این مهم معترف هستند و لذا باید تبری جویی از این فتنه و سران آن صورت بگیرد و در راس آن سران، احمدی نژاد و موسوی و کروبی بودند.

ائل پرس: بنابراین  مطابق با نظر شما نقش آقای احمدی نژاد و نقش موسوی و کروبی در فتنه یکسان بود؟

نه خیر ببینید در این باره من نمی توانم قضاوت کنم و باید دادگاه تشکیل شود و اکنون بدون دادگاه من نمی توانم اظهار نظر کنم.

ائل پرس: به نظر شما چرا معاندان نظام حمایتی که از موسوی و کروبی داشتند همان حمایت را (حتی درصد اندک) از رییس جمهور وقت که به نظر شما جزو سران فتنه و هم ردیف با موسوی و کروبی می باشد ابراز نکردند؟

هیچ کس نمی تواند ادعا کند که موسوی و کروبی با معاندان نظام همانند آمریکا یا اسرائیل و یا حتی اپوزیسیون در ارتباط بودند آنها بعد به پشت صحنه قضیه وارد شدند و احمدی نژاد و موسوی و کروبی یک اشتباهی مرتکب شده که اپوزیسیون و دشمنان نظام از آن سوء استفاده کردند و شروع کننده این اشتباهات احمدی نژاد بود.

ائل پرس: فکر نمی کنید رفتار احمدی نژاد تخلف انتخاباتی محسوب می شد نه فتنه و تقلب و حمایت از آشوب گران؟

غرور احمدی نژاد فتنه را رقم زد

خوب جرقه ی تمامی فتنه ها از رفتارهای احمدی نژاد و مناظرات شروع شد و من کاری به این ندارم که منشا خارجی داشت یا نه ولی کاری بود که با توجه به غرور احمدی نژاد و رفتارهای ناصحیحی که داشت رقم زده شد.

ائل پرس: با توجه به اظهارات رهبر معظم انقلاب در فروردین ماه ۸۸ و تذکرات لازم راجع به بحث هایی چون انگ تقلب و تاکید بر صحت و سلامت انتخابات و هوشیاری کامل و به دنبال آن جریان سازی رسانه های خارجی ، فکر نمی کنید کلید فتنه قبل تر ها رقم زده شده بود و ربطی به مناظرات انتخاباتی نداشت؟

اگر احمدی نژاد نبود فتنه آغاز نمی شد

خوب بالاخره فتنه اگر آغاز نشود هیچ گاه صورت نمی گیرد، پس اگر آقای احمدی نژاد نبود این فتنه هیچگاه صورت نمی گرفت و کسی فتنه را شروع نمی کرد پس اگر فتنه ای هم بود باید شروع می شد که احمدی نژاد این فتنه را آغاز کرد…به هر حال چندین سال آقای احمدی نژاد را تحمل کردیم ولی در هر صورت اگر امروز کسی وزیر علوم شود حتما باید فتنه ۸۸ و تمامی سران آن من جمله آقای احمدی نژاد را محکوم کرده و از آن تبری بجوید.

ائل پرس: اگر اجازه دهید قبل از پایان یافتن گفتگو، یک سوال مرتبط با بحث های وزیر علوم بپرسیم ؟ شما بسیج دانشجویی را تا چه حد قبول دارید یا حضورش را در دانشگاهها موثر می دانید؟

به نظرم بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی، جامعه،کانون ها و … تمامی تشکل های دانشجویی باید به طور کامل در دانشگاهها فعال باشنداما بحث اصلی بنده اینجاست که تمامی تشکل ها باید مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری جذب حداکثری و دفع حداقلی را برای کارهای خود مبنا و ملاک قرار دهند.

ائل پرس: حتما جریان مخالفت آقای دانش آشتیانی با حضور بسیج دانشجویی در دانشگاهها را شنیده اید. نظر شما راجع به این پیشنهادچیست؟

به نظرم، بحث اصلی ایشان راجع به این بود که بسیجی که در بیرون برای اصناف و سایر ارگانها شاهد هستیم در بیرون از دانشگاه تشکیل شود و نه در درون دانشگاه.

ائل پرس: خوب فکر می کنید دلیل اصلی برای خروج بسیج از دانشگاه چیست؟

من نمی دانم در این باره خود ایشان باید پاسخ گو باشند اما حرف اصلی بنده این است که باید با تمامی تشکل ها باید یکسان برخورد شود.

ائل پرس: تشکر می کنیم از وقتی که در اختیار ما قرار دادید هر چند که گفتگو راجع به وزیر علوم بود ولی بیشتر به سران فتنه و به قول شما در راس آن آقای احمدی نژاد! اختصاص یافت.

بله این بحث ها معمولا باز نمی شود و کمتر کسی هم این مطالب را منتشر می کند بنده نیز در صحبت هایم تاکید کردم به شرطی گفتگو میکنم که تمام بحث ها را بدون کوچکترین سانسور منعکس کنید…به هر حال موفق و مویدباشید