به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس،سردار سعید قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس بعد از تماشای فیلم سینمایی «پی ۲۲» گفت: «امروز بیش از همیشه به این نکته پی بردم که به تعبیر رهبر انقلاب، دفاع مقدس مانند دریایی است که به هر گوشه‌اش که بزنی می توانی در و مرواریدهای گرانبهایی دشت کنی. فیلم […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس،سردار سعید قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس بعد از تماشای فیلم سینمایی «پی ۲۲» گفت: «امروز بیش از همیشه به این نکته پی بردم که به تعبیر رهبر انقلاب، دفاع مقدس مانند دریایی است که به هر گوشه‌اش که بزنی می توانی در و مرواریدهای گرانبهایی دشت کنی. فیلم سینمایی «پی ۲۲» هم به نقطه ای مغفول نقبی زده بود و از این منظر به هدف خود رسید. به خصوص آن که به موضوع تفحص شهدای دریایی هم اشاره داشت که بسیار حائز اهمیت و منطبق بر واقعیت است. ما به تازگی یادِ جنگ های دریایی و رشادت رزمندگان مان در نبردهای دریایی افتادیم، هرچند که خیلی دیر است اما به هر حال این موضوعات بسیار مهم و حیاتی و پرداختن به آنها بسیار خوب و لازم است.»

قاسمی توجه جریانات ارزشی به مقوله سینما و مستند را برکات فتنه۸۸ دانسته و گفت:«تابوی مالکیت منورالفکرها بر سینمای ایران بعد از فتنه۸۸ شکسته شد و بعد از فتنه بود  که تعدادی مستندسازان و سینماگران ارزشی و انقلابی ما به تولیدات نمایشی روی آوردند و این خط، شکسته شد. تفکر هالیوود پسندی که بر قاطبه سینمای ما حاکم است، دل خوشی از این موضوع ندارد اما به هر حال این اتفاق مبارک، از برکات فتنه ۸۸ بود».

فرمانده دوران دفاع مقدس تفکر جشنواره ای را آفت تولیدات دفاع مقدسی دانست و گفت:«این که این چنین فیلم ها در جشنواره حضور پیدا کند بد نیست اما نباید نگاهمان را بر جشنواره استوار کنیم. این نگاه آفت است و نباید اینچنین خود را محصور کنیم.»

وی هم چنین تصریح کرد: «بچه های انقلابی که می خواهند وارد وادی هنر شوند، باید بپذیرند که راه سختی در پیش دارد و به خصوص در دنیای هنرِ امروز ما که روشنفکری زده شده است، نباید از سرخوردگی ها و بی توجهی ها بهراسند. ما در انقلاب کم نداشته ایم هنرمندان انقلابی که به خاطر این بی توجهی ها سالها کنار نشستند، و این کنار نشستن به نفع انقلاب نبوده و نیست.»

سردار سعید قاسمی با اشاره به استفاده از تصاویر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تولید برخی مستندهای شبکه های ضد انقلاب اظهار داشت:«شما دیدید که برای تولید مجموعه ای مانند مستند ۵۷ تولید شبکه من و تو از راش های صدا و سیمای جمهور اسلامی استفاده شد، و بعد از هم کاشف به عمل آمد که یکی از کارکنان سازمان این راش ها را به آن شبکه رسانده. خب اینها یعنی جریان نفوذی و خطرناکی در دنیای سینما و تلویزیون ما وجود دارند و اگر انقلابی ها بخواهند وارد این جریان بشوند، طبیعتاً روزهای سختی را از سر می گذرانند. در واقع این جریان مافیایی به سادگی تولیدات دفاع مقدسی را که حرف انقلاب را بزند نمی پذیرد، مگر آن که با ظاهر دفاع مقدسی حرفی را بزنی که خودشان می خواهند، اینطور که بشود از تو استقبال می کنند و به تو جایزه می دهند و…»

فیلم سینمایی پی۲۲ آخرین ساخته حسین قاسمی جامی با بازی امین حیایی، نسرین مقانلو، افسانه بایگان، پیام اینانلویی و… از امروز در گروه سینمایی کوروش روی پرده سینماهای کشور قرار گرفت.