فرماندار بناب با بیان اینک تعداد کتابخانه های موجود شهرستان با توزیع جمعیت همخوانی ندارد، گفت: احداث کتابخانه سوم در این شهرستان جزو ضروریات است.

به گزارش انعکاس بناب، ولی الله فرج اللهی ظهر جمعه در آیین تجلیل از برترین های کتاب و کتابخوانی شهرستان بناب با بیان اینکه متأسفانه کوتاهی و نقص را از سوی مسئولان و مردم شاهد هستیم و امید است درآخرین ماههای سال برای حل مسائل و مشکلات فرهنگی گامهای ارزنده ای برداشته شود، گفت: رونق مطالعه همچنین باعث کاهش آسیب های اجتماعی نیز می شود.

وی همچنین تصریح کرد: اگر امروز در آمار جرایم دادگستری شهرستان ضرب و جرح رتبه اول را بخود اختصاص داده است، ناشی از این است که به مطالعه بها داده نشده است.

فرماندار بناب سپس گفت: اگر فرهنگ مطالعه و رشد فرهنگی ارتقا یابد، بدون شک این آمار کاهش خواهد یافت.

فرج اللهی سپس با بیان اینکه متأسفانه سرانه مطالعه کتاب در کشور و شهرستان بناب پایین است، اظهارکرد: ترویج فرهنگ کتاب با عزم عمومی و ارتباط مستمر بین دستگاههای متولی میسر است.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی بناب با بیان اینکه دولت با منابع اعتباری محدود قادر به احداث کتابخانه نیست، خاطرنشان کرد: خیرین کتابخانه باید پای کار بیایند لذا برای راه اندازی کتابخانه های جدید نیاز به ساختمان های عریض و طویل نیست و با گسترش کتابخانه های سیار می توانیم میزان مطالعه را در شهرستان بناب بالا ببریم.

فرج اللهی در ادامه سخنان خود از گوشی های تلفن همراه بعنوان آفتی بزرگ برای کاهش و پایین بودن میزان مطالعه در جامعه نام برد و گفت: بجای بازی با گوشی های موبایل که مشکلاتی نیز دارند، این وقت را صرف مطالعه کتاب کنیم.

وی با تأکید بر لزوم توسعه و افزایش کتابخانه های سیار و ایستگاههای جدید کتابخوانی، از مردم خواست در طرح اهداء کتاب شرک فعالانه داشته باشند.

فرماندار بناب در خاتمه سخنان خود از ایجاد دو کتابخانه سیار در هفته کتاب در بانک ملی و بیمارستان امام خمینی(ره) بناب توسط مسئولین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وکتابخانه های عمومی بناب تقدیر کرد.