به گزارش انعکاس بناب به نقل از  فارس از بناب، ولی‌الله فرج‌اللهی ظهر امروز در نشست کارگروه سند توسعه و تدبیر بناب اظهار داشت: این شهرستان بر اساس سند توسعه و تدبیر با اینکه اجرای روش‌های نوین آبیاری را در یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی تا پایان سال ۱۳۹۶ متعهد شده بود اما هم اکنون یک […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از  فارس از بناب، ولی‌الله فرج‌اللهی ظهر امروز در نشست کارگروه سند توسعه و تدبیر بناب اظهار داشت: این شهرستان بر اساس سند توسعه و تدبیر با اینکه اجرای روش‌های نوین آبیاری را در یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی تا پایان سال ۱۳۹۶ متعهد شده بود اما هم اکنون یک هزار و ۸۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند.

وی موفقیت دیگر این شهرستان در سند توسعه و تدبیر را در بخش بتنی کردن انهار اعلام کرد و افزود: در این زمینه نیز شهرستان بناب ۵۰ درصد از برنامه پیش‌بینی شده جلوتر است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب سپس با اشاره به صادرات ۱۷ هزار و ۶۵۱ تن انواع محصولات صنعتی و تولیدات داخلی به ارزش بیش از ۳۵ میلیون دلار از گمرک بناب تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بیش از ۲۲ هزار تن خشکبار فرآوری شده در کارخانجات این شهرستان نیز به دیگر ممالک جهان صادر شود.

فرج‌اللهی با انتقاد از ضعف در جایگزینی الگوی کشت در این شهرستان گفت: متأسفانه از یک سو کشاورزان را از کشت محصولاتی چون پیاز و محصولات پر نیاز به آب منصرف می‌کنیم و از سوی دیگر تسهیلات مناسب برای تغییر الگوی کشت را در اختیار آنها قرار نمی‌دهیم.

اجرای کند طرح‌های گردشگری شهرستان توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

وی از اجرای کند طرح‌های گردشگری شهرستان توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتقاد کرد و افزود: اعتبارات لازم در خصوص مناطق گردشگری این شهرستان تخصیص نیافته و نظارت کافی نیز بر اجرای آنها صورت نمی‌گیرد.

فرج‌اللهی در ادامه سخنان خود به پیشرفت ۷۰ درصدی هتل در حال اجرای این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: برای اجرای این هتل ۳۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده است و این در حالی است که از ۳۰۰ میلیارد ریال وام درخواستی با ۱۰۰ میلیارد ریال موافقت و تنها ۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

فرماندار بناب به آخرین مراحل تأسیس منطقه ویژه اقتصادی بناب نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان منوط به توسعه شهرک صنعتی است که کلیه اقدامات آن انجام شده و در حال انتقال اسناد مالکیت به نام شهرک صنعتی هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نهایی شدن تصویب منطقه ویژه اقتصادی بناب باشیم.

شهرستان بناب واقع در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی جمعیتی بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر دارد و طی دو دهه اخیر با برنامه‌ریزی‌های مناسب زیرساخت‌های بسیاری در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و علمی در آن ایجاد شده و این شهرستان را به یک شهر توسعه یافته مبدل کرده است.

وجود نیروگاه برق حرارتی، ایجاد شهرک صنعتی با بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ از جمله چندین واحد ذوب، فرآوری و تولید مقاطع فولادی، برخورداری از بزرگراه مطمئن و راه آهن برای حمل و نقل، کارگاه‌های تولید کشمش سنتی و صنعتی و کارخانجات فرآوری و بسته‌بندی خشکبار، وجود مراکز علمی و دانشگاه‌های متعدد دولتی، آزاد و غیرانتفاعی، حوزه علمیه بزرگ و بسیار قوی حضرت ولی عصر(عج) در ۲ بخش خواهران و برادران و ده‌ها مورد دیگر این شهرستان را به عنوان شهری کم نظیر در منطقه معرفی می‌کند.