به گزارش سرویس شهری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، محمد باقر قالیباف با حضور در مراسم کلنگ‌زنی مسجد و حسینیه علی اکبری‌های نوغان در مشهد، با بیان اینکه پرداختن به موضوع احداث مساجد را در تهران در اولویت کاری خود قرار داده است، اظهار کرد: این کار را انجام می‌دهم زیرا اعتقادم بر این است […]

به گزارش سرویس شهری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، محمد باقر قالیباف با حضور در مراسم کلنگ‌زنی مسجد و حسینیه علی اکبری‌های نوغان در مشهد، با بیان اینکه پرداختن به موضوع احداث مساجد را در تهران در اولویت کاری خود قرار داده است، اظهار کرد: این کار را انجام می‌دهم زیرا اعتقادم بر این است که تحول زندگی اجتماعی و فرهنگی مردم در مساجد است؛ اگر چه صرف کالبد و بنای مساجد مطرح نیست بلکه منظور مجموعه محتوایی و ایمانی است که نقش تربیتی و اخلاقی موثری بر افراد جامعه دارد.
وی تاکید کرد: اساس و پایه مساجد بر مبنای کانون‌های مردمی است و اگر کمکی هم از سوی دولت و نهادهای دولتی در این خصوص صورت می‌گیرد، صرفا انجام وظیفه بوده و خوب است ساکنان محل در ساخت مساجد محل خود شرکت کنند.
قالیباف افزود: حسن ساخت و برپایی مساجد شهر در احداث آن به دست مردم محله و خود شهروندان است.
وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و علما و روحانیون محله آیت‌الله کاشانی اظهار کرد: در مرور خاطرات همه بسیجی‌ها و رزمندگان دفاع مقدس به یک نکته می‌توان پی برد و آن هم مسجدی بودن همه این افتخارآفرینان است. بیشتر رزمندگان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران را بچه مسجدی‌ها از مکبر و قاری قرآن گرفته تا خادم مسجد و همه آن‌ها که مسجد را خانه دوم خود می‌دانستند، تشکیل داده بود.

شهردار تهران با اشاره به فرمایش رهبر کبیر انقلاب که فرمودند “از موشک های دشمن نهراسید، از خالی شدن مساجد هراس داشته باشید” گفت: مسجد ستاره‌ای درخشان در جامعه اسلامی است که انسان را از آسیب‌ها و گزندها در امان نگاه می‌دارد.
وی مسجد را به لحاظ مادی و معنوی، اساس زندگی و تربیت انسان عنوان کرد و افزود: امروز هم که پس از سال‌ها خدمت در نیروی انتظامی و شهرداری تهران در محضر شما هستم و مکتب آموخته حضرت امام(ره) و تربیت شده زیر پرچم جمهوری اسلامی ایرانم، به شما می‌گویم اگر در احداث مساجد سرمایه‌گذاری کنیم و زندگی‌مان را بر اساس تفکر مسجدی بنا سازیم، دنیا و آخرت خود را حفظ خواهیم کرد.
وی ادامه داد: غفلت از مسجد به معنای از دست دادن دنیا و آخرت است و هر جا مسجدی پررونق باشد، آن محله از آسیب‌ها و لغزش‌ها در امان خواهد بود.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: در حالی در حوزه جامعه‌شناسی به دنبال تشکیل NGOها هستیم که هیچ سازمان و تشکلی به مانند مسجد قوی‌تر و مستحکم‌تر در مکتب اسلامی و حتی ادیان الهی وجود ندارد.
وی ضمن ابراز علاقه و دین به شهدای گرانقدر دفاع مقدس به ویژه شهدای محله آیت‌الله کاشانی گفت: آبرویی هم اگر به برکت شهدا دارم، آن را صرف و خرج ساخت و احداث مسجد می‌کنم؛ البته در راه احداث مسجد نباید خلاف قانون عمل شود و هزینه‌ای به دور از چارچوب‌های قانونی صورت گیرد.
گفتنی است مسجد و حسینیه علی اکبری‌های نوغان در محله آیت‌الله کاشانی در منطقه ثامن مشهد واقع شده که در مساحتی به وسعت ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع با مشارکت مردم و خیران مسجد ساز بنا خواهد شد.