رضا نخست مراد فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی روستای چلقایی از خرداد ماه سال ۹۲ سمت فرماندهی این پایگاه را بر عهده گرفته است. باتوجه به موفقیت این پایگاه در سطح استان و کسب رتبه اول در ارزیابی فعالیتهای پایگاه های استان، بر آن شدیم تا مصاحبه ای را با این شخصیت موفق داشته باشیم.

رضا نخست مراد فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی روستای چلقایی از خرداد ماه سال ۹۲ سمت فرماندهی این پایگاه را بر عهده گرفته است. با توجه به موفقیت این پایگاه در سطح کشوری و کسب رتبه اول در ارزیابی فعالیتهای پایگاه های کشوری، بر آن شدیم تا مصاحبه ای را با این شخصیت موفق داشته باشیم.

انعکاس بناب: برنامه های ابتکاری پایگاه که احساس می کنید تاثیر گذار بوده، چه برنامه هایی هستند؟
با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم کارهای فرهنگی در کشور، ما هم به فرمان رهبری لبیک گفته و از زمان شروع سمت فرماندهی کارهای فرهنگی تاثیرگذاری را در روستا انجام دادیم، از جمله کارهای ابتکاری که صورت گرفته تشکیل باشگاه کشتی برای اعضای پایگاه در سطح نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان است که با هماهنگی اداره تربیت بدنی شهرستان در روزهای فرد هفته این باشگاه دایر بوده و بسیجیان ما به صورت رایگان از این برنامه ورزشی استفاده می کنند.
دومین کار موثری که ما انجام دادیم ، تشکیل و افتتاح صندوق قرض الحسنه باهمکاری اعضای پایگاه شهید بهشتی است که هم اکنون در حال فعالیت بوده و گامهای موثری را برداشته است به طوری که مردم روستا با اعتماد کامل وجوهات و هدایای نقدی خود را نزد این صندوق قرار داده و با بررسی های ویژه خانواده های بی بضاعت از این صندوق بهره مند می شوند.
از جمله کار عمرانی که توسط این صندوق انجام گرفته، ساخت یک باب سرویس حمام و سرویس بهداشتی برای خانواده ای که توان مالی خیلی ضعیفی داشت انجام گرفته است. مورد بعدی کمک به دانش آموزان کم درآمد بوده که توسط مجتمع آموزشی روستا به واسطه پایگاه مبلغی بالغ بر ۵ میلیون ریال جهت تامین نیاز دانش آموزان از جمله لباس و کتب درسی پرداخت شده است. و مورد دیگری که اهمیت بیشتری داشت این بود که ما در ماه مبارک رمضان به تعداد ۱۰ خانوار ضعیف جیره خشک فراهم کردیم و به صورت محرمانه در بین این خانوارها پخش کردیم. و سایر فعالیتهایی را در نظر داریم که امید است برخی از مشکلات این روستا را توسط این صندوق برطرف کرده باشیم.

انعکاس بناب: فعالیت پایگاه در زمینه تهاجم فرهنگی و جنگ نرم چه بوده است؟
اخیرا که برنامه ویژه بسیج برای مقابله با تهاجم فرهنگی و دجال واره شروع شده بود ما هم به دنبال آن سعی کردیم با اجرای برنامه های فرهنگی از جمله نمایش فیلم آسیبهای شبکه های ماهواره ای، ایجاد نمایشگاه دجال واره در مدارس،تشکیل نشست های روشنگری و سیاسی در این زمینه، تهیه بروشور در این زمینه و تحویل این بروشورها به خانه بهداشت این روستا جهت تحویل به بانوان خانه دار، دعوت از اولیای بسیجیان جهت حضور در نشست روشنگری در این زمینه که با استقبال خوبی برخوردار شد و نصب بنرهایی در این زمینه جهت رساندن پیام تهاجم فرهنگی دشمن و دیگر برنامه هایی که در آینده برنامه ریزی شده است را پی در پی عملی خواهیم کرد.

۷۸۵

انعکاس بناب: آمار کلی بسیجیان پایگاه را ذکر فرمایید.
جمع کل اعضای پایگاه ۵۵۸ نفر است که از بین این اعضا، تعداد ۲۱۷ نفر با عضویت عادی و ۲۴۷ نفر با عضویت فعال و ۲۶ نفر هم بسیج کادر در این پایگاه مشغول فعالیت هستند.
انعکاس بناب: فعالیت این پایگاه در طول هفته به چه میزان است؟
ما در تمامی روزهای هفته برنامه های مختلفی در پایگاه داریم از جمله روزهای فرد همانطور که گفته شد مختص ورزش کشتی است، روزهای جمعه دعای ندبه تشکیل می دهیم، روز پنج شنبه ها در هیئت عزاداری شرکت می کنیم ، و روزهای دیگر هم به برنامه اصلی پایگاه و تشکیل حلقه های صالحین پرداخته می شود. و گفتنی است که ما در مناسبتهای شهادت و ولادت ها حتما برنامه ویژه ای هم در سطح روستا برگزار می کنیم.

انعکاس بناب: آیا فکر می کنید برنامه های این پایگاه در سطح روستا تاثیرگذار بوده یا نه؟ و آیا مردم از فعالیتهای شما راضی هستند؟
این سوال شما را باید بیشتر مردم پاسخ دهند اما بنده یکی دو مورد مثال را عرض می کنم که نشان دهنده تاثیر برنامه ها و استقبال مردم از برنامه های این پایگاه است. اول اینکه ما در نیمه شعبان امسال جشن بزرگ انتظار را برگزار کردیم که واقعا بی نظیر بود هم از لحاظ تبلیغاتی و هم از لحاظ کیفیتی؛ و مردم عزیز این روستا هم به صورت گسترده از این برنامه استقبال کردند که این خود نشان دهنده رضایت مردم از برنامه پایگاه است و برنامه ویژه دیگری که در دهه فجر پارسال انجام شد و سایر برنامه های دیگر باز مردم با حضور گرم خود دلگرمی و رضایت خود را از برنامه های این پایگاه نشان داده اند.
انعکاس بناب: با توجه به اینکه این پایگاه در سطح استان به عنوان برترین پایگاه شناخته شده است، چه پیشنهادی را به سایر پایگاه ها دارید؟
ما فعالیتهای پایگاه را با محوریت مسجد، نماز جماعت و انجام برنامه های فرهنگی انجام داده ایم و به نظر من هرکسی بخواهد در مسائل فرهنگی بهتر عمل کند باید دغدغه فرهنگی داشته باشد و در کنار آن ارتباط بین مسجد و بسیج را روز به روز بیشتر کنیم در این صورت است که خود به خود برنامه های فرهنگی بهتری به وجود می آید. و باید گفت ما خود را جزئی از مردم می دانیم و باید ارتباط بین مردم و بسیج بسیار صمیمی تر باشد تا کارها به نحو احسن پیش رود.

۲۰۱

انعکاس بناب: سخن پایانی خود را ذکر کنید؟
تقدیر و تشکر میکنم از شما فعال رسانه ای در شهرستان که این فرصت را در اختیار ما قرار دادید و جا دارد از تمامی مسئولان سپاه بناب به خصوص برادر قاسمی و فرمانده حوزه مقاومت محمد رسول الله و سایر همکارانش در این حوزه تشکر و قدردانی نمایم بابت حسن نیتی که در خصوص پایگاه ما داشتند. و تشکر ویژه دارم از همسر خودم که علیرغم اینکه مشغولیت زیادی در بسیج و سپاه دارم مرا تحمل کرده و زحمت زیادی را متحمل می شوند.
و باید بگویم ما سرباز کوچکی از سربازان ولایت هستیم و در این راستا در انجام کارهای فرهنگی دریغ نخواهیم کرد و با تمام قدرت به فعالیت خود ادامه خواهیم داد.
و در آخر از مسئولان محترم، چه مسئولان بسیج و چه مسئولان شهرستان و حوزه علمیه درخواست می کنم که به ندای رهبری در بحث فرهنگی توجه ویژه داشته باشند