خبرنگار انعکاس بناب، نشریه رسمی الکترونیکی انعکاس بناب در نظر دارد در آستانه انتخابات با نامزدهای انتخابات مجلس دهم در بناب گفتگویی را بدون هر گونه جانبداری و تبلیغ ترتیب دهد، همانطور که در مصاحبه دکتر قربانعلی حقیقت دوست ذکر کرده بودیم مصاحبه ما به شرح زیر با اکبر نقوی ترتیب یافت. انعکاس بناب: آقای […]

خبرنگار انعکاس بناب، نشریه رسمی الکترونیکی انعکاس بناب در نظر دارد در آستانه انتخابات با نامزدهای انتخابات مجلس دهم در بناب گفتگویی را بدون هر گونه جانبداری و تبلیغ ترتیب دهد، همانطور که در مصاحبه دکتر قربانعلی حقیقت دوست ذکر کرده بودیم مصاحبه ما به شرح زیر با اکبر نقوی ترتیب یافت.

انعکاس بناب: آقای نقوی لطفاً ابتدا از بیوگرافی خود بگویید؟

اکبر نقوی هستم، متولد ۱۳۴۸ در روستای ینگی کند قراء پنجگانه بناب به دنیا آمده و تا پنجم ابتدایی در روستای محل تولد درس خوانده ام، دوره راهنمایی را در مدرسه شریعتی بناب و دوره متوسطه را در دبیرستان چمران بناب به پایان رسانده ام. بعد از سپری کردن دوره خدمت سربازی در سازمان تامین اجتماعی استخدام شده و در دانشگاه آزاد بناب لیسانس مدیریت و فوق لیسانس حقوق بین الملل را از دانشگاه آزاد مراغه اخذ کردم و در کنکور دکتری ۹۳ یکی از رتبه های قبولی دانشگاه پردیس کرج را به خود اختصاص دادم.

در یک خانواده مذهبی و فقیر جامعه متولد شده ام. زندگی پاک ، صاف و ساده ای داریم وفکر میکنم تا به امروز یک ریالی حرام به زندگی من مخلوط نشده است. امید به حق دارم که بعد از این هم مخلوط نشود. زندگی پدر و برادران من هم همانطوری بود.

امروز آدم احساس تکلیف میکند می بیند که به روستاییان اهمیت داده نمی شود و همیشه در تمسخر واقع شده اند. دلشان نمی سوزد، من میگویم فردی که از بدو تولد در رفاه زندگی بکند، این فرد چطور می تواند درک کند که فقیر بودن چیست؟ اصلا نمی فهمد که رنگش چیست.

من به این نکته حساسم که هیچ کس مخصوصاً روستایی های عزیز هیچ مشکلی در اداره ها نداشته باشند. الان من ۵،۶ تا عکس از روستاها گرفته ام، واقعا کمپرسی در داخل روستاها در گل و لای می ماند. چرا به این موارد اهمیت داده نشده است؟ یه عده چطور این نان را می خورند و با رای من در مجلس برای ۴ سال نماینده می شوند؟ ولی وقتی به زیر پای من میرسد اصلا به فکرش نمی افتد که انسانهای مشکل داری هم وجود دارد، خلاصه قدم به جلو برداشته ام که کمک کنید در خدمتتان باشم.

 

انعکاس بناب: هدف شما از ورود به صحنه انتخابات چیست؟

می خواهم بگویم که من هم می توانم برای مردم زحمت بکشم و برای حل مشکلاتشان کمک کنم و در خدمت مردم باشم. من۲۲سال در تامین اجتماعی کارمند هستم و خوشبختانه با جرات عرض می کنم یک نفری پیدا نمی شود بگوید که رفتم پیش نقوی و برایم بی احترامی کرد. تا جایی که از دستم بر آمده علی الخصوص برای قشر ضعیف و آسیب پذیر خیلی زحمت کشیده ام.

 هدفم این است که اگر نماینده شوم باز هم به دنبال حل مشکلات مردم باشم، برای اشتغال جوانان برنامه ریزی کنم. یک نفر دیروز زنگ زده بود که آقای نقوی، فرزندی یک ساله دارم که پول نداریم برایش شیر بخریم. این مشکل از بیکاری است! یک عده خاصی هم هستند که شروع به خوردن مملکت کرده اند.

 

انعکاس بناب: شعارتان چیست؟

شعار من کار برای مردم است .

 

انعکاس بناب: در این صحنه می مانید یا به نفع دیگری کنار می کشید؟

خیر، من ادامه می دهم. ثبت نام من در انتخابات شورا هم مقدمه شرکت در انتخابات مجلس بود، من قصد نداشتم که در شورا انتخاب شوم، قصد داشتم که یک عده کارهایی برای امروز بکنم خوشبختانه خیلی هم مفید واقع شده است . حرف من این است که کمک کنید این شانس را ازدست ما نگیرند. من پول ندارم ولی برای نماینده شدن توانایی دارم شاید انسانهای پولداربیایند برای مردم پول خرج کنند و نماینده بشوند ولی توانایی کار نداشته باشند.

 

انعکاس بناب: چه برنامه برای شهرستان خود دارید؟

من با دوستان متخصص که (جامعه شناس، روانشناس و جمعیت شناسی خوانده اند) برنامه ای نوشته ایم به دو قسمت قبل و بعد از انتخابات تفکیک نمودیم که قسمت اول عبارت است

۱ -شفاف سازی و ایجاد فضای سالم انتخابات

۲-آسیب شناسی عمیق مشکلات شهرستان بناب

۳ – تهیه طرح سازماند هی و مدیریت کلان شهرستان بناب با حضور خبرگان   از و دیگری بعد از انتخابات می باشد .

۴ -ایجاد نظم و انظباط انتخاباتی و داغ نمودن تنور انتخابات به هر نحوی ممکن

قسمت دوم که به بعد از انتخاب نوشته شده عبارت است از :

۱ -پیگیری و اجرای مطالبات مردم با تشکیل کمسیون های تخصصی متشکل از خبرگان جوان و یا پیشکسوت های منطقه توسط ارگانهای رسمی شهرستان .

۲-ارتقاء جایگاه معلمین، کارمندان نیروهای نظامی، انتظامی، کارگران، کشاورزان، روستاییان و شهرنشینان

۳-تشکیل کمیته تخصصی ساماندهی منابع انسانی جهت ساماندهی اشتغال و توزیع عادلانه مشاغل دولتی و خصوصی

۴-کمک به حل مشکلات معضل بیکاری با دعوت از سرمایه گزاران داخلی و خارجی با هماهنگی دستگاههای مربوطه و پیشنهاد تک نرخی کردن بیمه احاد جامعه

۵-ایجاد امنیت شغلی برای مدیران شهرستان با تشکیل کمیسیون های تخصصی هر وزارتخانه

فرض بفرمایید که اگر بخواهیم در آموزش و پرورش تغییراتی انجام دهیم، دیگر این را من انجام نخواهم داد بلکه، کارگروهها و کارشناسانی که اعضاءکمیسیونهستند تصمیم خواهند گرفت که برای ارتقاء سطح علمی شهرستان تغییراتی لازم است و بنده هم به عنوان نماینده مردم برای عملی شدن تصمیم کمک خواهم کرد.

 

انعکاس بناب: آیا بیانات شما از وظایف نمایندگی است؟

خیر، ولی تا به امروز این کار را کرده اند،من می گویم که در دست من نیست و از وظایف کارگروه هست. ما نماینده مردم هستیم و از حق آنها هم دفاع می کنیم شاید گروه به من بگوید که بودن این فرد در آنجا به مردم ضرر وارد می کند ولی خودتان می دانید که وظایف نماینده، قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون می باشد که در حوضه مجلس است.

 

انعکاس بناب:در شهرستان بناب چه مشکلاتی می بینید که شما را وادار کرده تا نماینده مجلس شوید؟

عدم تساوی حقوق برابر و موضوع حاشیه نشینی، شهری و روستایی و چند پارچه گی شهر وجود دارد، می خواهم وحدت و همدلی و رافت بین تمام احاد مردم ایجاد کنم .یعنی تا زمانی که وحدت نباشد، شهر پیشرفتی نخواهد داشت.

 

انعکاس بناب: در انتخابات ریاست جهوری به چه کسی رای دادید؟

به دکتر سعید جلیلی.

 

انعکاس بناب: در دوره مجلس گذشته به چه کسی رای دادید؟

به کسی رأی دادم که هم اکنون مشمول ذمه مردم هستم.

 

انعکاس بناب: به کدام طیف و جریان وابسته اید؟

من مستقلم.

 

انعکاس بناب: دلیلتان از مستقل بودن چیست؟

رسالت اصلی بنده کمک به حل مشکلات مردم و تصویب قوانین مناسب است بنابراین جناههای سیاسیاصولگرا یا اصلاح طلب را لازم نمی بینم .

 

انعکاس بناب: جنابعالی با دیدگاههای جریانات سیاسی آشنا هستید که اصلاح طلبان و اصولگرایان چیست؟ به کدام یک نگاه مثبت دارید؟

مشخص است که گرایشم اصولگرایی می باشد ولی مستقل به میدان آمده ام. من فرد ولایتمدارم که اگر به خانواده ام هم دقت داشته باشید، خود به خود به طرف ولایت هستیم.

 

انعکاس بناب: از شخصیت یک نماینده مجلس بگویید؟

به نظرم نماینده مردم باید از جنس مردم باشد و برای مردم باشد. یعنی عین مردم باشد. ولایت مدار و درد آشنا باشد. انسان پخته و سرد و گرم روزگار را چشیده باشد. پستی و بلندی ها را گذرانیده باشد.

 

انعکاس بناب: برای اشتغال چه برنامه ای دارید؟

من در برنامه مرحله دوم که بعد از انتخابات هست یک کمیته ای را برای این کار تشکیل داده ام.

 

انعکاس بناب: چه کار کنیم که این معضل بیکاری از بین برود؟

از همکارانمان هست که کارمند اداره کار و اداره تامین اجتماعی هستند، اینها به نوعی تخصص دارند. برای اشتغال، اولین مورد این است که نیروهای کادر غیر بومی را نمی گویم بیرون می گذارم، ولی اعتقاد این است که اولویت با بومی ها باشد.

آن نفر را اینجا نگه خواهیم داشت که سکونت هم در اینجا باشد.کسی که از تبریز بیاید مسلما چهار ساعت روزانه رانندگی کرده و خسته هست و کارایی را از دست می دهد.

 

انعکاس بناب: الان بحث اینجاست که شغل نیست که فرد بومی یا غیربومی باشد؟

چرا هست فولاد.

 

انعکاس بناب: پس چرا کارگران فولاد بناب الان بیکارند؟

الان باید دولت را تحت فشار بگذاریم که از این چنین کارخانه هایی حمایت کند.

 

انعکاس بناب: متاسفانه دولت هم وضعیت اقتصادی خوبی ندارد! چاره چیست؟

خوب بالاخره، الان من مثلا چهار پسر دارم و می گویم که پول ندارم؟ شما هم بگویی چی کار کنم، نشد که!

دولت موظف است نگذارد تولیدات متوقف شود.

 

انعکاس بناب: نظرتان در خصوص اقتصاد مقاومتی چیست؟

خیلی خوب است و اسراف و تبذیر را از بین می برد.

 

انعکاس بناب: آیا با این روش می توان جلوی بیکاری را گرفت؟

بلی اگر هدف برای رفع مشکل باشد.

امروز الحمدلله مملکت ما نماینده محور شده است، کارهایی خواهم کرد که از وظایفم نیست ولی از باب اینکه به شهروندان خودم کمک بکنم این کار را خواهم کرد.

مثلا به دنبال وام افراد برای ایجاد اشتغال خواهم رفت، یا از فولاد حمایت می کنم. از کشاورزی حمایت خواهم کرد.

 الان آمده اند و چاههای کشاورزی را پر می کنند ، کسی نیست که بگوید تکلیف این کشاورزان و روستاییان چیست الان شما چاه این نفر را پر می کنی چه تسهیلات داده ای؟ من خودم روستایی هستم این پیاز را مثلا یک سال فروختیم و چهار سال را در رودخانه صوفی چای ریختیم.

چرا روستایی نمی تواند پس انداز داشته باشد! برای روستایی کسی نیست که فکری بکند؟ نماینده باید از طرف روستایی باشد. ما باید این روستایی را بیمه کنیم و از آنها حمایت کنیم تا تولید کار کنند.

کشاورز بدبخت، در آفتاب سوخته و باید حمایت شود. الان باید سوبسیت های بیشتری را از شهر برداریم و باید در روستاها سرمایه گذاری کنیم.

متاسفانه دولت یارانه را به افراد غیرنیازمند می دهد، در پرداخت یارانه بیشتر باید نیازمندان شهری و روستاییان نیازمند مورد توجه باشد در واقع روش فعلی باید اصلاح شود.

 

انعکاس بناب: اولین چیزی که بعد از این کلمات به ذهنتان خطور میکند بگویید؟

شهرستان بناب:تلاش

۷اسفند:عدد مقدس

خانه ملت:دادرسی

مسئولان بناب:کم لطف

فتنه ۸۸:محکوم می کنم

امام خامنه ای:پدر دلسوز

دکتر روحانی:رئیس جمهور

انعکاس بناب:رضایت دارم.

انعکاس بناب: اگر سخن پایانی دارید بفرمایید؟

از مردم بناب خواهشمندم تعصبی رای دادن را کنار بگذارند؛ معتقدم که با علم و منطق و آگاهانه رای بدهند. نمی گویم منتخب ها افراد بدی هستند ولی منِ از وضع کنونی رضایت ندارم! تا فرد نماینده در بین مردم نباشد مشکلات مردم برایش محسوس نخواهد بود.  با عرض تاسف برای اطراف شهر و روستاها کار نشده امروزه هر کدام از این روستاها را می خواهی بگویم، قابل زندگی نیستند! صبح من در یکی از روستاها جلسه داشتم خانمی می گفت آقای نقوی دستهایم خسته شده از بس گل و لایِ حیاط را تمیز می کنم.

تقصیر این فرد چیست؟ می خواهم بگویم که انتخاب درست را انجام نداده ایم. مردم را وسوسه کرده و فریب داده اند و هیجانی کرده اند و منطقی پیش نرفته ایم و اصولی و آگاهانه انتخاب نکرده ایم.


به زودی مصاحبه بعدی ما با کاندیدای دیگر، آقای مهندس محمدعلی قائمی ترتیب خواهد یافت، چنانچه کاربران محترم از این داوطلب سوالی داشته باشند می توانند از طریق نظرات همین صفحه و یا به صورت خصوص از طریق "تماس با ما" سوالات خود را طرح کنند.

انتهای پیام/ش