به گزارش خبرنگار انعکاس بناب،  حجت الاسلام باقری بنابی ظهر امروز در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان، با بیان اینکه تحجد، مناجات و شب زنده داری،  شرف و حیثیت و آبروی مومن در نزد خداوند، فرشتگان و پیامبر اکرم(ص)است، گفت: بی نیازی و خود کفایی عزت و صلابت و اقتدار مومن بوده […]

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب،  حجت الاسلام باقری بنابی ظهر امروز در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان، با بیان اینکه تحجد، مناجات و شب زنده داری،  شرف و حیثیت و آبروی مومن در نزد خداوند، فرشتگان و پیامبر اکرم(ص)است، گفت: بی نیازی و خود کفایی عزت و صلابت و اقتدار مومن بوده و ذات  مومن از کم تحرکی و بیکاری متنفر است.

 وی با اشاره به اینکه، در وجود مومن دیانت، غیرت و  قناعت ریشه دوانیده است، افزود: اقتصاد و قناعت در مصرف، سعی و کوشش در تولید اصل بوده و باید در مومن این دو خاصیت وجود داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به فرمایش امام علی(ع) که فرمودند: "حیات طیبه و زندگی پاک عبارت است از قناعت"، تاکید کرد: قناعت باعث می شود انسان در مسائل مالی و مادی دستش را در برابر دیگران دراز نکند و بهتر است که انسان روی پای خودش مستقل زندگی کرده و دست دیگران را نیز  بگیرد.

وی ادامه داد: خدای نکرده اگر مصرف گرایی و تبذیر و تجمل در جامعه رخنه بکند، مقدمه ورود به اسارت و بردگی به وقع خواهد پیوست.

حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه از اجناس خارجی مگر در مقام ضرورت، چشم پوشی کنیم و از ولخرجی و ریخت و پاش پرهیز نماییم.

امام جمعه بناب با بیان اینکه چشم دوختن به کشورهای خارجی باعث عقب ماندگی میشود، گفت: اگر در سبک زندگی خود دقت کنیم و به خارج چشم ندوزیم، قطعاً هیچ تحریمی برای کشور ما کارساز نخواهند بود و هرکس بخواهد کشور ایران را تحریم کند، خودش بیچاره خواهد شد.

وی افزود: در اثر وابستگی و دلدادگی به اجناس خارجی، امروز میلیاردها ثروت وارد جیب دشمنان و اجنبی ها می شود.

حجت الاسلام باقری بنابی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، با اشاره به ظلم ها و توطئه های شیاطین غربی و شرقی، گفت: سالیان دراز این شیاطین به کمک همدیگر قیچی بوده و جهان را تکه تکه و پاره پاره می کردند، این دو تا جبار و قهار بودند که نفس کشی هم مقابل آنها وجود نداشت، که شوروی و ایالات متحده آمریکا در این امر باهم متحد بودند.

 وی افزود: جهانخواران حرفه ای با تمام قوای نظامی، سیاسی و اقتصادی لحظه به لحظه پر رو تر می شدند و در این طرف، فقر و تنگ دستی در ملت های ستم دیده و مظلوم حاکم بود که ظلم و غارت کل جهان را پوشش داده بود.

امام جمعه بناب در عین حال با اشاره به قیام های مردمی از حوزه های علمیه مشهد، قم و نجف و سایر اقشار مردم، گفت: این قیام ها هم گاهی با شیطنت و دسیسه های رژیم مواجه می شد که قیام کنندگان، یا به بالای دار می رفتند مثل شیخ نوری و یا مثل نواب صفوی تیرباران می شدند.

خطیب جمعه بناب با اشاره به ادامه خیانت های پادشاهان عیاش و افزایش ظلم در روی زمین در زمان طاغوت، گفت: با قیام امام عظیم الشان در سال ۴۲ به همراه یاوران، افراد غافل بیدار و ملت به یک بلوغ سیاسی رسید.

 وی ادامه داد: بالاخره در سال ۵۷ یک سونامی بی امان شهر و روستا و کوی برزن را  فراگرفت به طوریکه هیئت حاکمه به فشار افتاد و قیچی استعمار عالم شرق و غرب با آن صخره عظیم مواجه شد "و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین" و این عبارت بود از اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی که به تعبیر امام انفجار نور بود.

حجت الاسلام باقری بنابی با بیان اینکه  این انقلاب لبه های تیز قیچی استعمار را خمیر کرده و سوزاند، گفت: به تعبیر دیگر حضرت امام(ره) در این پیکار نابرابر خون بر شمشیر پیروز شد.

وی افزود: در اثر  پیروزی  انقلاب در بهمن سال ۵۷ ضربه مهلکی بر پیکره استکبار وارد شد که هیبت و هیمنه استکبار به خصوص آمریکا با این پیروزی شکسته شد و الان هم چون نی تواند به جایی دسترسی داشته باشد فقط روی زمین را به هم می زند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب، مقاومت در سوریه، بحرین و یمن را ثمره همین پیروزی دانست و گفت: امروز ملتها فهمیدند که می توان استکبار را شکست داد و می توان در مقابل آنها ایستاد و درخواست ابرقدرت ها را عمل نکرد.

امام جمعه بناب تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران درس بزرگ مقاومت را به سایر ملتها آموخت که نمی توان با دشمنان سازش کرد.

وی در عین حال با بیان اینکه قطعا این ایستادگی ها دارای هزینه است که باید مقاومت و صبر و تحمل داشت، گفت: امروز انقلاب اسلامی در حال پیشرفت و نه در حال سکون می باشد، بالاخره امروز جمهوری اسلامی حرکتی را در جهان هدایت می کند و ملت ها را در برابر  قدرتها جسارت می دهد.

خطیب جمعه بناب کارهای جمهوری اسلامی در برگزاری اجلاس ها را قابل تمجید دانست و گفت: سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری برای میهمانان خارجی که کاملا روشنگر و تکان دهنده بود به خصوص نامه معظم له به قاطبه جوانان اروپایی و انتشار آن به زبانهای زنده مختلف دنیا دقیقا مطابق دستور قران است.

وی خاطر نشان کرد: امروز جمهوری اسلامی با اقتدار تمام، قدرتی را به راه انداخته که هیچ کدام از توپ و تانک قدرتهای جهانی به این قدرت نمی رسند.

 حجت الاسلام باقری بنابی این روزگار را، روزگار بلاغ و محبت و تبادل عقلانیت و زمان تسخیر قلبها و دلها دانست و گفت: تسخیر کوه و دشت و بیابان، لشکر کشی و آدم کشی و سلاح های تنها کار دشمنان است.

وی در عین با بیان اینکه کشورهایی که به دنبال این جنایت ها هستند، منطق ندارند، گفت: بمب نیاز ما نیست بلکه بمب های ما همان نامه های مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/ش