به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به پایان یافتن رقابت‌های انتخابات مجلس اظهار داشت: امید است در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» مجلسی با شور و نشاط و مطابق با این عنوان گرانقدر داشته باشیم و بتوانیم بخشی از موانع […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به پایان یافتن رقابت‌های انتخابات مجلس اظهار داشت: امید است در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» مجلسی با شور و نشاط و مطابق با این عنوان گرانقدر داشته باشیم و بتوانیم بخشی از موانع اجرای اقتصاد مقاومتی که به اصلاح قوانین بر می‌گردد بر طرف کنیم.

وی افزود: بیشترین امید و نگاه ما برای توسعه استان فعالیت مؤثر بخش خصوصی است و پس از پشت سر گذاشتن رقابت‌های انتخاباتی، فضای رفاقت، صمیمیت و همدلی برای ساختن استانی باشکوه در بخش‌های مختلف را انتظار داریم.

این مسئول در عین حال خاطرنشان کرد: سنگرهای متعددی در کشور و استان وجود دارد که اگر امروز توفیق خدمتگزاری در سنگر قوه مقننه نصیب تعدادی نشد، باید در سنگرهای دیگر به مردم، دین خدا و میهن اسلامی خدمت کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: رقابت باید در خدمت به مردم، کار بیشتر و تحقق اقتصاد مقاومتی و در نهایت رقابت ما باید با دیگر استان‌ها باشد تا بتوانیم ظرفیت‌های این استان زرخیز را به طور شایسته شکوفا کرده و این دیار را به جایگاه شایسته و بایسته آن برسانیم.

این مسئول با بیان اینکه در آستانه هفته معلم هستیم که همین معلمان باید نیروی انسانی مورد نیاز تحقق اقتصاد مقاومتی را آموزش دهند و در صحنه عمل حاضر کنند، ادامه داد: از همه دانشگاهیان تقاضا داریم برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی در کنار دستگاه‌های اجرایی باشند.

وی تبیین کرد: قرار بود برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی را آغاز کنیم و امروز با دعای خیر مردم این عملیات را آغاز می کنیم؛ بنابراین از گروه مشاوران اقتصادی تقاضا کردیم با همکاری مدیران دستگاه‌ها و فرمانداری برش سال ۹۵ سند تدبیر و توسعه را برای همه دستگاه‌ها مشخص کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی شامل سیاست‌هایی است که برای اجرا ابلاغ شده و در مقابل هر سیاست بر اساس برنامه‌ای که تدوین شده هسته‌های کلیدی را تعریف کرده‌ایم و زیر مجموعه هسته‌های کلیدی طرح‌های مربوطه است.

وی اضافه کرد: این هسته‌ها برای یکایک شهرستان‌ها و دستگاه‌های استان تعریف شده و مشخص است و از فردا برنامه دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود و از امروز و در جلسه حاضر برش سال ۹۵ این سند را به مدیران و فرمانداران ۲۱ شهرستان ابلاغ می‌کنیم و دستگاه‌ها و شهرستان‌ها باید هر ماه اقدامات و عملکردهای یک‌ماهه خود را گزارش دهند.

این مسئول اهالی رسانه و خبرنگاران را حلقه وصل مجریان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مردم دانست و تاکید کرد: بحث اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصاد مقاومتی اولویت اول همه رسانه‌ها و مطبوعات باشد تا زمینه مشارکت مردم توسط همین اخبار و مطالب فراهم آید.

استاندار آذربایجان‌شرقی متذکر شد: استان آذربایجان‌شرقی برای تحقق کامل برنامه‌های اقتصاد مقاومتی مورد توجه مقامات ارشد کشور قرار گرفته و وقتی چنین انتظاراتی وجود دارد باید اقدامات ویژه‌ای انجام شود.

جبارزاده ادامه داد: همه دستگاه‌ها برای همکاری و مشارکت بخش خصوصی و تسهیل امور آنها آماده هستند و امیدواریم بخش خصوصی ما بویژه بخش کشاورزی و معدن ما مانند سه سال گذشته پای کار بوده و نقش خود را در این عرصه خطیر به خوبی ایفا کنند.

وی افزود: اگر در گذشته معادنی به افرادی واگذار شده ولی فعال نشده‌اند باید در واگذاری این معادن تجدیدنظر شود و معدن را مال کسانی می‌دانیم که آنها را به بهره‌برداری برسانند.

این مسئول با بیان اینکه دستگاه نظارتی برای راه‌اندازی واحدهای متوقف آمادگی لازم را دارند، توضیح داد: در بخش صنعت از امروز یک ستاد چابک چندنفره را باید تشکیل داد تا لیست تمام واحدهای مشکل‌دار تهیه و نسخه لازم برای احیاء اینها تهیه شود و از این واحدهای مشکل‌دار حمایت کنیم تا به چرخه تولید برگردند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود ۱۷ هزار بسیجی کارگر، متذکر شد: توان نهفته‌ای به نام بسیج و بسیجیان در استان وجود دارد که از سازمان بسیج سازندگی استان تقاضا داریم دوباره پای کار آیند و تمام تشکل‌های بسیجی را برای عمل به فرامین فرمانده کل قوا به‌کار گیرند.

وی بر لزوم استفاده از توان بخش تعاون، شهرداری‌ها و شوراهای شهر و روستا تاکید و تصریح کرد: ۷۵ درصد منابع تحقق پروژه‌های سند تدبیر و توسعه از بخش غیردولتی باید باشد و اگر امروز ما نرخ بیکاری استان را از ۱۲ درصد به ۸ درصد کاهش داده‌ایم از طریق مدیریت منابع غیردولتی بوده است.

این مسئول در پایان تشریح کرد: انتظار ما تشکیل ستاد فرش توسط فعالان این عرصه است تا همچون گذشته سهم مناسب آذربایجان‌شرقی را از بازارهای جهانی به تصاحب خود درآورند.

انتهای پیام