اسیدپاشی به افراد چندی است که بر سر زبانها افتاده و خوراک تاخت رسانه های بیگانه و رسانه های داخلی همسوی با آنها را به امنیت عمومی و روانی مردم فراهم کرده و اتهام زنی‌های ناصحیح و مغرضانه را دامن زده است.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، متن یادداشت هادی شریفی را با عنوان «جناب لاریجانی اسیدپاشی فجیع‌تراست یا زورگیری؟» در ذیل می‌خوانید:

اسیدپاشی به افراد چندی است که بر سر زبانها افتاده و خوراک تاخت رسانه های بیگانه و رسانه های داخلی همسوی با آنها را به امنیت عمومی و روانی مردم فراهم کرده و اتهام زنی‌های ناصحیح و مغرضانه را دامن زده است. اگرچه مسئولین انتظامی و قضایی تمامی سعی خود را برای دستگیری عوامل این حوادث کرده اند اما گویی برخی هنوز متنبه نشده اند و تسویه حسابهای شخصی خود را با این روش برخورد پاسخ می دهند.

در آخرین مورد یک پزشک توسط پزشکی دیگر مورد اسیدپاشی قرار گرفت و این بسیار جای تاسف دارد که فردی با این حد از تحصیلات که قسم خورده است برای حفظ جان مردم بکوشد به یک همکار خود هم رحم نمی کند و با علم به خباثت این کار تسویه حساب شخصی خود را اینگونه به معرض نمایش می گذارد.

رفتار قابل تامل رئیس سازمان نظام پزشکی نیز برعمق این فاجعه می افزاید که وی با یک مورد اسیدپاشی به پزشکان، دست به قلم شده و نامه‌ای را به رئیس شورای عالی امنیت ملی برای حفظ جان پزشکان می نویسد و تقاضای مراقبت ویژه از هم صنفانش می کند این درحالی است که وی بنا بر قسم پزشکی خود به نمایندگی از جامعه پزشکان باید سلامت همه مردم را در نظر داشته باشد و اگر اسیدپاش پزشک نبود یا فردی که مورد اسیدپاشی قرارگرفته است یک پزشکِ زن بود معلوم نبود الان چه داستان پردازی‌های بی پایه واساسی در همان رسانه‌ها با توجه به این نامه شکل گرفته بود.

اما آنچه که مهم به نظر می رسد برخورد سریع و صریح قوه قضائیه با عاملان این گونه ناامنی‌هاست. متاسفانه به علت فشار رسانه‌ای همان رسانه‌هایی که اسیدپاشی را تبدیل به بحران در افکار عمومی کرده و مردم را برای تجمع‌های اعتراضی برعلیه اسیدپاشی تحریک می کنند، مجازات عاملان این جرم‌ها به تعویق افتاده است و واکنش سریعی از سوی نهادهای قضایی به آن داده نشده است. بعنوان مثال در ماجرای “قصاص آمنه” همین رسانه ها با تبلیغات فراوان حکم قوه قضائیه را ناصحیح خواندند و آمنه را تشویق به عفو کردند که پس از عفو، شخص مجرم آمنه را فریب داد و حتی حاضر به پرداخت دیه نشد واین موجب خسارت جبران ناپذیر روحی و مالی برای آمنه شد؛ و یا مانند اسید پاشی به داود روشنایی که چندین سال است در انتظار اجرای حکم کسی است که به او اسیدپاشی کرده است.

آنچه در شرایط کنونی لازم به نظر می رسد قاطعیت قوه قضائیه در مقابله با این گونه جرم‌هاست که آرامش و امنیت روانی مردم را به هم می ریزد و موجب ترس و دلهره در مردم می شود. همانگونه که چندی پیش با انتشار یک فیلم زورگیری با قمه توسط چند جوان که آرامش جامعه را برهم زدند رئیس قوه قضائیه سریعا وارد عمل شد و مجازات جرم را محاربه نامید حال نیز تا اسیدپاشی بعنوان یک رویه عادی برای تسویه حسابهای شخصی یا عاطفی تبدیل نشده است قوه قضائیه باید شجاعانه وارد عمل شده و مجرمان را به اشد مجازات محکوم و مجازات آنها را سریعا اعمال کند.

انتهای پیام/