به گزارش انعکاس بناب به نقل از  فارس از تبریز، عادل آذر صبح امروز در دوره آموزشی تبلیغات و اطلاع‌رسانی سرشماری نفوس و مسکن ۹۵، ویژگی اصلی سرشماری سال ۹۵ را اینترنتی بودن بخش عمده آن دانست و از کاهش آمارگیری از ۷۰ هزار نفر در سال ۹۰ به ۲۰ هزار نفر در سال جاری […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از  فارس از تبریز، عادل آذر صبح امروز در دوره آموزشی تبلیغات و اطلاع‌رسانی سرشماری نفوس و مسکن ۹۵، ویژگی اصلی سرشماری سال ۹۵ را اینترنتی بودن بخش عمده آن دانست و از کاهش آمارگیری از ۷۰ هزار نفر در سال ۹۰ به ۲۰ هزار نفر در سال جاری خبر داد.

وی افزود: بار اصلی این کاهش بر دوش مجریان و متولیان تبلیغات و رسانه‌ها قرار دارد که لازم است آگاهی مردم را در رابطه با اینترنتی پر کردن فرم‌های آمارگیری ارتقا بدهند.

آذر نقش گروه‌های مرجع همچون ائمه جمعه و جماعات و فرمانداران و فرهنگیان در ترغیب مردم به افزایش ضریب استفاده از اینترنت را برجسته دانست و افزود: ۱۰ سال آینده کشور به این سرشماری وابسته است و همه شخصیت‌ها و چهره‌های موجه جامعه در آگاهی‌دهی به مردم مسئولیت دارند.

این مسئول اظهار امیدواری کرد: سرشماری سال ۹۵ به کامل‌ترین شکل ممکن انجام و نتایج مطمئن و قابل اتکایی از قبل آن حاصل گردد.

لازم به ذکر است سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ در سوم مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد و برای نخستین بار بخش عمده آن به صورت اینترنتی خواهد بود.

انتهای پیام/س