به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس از تبریز، محمدصادق پورمهدی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگی و اجتماعی، ستاد احیای دریاچه ارومیه استانی، با گلایه از عدم حضور برخی از اعضا در این نشست اظهار داشت: اعضایی که حقوقی هستند بنا به تکلیف، مکلف به شرکت در جلسه هستند در صورتی نمی‌توانند باید پاسخگو […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس از تبریز، محمدصادق پورمهدی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگی و اجتماعی، ستاد احیای دریاچه ارومیه استانی، با گلایه از عدم حضور برخی از اعضا در این نشست اظهار داشت: اعضایی که حقوقی هستند بنا به تکلیف، مکلف به شرکت در جلسه هستند در صورتی نمی‌توانند باید پاسخگو باشند  درصورتی‌که عدم حضور موجه نبود به دستگاه مرکزی مربوطه اعلام گزارش شود و در مورد اشخاص حقیقی چنانچه نمی‌توانند افرادی جایگزین شود.

وی افزود: اینکه تا چه اندازه در اهداف و برنامه‌ریزی‌های خود در راستای احیای دریاچه موفق بودیم با توجه به برنامه‌های ارائه‌شده ۲ سال ابتدایی برای تثبیت وضعیت دریاچه بوده که بر اساس گزارش امروز تراز سطح آب دریاچه ۱۲۷۰٫۸۰ بوده و نسبت به سال قبل ۵۴ سانتی‌متر افزایش داشته و حجم دریاچه نزدیک ۳ میلیارد مترمکعب بوده که نسبت به سال قبل تقریباً یک میلیارد ۱۰۰ میلیون مترمکعب بیشتر است.

پورمهدی اضافه کرد: بر اساس برنامه گفته‌شده مبنی بر تثبیت آب دریاچه در دو سال اول و برنامه‌های ارائه‌شده برای سال‌های ۹۴ و ۹۵ تقریباً ۹۰ درصد برنامه‌ها تحقق‌یافته است و این امر با وجود کمبود اعتبارات و مشکلات، جای خوشحالی دارد البته قانع و راضی نیستیم  و نباید بنشینیم و باید ادامه دهیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر اینکه مسأله آب هنوز مسأله اول کشور بوده و به‌تبع آن دریاچه ارومیه نیز مسأله اول است، نباید از بحث احیای دریاچه غفلت کنیم، چرا که زندگی و ممات و حیات ما بستگی به آب دارد و اگر منابع و مخازن آب خشک شوند نمی‌توانیم زندگی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز یکی از چالش‌های کشور مسئله آب است و بر همین اساس باید قدر نعمت‌های خودمان را بدانیم و مسائل را جدی بگیریم و مصرف آب را  میان فرهنگ‌سازی کنیم.

پورمهدی، با تأکید بر اینکه یکی از وظایف مهم این شورا حساس سازی مردم در این راستای مصرف صحیح آب است، ادامه داد: مسئله آب یک بحث حیاتی بوده و مردم باید باور کنند که حیات ما به آب بستگی دارد.

وی ادامه داد: اعتباری که برای احیای دریاچه به ما می‌دهند بیت‌المال بوده و در شرایط اقتصادی که کشور قرار دارد در مقابل ریال به ریال این پول‌ها مسئولیم و بر همین اساس همه دستگاه‌ها باید نسبت به این مسئله حساس شوند و از کلی‌گویی پرهیز کنیم و اگر کاری را خوب شروع می‌کنیم خوب هم تمام کنیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به اهمیت ارائه نقشه‌های کاداستری، گفت: نقشه کاداستری یکی از محورهای و اولویت‌های استان بوده و به‌صورت عملی گزارش‌هایی ارائه شود.

وی در ادامه بابیان اینکه متأسفانه بدنه دستگاه‌ها و شهرستان‌ها همراهی لازم را با استانداری ندارند، گفت: در مورد اجرای پروژه‌هایی مثل لایروبی‌ها زیرمجموعه‌ها حق ندارند بگویند اعتبار نداریم، با توجه به اینکه همه شاهد هستند در مدت سه سال باوجود مشکلات مالی استان را چگونه اداره کرده‌ایم، بر همین اساس امروز بهانه‌ای به‌عنوان پول‌ نداریم مورد قبول نیست.

پورمهدی تأکید کرد: بدنه دستگاه‌ها و شهرستان‌ها باید کمک کنند و البته به شبستر قول دادیم که کمک کنیم از طریق ستاد دریاچه و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مکلف هستند اعتباراتی در خصوص لایروبی‌ها ارائه کنند.

وی در ادامه با اشاره به ضعف در حوزه نگهداری اسناد و مستندسازی عملکردها، بیان کرد: متأسفانه یکی از ضعف‌های ما این است که با همه تلاش و عملکردهای خوب در بخش مستندسازی ضعیف هستیم، در این خصوص باید تلاش کنیم تا کارهایی که انجام می‌دهیم مستندسازی شود.

انتهای پیام/س