به گزارش انعکاس بناب به نقل از  فارس از تبریز، سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا نقدی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه هشتمین المپیاد فرهنگی و ورزشی کشور در سالن شهید پورشریفی تبریز، تهذیب، تحصیل و ورزش را خواست مقام معظم رهبری از جوانان خواند و اظهار داشت: شهید «حسن جنگجو» به عنوان کم سن […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از  فارس از تبریز، سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا نقدی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه هشتمین المپیاد فرهنگی و ورزشی کشور در سالن شهید پورشریفی تبریز، تهذیب، تحصیل و ورزش را خواست مقام معظم رهبری از جوانان خواند و اظهار داشت: شهید «حسن جنگجو» به عنوان کم سن و سال‌ترین شهید آذربایجان شرقی است که در جبهه و پس از رشادت‌های فراوان به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه تهذیب، تحصیل و ورزش، اسلحه‌ای در مقابل ابزار دشمن است، گفت: روی سینه ورزشکاران نوجوان ما عکس الکوهای شهید می‌درخشد و این معنا و مفهومی دارد و آن اینکه این شهیدان را الگوی زندگی خود انتخاب کرده‌ایم.

نقدی خطاب به جوانان گفت: شما وارث شهدا هستید و  باید این شهدا به الگوی ورزشکاران و جوانان و بسیجیان تبدیل شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با تاکید بر اینکه دشمن می‌داند که با توپ و تانک نمی‌تواند در برابر نسل جوان و ملت ایران بجنگد، تصریح کرد: جنگ جدید دشمن جنگ نرم فرهنگی است و دشمن امروز با نسل جوان ما در حال دشمنی است.

نقدی سلاح مقابله با جنگ نرم را در سنین نوجوانی تحصیل، تهذیب و ورزش دانست و گفت: جهاد علمی و فرهنگی به همراه خودباوری لازمه این اقدام است و در شرایط کنونی ترویج فرهنگ جهاد کمتر از جهاد نیست.

وی افزود: امروز در جنگ نرم هستیم در این جنگ دشمن دنبال گمراه کردن و مأیوس کردن ماست تا سر تسلیم مقابل او فرود آوریم.

نقدی خطاب به دانش آموزان توصیه کرد برای تصمیم گیری درست و حرکت در مسیر صحیح لازم است فرمایشات مقام معظم رهبری را با دقت خواند و آن را به درستی فهم کرد و آن را معیار قرار داده  و به آن عمل کرد.

در هشتمین المپیاد استعدادیابی ورزشی بسیج کشور در تبریز با حضور بسیجیان ورزشکار کشور در قالب ۳۳ تیم با یک هزار و ۸۰۰ ورزشکار از سپاه‌های استانی حضور دارند.

این المپیاد با حمایت ارگانهای متعدد استانی در دانشگاه تبریز و علوم پزشکی تبریز با  ۳۳ تیم از کل کشور که بالغ بر ۱۸۰۰ نفر است، برگزار می شود.

انتهای پیام/س