به گزارش انعکاس بناب به نقل از  فارس از تبریز، حدود ساعت ۱:۲۰ بامداد ششم شهریور ماه در یکی از بخش‌های بستری بیماران مزمن روانی مرکز آموزشی درمانی رازی اطاق انتهایی بخش که محل نگهداری موقت تشک ملحفه بیماران بوده آتش گرفته و دود غلیظی بخش مذکور و همچنین طبقات بالا و پایین را فرا می‌گیرد […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از  فارس از تبریز، حدود ساعت ۱:۲۰ بامداد ششم شهریور ماه در یکی از بخش‌های بستری بیماران مزمن روانی مرکز آموزشی درمانی رازی اطاق انتهایی بخش که محل نگهداری موقت تشک ملحفه بیماران بوده آتش گرفته و دود غلیظی بخش مذکور و همچنین طبقات بالا و پایین را فرا می‌گیرد همان لحظه برق قطع می‌گردد.

در بخش مربوطه ۱۴۰ بیمار و کلا بیش از ۴۰۰ بیمار در سه طبقه ساختمان حضور داشتند و از طریق سرپرستار بخش و سوپروایزر بخش مدیریت لازم اعمال می‌گردد.

آتش‌نشانی، ۱۱۵، پلیس در جریان قرار می‌گیرند، از همان لحظه اول تخلیه بیماران که عموما به خاطر دریافت دارو از تحرک جسمانی برخوردار نیستند، آغاز می‌گردد متاسفانه یکی از بیماران که سابقه بستری‌های مکرر داشته و طی بستری اخیر در ۱۵ روز گذشته نیز به علت عفونت تحت درمان بوده دچار خفگی می‌شود و علیرغم اقدامات احیا جان می‌بازد و یک بیمار دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شود.

چند نفر از کادر دلسوز بیمارستان و کمک‌رسانان آتش نشانی هم که در جریان کمک‌رسانی دچار مشکلات تنفسی شده بودند بستری و پس از اقدامات لازم مرخص می‌شوند.

هیچ بیماری دچار سوختگی نشده و علت فوت یک نفر خفگی ناشی از دود بوده و بیمارستان نیز آسیب جزئی دیده است.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تبریز نیز در این باره گفته است: آتش سوزی بامداد امروز بیمارستان اعصاب و روان رازی تبریز، منجر به فوت یک نفر و مسمومیت ۳۵ بیمار بستری در این مرکز درمانی شد.

محمد ستاری گفت: در ساعت ۱:۳۷ دقیقه بامداد امروز یک مورد آتش‌سوزی در محل بیمارستان رازی به سامانه ۱۲۵ گزارش گردید که بلافاصله گروه عملیاتی ایستگاه‌های ۵ و ۸ به محل حادثه اعزام شدند و نسبت به اطفاء و انجام عملیات نجات بیماران اقدام کردند.

وی افزود: ۳۵ نفر از بیماران دچار دودگرفتگی شده بودند که تمامی این افراد توسط ماموران آتش‌نشانی نجات یافته و به فضای باز بیمارستان منتقل شدند که حال همه‌شان خوب است، البته در آخرین گزارش‌های دریافتی در صبح امروز مطلع شدیم متاسفانه یکی از بیماران بر اثر مسمومیت شدید جان خود را از دست داده است.

معاون عملیات سازمان یادآور شد: وسعت آتش‌سوزی در بیمارستان رازی محدود بوده که به دلیل دود غلیظ و فضای محدود، مسمومیت بیماران را به بار آورد.

وی ادامه داد: علاوه بر آسیب‌دیدگان حادثه، تعداد چهار نفر از ماموران آتش‌نشانی نیز دچار مصدومیت شدند.

معاون عملیات سازمان گفت: علت این حادثه تحت بررسی است و در ساعات آینده مشخص و اعلام خواهد شد.

وی همچنین از اصحاب رسانه درخواست کرد که جهت دریافت اخبار صحیح در این رابطه به سایت خبری سازمان مراجعه و از نشر هر گونه اخبار کذب از قول وی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/س