به گزارش انعکاس بناب به نقل از آناج، رئیس‌جمهور محترم دکتر حسن روحانی در جشنواره شهید رجایی سال ۹۵ بیان کردند که «اگر الگوی همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی شهیدان رجایی و باهنر باشد بی‌تردید به نقطه مطلوب دست می‌یابیم.» به همین خاطر در این نوشتار بعضی از رفتارها و عملکرد دولت تدبیر و امید […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از آناج، رئیس‌جمهور محترم دکتر حسن روحانی در جشنواره شهید رجایی سال ۹۵ بیان کردند که «اگر الگوی همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی شهیدان رجایی و باهنر باشد بی‌تردید به نقطه مطلوب دست می‌یابیم.» به همین خاطر در این نوشتار بعضی از رفتارها و عملکرد دولت تدبیر و امید را، همراه با منش و رفتار شهید رجایی بیان خواهیم کرد و قضاوت را به عهده مردم و خوانندگان محترم بگذاریم.

شهید رجایی در اوایل کارش بر اساس قانون اساسی دارایی‌اش را اعلام کرد و این شیوه نه‌تنها در این دولت که در اکثر دولت‌های دیگر نیز اتفاق نیفتاده است.

دکتر روحانی در سخنرانی خود در دیدار مدیران شرکت گاز تأکید می‌کنند که: «برجام برای ما عزت آفرید». و تفاهمی را که باوجود نقض خطوط قرمز رهبری با طرف‌های غربی امضا نمودند را برای ملت ایران عزت می‌دانند و این در حال است که با مرور زمان رفته‌رفته به ایرادات و نواقص عدیده آن افزوده می‌شود و با بدعهدی و نقض طرف غربی به تعهدات اندک خود و لو رفتن مفاد آن توسط آن‌ها به ذلت یا عزت بودن برجام می‌شود پی برد اما در مقابل این می‌توان به‌عنوان نمونه به جمله‌ای از شهید رجایی اشاره کرد که در مقابل تهدید اقتصادی دشمنان در آن زمان گفته بودند: «گر آمریکا و همفکرانش به ما بگویند، سازش کنید تا گندم به شما بدهیم، ما یک نان را ۳۶ میلیون نفری خواهیم خورد ولی زیر بار این ذلت نخواهیم رفت.»

با نگاهی به زندگی و سیره شهید رجایی می‌توان فهمید که ایشان هرگز به افرادی که در اندیشه ثروت‌اندوزی بودند مسئولیتی را نسپردند اگر خلافی هم از همکاران و مدیران خود می‌دهید، فوری و بدون اتلاف وقت آن‌ها را جایگزین می‌کرد. و این در حال است که در دولت تدبیر و امید وزرا و مسئولانی وجود دارند که بنا به اعتراف خودشان دارای ثروت هزارمیلیاردی هستند و اعضای دولت را کسانی تشکیل داده‌اند که در کنار مسئولیت خود در دولت محترم دارای مشغله‌های فراوان می‌باشند که این خود جای بسی تأمل را دارد.

آری شهید رجایی اقوام و بستگانش را سرکار نگذاشت و هرگز اهل توصیه و سفارش نبود اما در دولت محترم تدبیر و امید هستند کسانی که به‌واسطه نسبت فامیلی مسئولیت گرفته‌اند و حتی همین اشخاص منسوب به دولت خود مدیران و روسای نهادهای بزرگی چون بانک‌ها را منسوب و توصیه می‌کنند. بر اساس همین توصیه‌ها برادر محترم ریس جمهور به تحصیل در دانشگاه می‌پردازند که با توجه به پرداخت رسانه‌ها به این موضوعات به‌صورت مشروح به جزئیات این موضوع نمی‌پردازیم.

شهید رجایی به محرومان عشق می‌ورزید و در خصوص حفظ بیت‌المال بسیار حساس بود. آیا اکنون نیز برای برخورد با فیش‌های نجومی مسئولان و مدیران که در زمان این دولت اتفاق افتاد و دل مردم را به درد آورد دولت محترم تدبیر و امید حساس بودند و یا آنکه باکمال پررویی در مقابل فرمان امام خامنه‌ای که امر به برخورد با خاطیان را داده بودند یکی از این نجومی بگیران را ذخیره انقلاب عنوان می‌کنند و…

با نگاهی به زندگی شهید رجایی درمی‌یابیم که شهید رجایی مطلقاً تشریفاتی نبود، و با اشرافی گری مخالفت می‌کردند که زندگی ساده ایشان مؤید این مطلب است اما پدیده اشرافی گری مسئولان در دولت جدید از مرز خطر گذشته و به فاجعه نزدیک شده است. تا حدی که رئیس‌جمهور محترم با ماشین شاسی‌بلند و گران‌قیمت خارجی به میان کارگران می‌رود تا برای آن‌ها به مناسبت روز کارگر سخنرانی نماید و یا اینکه علناً فرماندار منصوب دولت شیوه زندگی امثال شهید رجایی را به سخره می‌گیرد و می‌گوید که «من اهل شیشلیگ و کباب هستم و شفاف هم می‌گویم که با نان و پنیر نمی‌توانم کارکنم, از ماشین خوب سوارشدن هم ترسی ندارم» حال سؤال این است جناب آقای دکتر روحانی شما از کدام رجایی الگو گرفته‌اید که این‌گونه رفتار شما با منش شهید رجایی و راه امام و شهدا فاصله دارد.

انتهای پیام/س