مسعود پزشکیان در مقام مخالفت با خواسته امام جمعه مشهد در گفت‌وگو با سایت خانه ملت گفته است:«اگر برگزاری کنسرت در جوار حرم امام رضا(ع) خلاف شرع و دین بود، شورای نگهبان که مسئولیت تطبیق قوانین مصوب با دین و شرع و قانون اساسی را دارد، با آن مخالفت می‌کرد؛ لذا نمی‌شود ممکلت را «خان خانی» کرد و […]

مسعود پزشکیان در مقام مخالفت با خواسته امام جمعه مشهد در گفت‌وگو با سایت خانه ملت گفته است:«اگر برگزاری کنسرت در جوار حرم امام رضا(ع) خلاف شرع و دین بود، شورای نگهبان که مسئولیت تطبیق قوانین مصوب با دین و شرع و قانون اساسی را دارد، با آن مخالفت می‌کرد؛ لذا نمی‌شود ممکلت را «خان خانی» کرد و هر کس، «خان»‌گونه قوانین را اجرا کند یا نکند زیرا در این صورت دیگر سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد و حضرت امام(ره) صراحتا گفته‌اند؛ “کسی‌که در مقابل قانون بایستد، در مقابل اسلام ایستاده” و نتیجه این رفتار خودسرانه، دریافت و بازخورد عکس از جامعه است.»

پزشکیان در این گفت‌وگو برای رد خواسته آیت الله علم الهدی به نهادی بنام شورای نگهبان اشاره کرده و برای تائید ادعای خود به تطبیق قوانین توسط شورای نگهبان استناد کرده است. او همچنین عنوان کرده نمی‌شود مملکت “خان خانی” اداره شود و افزوده است: «هر کس “خان” گونه قوانین را اجرا نکند دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.»

تب مچ اندازی اصلاح‌طلبان با امام جمعه مشهد چنان بالا گرفته که افراد و شخصیت‌های مختلف این جریان، بدون توجه به کُنه ادعایشان، حرف‌هایی می‌زنند که ناخواسته به ضررشان تبدیل می‌شود.

حرف پزشکیان درباره التزام به قانون حرف کاملاً درستی است. نمی‌شود مملکت را “خان گونه” اداره کرد که در این صورت سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

 بر خلاف بسیاری از اوقات، باید روی این حرف پزشکیان متمرکز شد و مانور دارد. حرفی به غایت درست و دقیق؛ پزشکیان راست می‌گوید نباید بنای خان خانی در مملکت گذاشته شود اما مسئله اینجاست که رفتار ساختارشکنانه و براندازانه هم حزبی‌های جناب پزشکیان در سال ۸۸ را چه می‌توان نام نهاد؟ رفتاری خان گونه؟! شورش علیه قانون و شورای نگهبان؟! ایستادگی در مقابل اسلام؟! واقعا از منظر مسعود پزشکیان رفتار اصلاح‌طلبان و فتنه گران در سال ۸۸ را چه می‌توان نام نهاد؟!

آیت الله علم الهدی از یک تریبون، راجع به یک موضوع فرهنگی [که اتفاقا وزیر مربوطه اصل مطلب را قبول دارد] اظهار نظر کرده و برای به کرسی نشاندن حرف خود، نه اردو کشی خیابانی داشته و نه دست به اقدامات براندازانه زده است. اما دوستان و هم حزبی‌های آقای پزشکیان، برای یک ادعای موهوم و دروغ، هشت ماه مملکت را به آشوب کشیده و از هیچ اقدامی برای به چالش کشیدن قانون و نظام دریغ نکردند. حال با این تفاسیر، آیا نباید از پزشکیان پرسید که چرا حرف امام را فقط امروز و برای پیشبرد منافع خود بکار می برید؟ آیا حرف امام در آن روزهای بحرانی کابرد نداشت؟ چرا در فتنه ۸۸ که باید قانون فصل الخطاب می‌شد و توسط دوستان شما اعتنایی به آن نشد، فریاد نزدید که نباید “خان گونه” مملکت را اداره کرد؟ چرا نگفتید که آقایان؛ راهی که در پیش گرفته اید باعث می شود سنگ روی سنگ بند نشود!

و موضوعی مهمتر؛ آقای پزشکیان کلاه خودتان را قاضی کنید و حرف‌هایی که در باره برگزاری کنسرت در مشهد و ضرورت التزام به قانون را زده‌اید را یکبار دیگر مرور کنید و این حرف‌ها را با رفتار براندازانه دوستانتان در سال ۸۸ قیاس کنید و منصفانه بفرمایید با استناد به حرف‌های شما، جرم و جزای فتنه گران چقدر خواهد بود؟!

آیا جز این است که اصلِ حرفِ نظام در سال ۸۸ دقیقا عمل به قانون و اجتناب از رفتار خان خانی بود؟!

با کنار هم قرار دادن حرف‌های پزشکیان و رفتار فتنه گران، می توان نتیجه گرفت که جرم فتنه گران جرمی نابخشودنی است و این حرف را پزشکیان می گوید نه یک اصولگرا.

هرکسی که اندک اطلاعی از فقه و قانون داشته باشد، [که بنظر می رسد پزشکیان این اندک اطلاع را داشته] می‌داند که جرم اصلی سران فتنه، بغی و افساد فی‌الارض است. آنها باید روزی در محکمه الهی محاکمه و به اتهام همین جرایم، مجازات شوند.

منبع:آناج

انتهای پیام/س