به گزارش انعکاس بناب به نقل از ایرنا، حجت الاسلام عبدالمجید باقری بنابی در خطبه های نماز جمعه شهرستان بناب با اشاره به نام گذاری ۱۴ آبان در کشور به نام روز فرهنگ عمومی اظهارکرد: مسئولان باید به این موضوع در جامعه اهتمام بیشتری داشته باشند. وی با بیان فرازهایی از فرمایشات امام راحل(ره) و […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از ایرنا، حجت الاسلام عبدالمجید باقری بنابی در خطبه های نماز جمعه شهرستان بناب با اشاره به نام گذاری ۱۴ آبان در کشور به نام روز فرهنگ عمومی اظهارکرد: مسئولان باید به این موضوع در جامعه اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی با بیان فرازهایی از فرمایشات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ افزود: امروز مشکل اصلی جامعه اخلاق است، بنابراین یک بار دیگر نیاز داریم به حیات اخلاقی جامعه باز گردیم که امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب آن را تبیین کرده اند.
وی با تبیین جایگاه والای فرهنگ، گفت: اهل فرهنگ باید برای فرهنگ اصالت قائل باشند و نباید نگاه ها به حوزه فرهنگ بصورت ابزاری باشد.
حجت الاسلام باقری بنابی اخلاق را مرتبط با فرهنگ دانست و تأکید کرد: اگر فرهنگ شهادت و فرهنگ اعتقاد به معاد در جامعه حاکم باشد بسیاری از مشکلات موجود در کشور حل می شود.
وی افزود: اگر این فرهنگ در جامعه برچیده شده و به جای آن فرهنگ آمریکایی و اسلام آمریکایی حاکم شود، به یقین مشکلات فرهنگی گریبانگیر جامعه خواهد شد.
امام جمعه موقت بناب در ادامه خطبه های نمازجمعه این شهرستان با تبریک انتخاب وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد: تلاش مجموعه این وزارتخانه در این دوره همواره با شکوفایی بیشتر بویژه در امر فرهنگ باشد.
حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: با مشاهده اظهارات این دو نامزد انتخابات می توان به وضعیت فرهنگی جامعه آمریکا پی برد.

انتهای پیام/ش