به گزارش انعکاس بناب، سرهنگ عمران دوستی ظهر امروز در آستانه هفته بسیج در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بناب ضمن تبریک این هفته، گفت: هفته بسیج را باید بیش از پیش به نسل های جوان معرفی کرد چرا که این هفته نشانگر شجاعت، ایثارگری و فداکاری بسیجیان و رزمندگان در عرصه های مختلف […]

به گزارش انعکاس بناب، سرهنگ عمران دوستی ظهر امروز در آستانه هفته بسیج در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بناب ضمن تبریک این هفته، گفت: هفته بسیج را باید بیش از پیش به نسل های جوان معرفی کرد چرا که این هفته نشانگر شجاعت، ایثارگری و فداکاری بسیجیان و رزمندگان در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به هدف تشکیل بسیج از سوی حضرت امام خمینی (ره)، افزود: بسیج مدرسه عشق است، بسیج  محل تجمع انسان های مومن، متعهد، پاک، خستگی ناپذیر و اخلاص در این نهاد مردمی است و به لحاظ مردمی بودن اندامهای دشمن را به لرزه می اندازد.

فرمانده سپاه ناحیه بناب با بیان اینکه بسیج پشتوانه نظام است، گفت: باید در جامعه فرهنگ و تفکر بسیجی را تبیین کرده و اشاعه فرهنگ بسیجی را از یاد نبریم، چون بسیج تاکنون در تمام عرصه ها هوشیاری و ولایت مداری خود را ثابت نموده است.

دوستی تاکید کرد: چون بسیج به عاشورا، کربلا و امام حسین(ع) اقتدا نموده است به همین خاطر همیشه شکست ناپذیر است.

photo_2016-11-19_17-35-01

این مقام فرماندهی با اشاره به اقتدار و عظمت بسیج در همه میدان ها، گفت: امروز اگر دشمن نمی تواند به ایران نگاه چپ بیاندازد به خاطر همین سیلی هایی است که از بسیجیان خورده است.

وی با بیان اینکه اثرگذاری بسیج از مرزهای اسلامی فراتر رفته است، خاطرنشان کرد: بسیج بزرگترین هدیه حضرت امام بود که به امت اسلام و همه آزادی خواهان بشر هدیه داده است.

فرمانده سپاه ناحیه بناب آرامش و امنیت امروز را از برکات این مجموعه عظیم الهی دانست و گفت: امروز با تهدیدی به نام نفوذ روبرو هستیم، که به شکل های تهاجم فرهنگی، تحریم ها، فشارهای اقتصادی و عقب ماندگی های اقتصادی نمایان است، که باید در این عرصه ها بسیج فعال بوده و پاسخ این تهدیدات را بدهد.

دوستی شعار “بسیج انقلابی و خدمتگزار” را شعار هفته بسیج ۹۵  عنوان کرد و گفت: در فرهنگ بسیج تا قیام قیامت، راه امام، عزت و کلام رهبری، سعادت و کشته شدن در راه خدا،کرامت؛ و اسرائیل غاصب و آمریکا، دشمن شماره یک ملت ایران است.

وی با اشاره به برنامه های هفته بسیج امسال در شهرستان بناب، گفت: در این هفته از طرف ستاد هفته بسیج شهرستان بیش از ۴۵ برنامه  پیش بینی گردیده که سعی بر این است پرشورتر از همیشه این برنامه ها برگزار شود.

فرمانده سپاه ناحیه بناب برگزاری یادواره های شهداء در سطح حوزه های مقاومت، برگزاری نشستهای روشنگری، همایش ائمه جماعت مساجد و هیئت امنا و فرماندهان حوزه ها و پایگاههای مقاومت، غبارروبی مزار شهدا، افتتاح پایگاه مقاومت، حضور مسئولین محلی در پایگاههای مقاومت، اعزام اکیپ پزشکی به مناطق محروم در راستای محرومیت زدایی،  بازدید از طرح های اقتصاد مقاومتی، افتتاح غسالخانه در روستای توتاخانه، مشاوره حقوقی برای بسیجیان و عموم مردم،  افتتاح ۳  منزل برای محرومین در صورت اتمام، دیدار از خانواده معظم شهدا، تجلیل از بسیجیان نمونه و اجتماع بزرگ بسیجیان تحت عنوان مدافعان حرم را از اهم برنامه های هفته بسیج عنوان کرد.

 دوستی در عین حال تصریح کرد: اجتماع بزرگ بسیجیان روز جمعه ۵ آذرماه ساعت ۱۰ صبح در مصلی اعظم بناب برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه بناب در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اقدامات بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی، گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی، ۸ میلیارد ریال وام با سود۱۶ درصد با تنفس بیشتر، جهت حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی، برای عموم مردم چه بسیجی و غیر بسیجی در نظر گرفته شده است.

وی طرح های پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ، پرورش شترمرغ، بوقلمون، شتر، بلدرچین، زعفران، احیای باغات، کشت کلزا، داروهای گیاهی، فرشبافی را از جمله طرح های مورد حمایتی اعلام کرد و گفت: کلا ۲۱ مورد طرح حمایتی در راستای امنیت غذایی داریم که متقاضیان می توانند از این فرصت استفاده نمایند.

گفتنی است، هفته بسیج امسال از ۳۰ آبان آغازه شده و تا ۶ آذر ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ش