به گزارش انعکاس بناب ولی اله فرج الهی قبل از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب ضمن قدردانی از زحمات دکتر احمد امیری گفت: امید داریم با آمدن آقای دکتر عبدالله حجتی بیش از پیش شاهد شکوفایی این دانشگاه باشیم. وی با اشاره به وضعیت […]

به گزارش انعکاس بناب ولی اله فرج الهی قبل از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب ضمن قدردانی از زحمات دکتر احمد امیری گفت: امید داریم با آمدن آقای دکتر عبدالله حجتی بیش از پیش شاهد شکوفایی این دانشگاه باشیم.
وی با اشاره به وضعیت کنونی دانشگاه های آزاد اسلامی در سراسر کشور افزود: امروزه دانشگاه های آزاد با کمبود دانشجو مواجه هستند، و از آنجا که درآمد این مراکز از شهریه دانشجویان تامین میشود، امروزه به علت کاهش دانشجو ، با مشکل مالی مواجه هستند.
فرماندار بناب در عین حال تاکید کرد: بنابراین باید مسئولان دانشگاه آزاد به فکر منابع مالی جدید برای تامین هزینه ها باشند تا بیش از این با مشکلات مواجه نشود.
فرج الهی با ارائه پیشنهاد خطاب به آقای انگجی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: شهرستان بناب یکی از شهرهای تولیدی و صنعتی استان  به شمار می رود پیشنهاد میکنیم بجای افزایش رشته های نظری افزایش رشته ها را به سمت رشته های فنی سوق دهید.
رئیس شورای تامین شهرستان بناب افزود: واحد های تولیدی و صنعتی شهرستان بناب بیشتر نیاز به رشته های فنی دارند که می توان از فارغ التحصیلان این رشته ها در واحدهای صنعتی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه امکانات دانشگاه آزاد اسلامی بناب در جنوب استان بی نظیر است، گفت: از این پتانسیل می توان در سایر بخش ها با تغییر کاربری استفاده کرد تا منبع درآمدی برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب باشد.
فرماندار بناب در پاسخ به اظهارات دکتر احمد امیری گفت: نزدیک به ۱۰ سال قبل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب حدود ۱۵هزار نفر دانشجو داشت که بر حسب آن برنامه ریزی شده و برای دانشگاه نیرو جذب شده بود.
وی افزود: آقای امیری آن ۴۵۰ نفری که جذب این دانشگاه شده بودند قطعاً با هماهنگی رئیس دانشگاه و مسئولان بوده است و سرخود در این دانشگاه مشغول نبوده اند.
فرج الهی از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان خواست تا پرونده ی تعدیل نیرو در این دانشگاه را برای همیشه ببندند.
بالاترین مقام شهرستان بناب با بیان اینکه تعدیل نیرو بعد از ۱۰ الی ۱۵ سال فعالیت دور از انصاف است گفت: باید راهکار دیگری بیابید حداقل اگر تعدیل میکنید طبق قانون برخورد کنید، و درقبال زحمت پایان کاری اختصاص دهید.
فرماندار بناب در خاتمه تاکید کرد: باید اخراجی های اخیر این دانشگاه به سرکار خود برگردند چرا که ما نمی توانیم جوابگوی این عزیزان باشیم.

انتهای پیام/ش