بعد از لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد، گروهی خاص خواستار استعفاء وزیر کشور شدند، برخی از نمایندگان از لزوم استیضاح رحمانی فضلی سخن گفتند، خودِ مطهری برای رئیس‌جمهور نامه نوشت، روحانی به شب‌نامه‌ی نماینده تهران پاسخ داد و این ماجرا تبدیل به سوژه‌ی اصلی رسانه‌ها شد تا بعد از قضیه‌ی لغو کنسرت‌ها و تغییر وزرا […]

بعد از لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد، گروهی خاص خواستار استعفاء وزیر کشور شدند، برخی از نمایندگان از لزوم استیضاح رحمانی فضلی سخن گفتند، خودِ مطهری برای رئیس‌جمهور نامه نوشت، روحانی به شب‌نامه‌ی نماینده تهران پاسخ داد و این ماجرا تبدیل به سوژه‌ی اصلی رسانه‌ها شد تا بعد از قضیه‌ی لغو کنسرت‌ها و تغییر وزرا این‌بار نیز چراییِ ممانعت از نطق یکی از آن ۲۸۹ نماینده حاضر در مجلس دهم، مردم را مدتی سرگرم نماید.

روحانی در نوشته‌ی دستوری خود به وزیر کشور آورده است: «آیا کسانی در مراکز حساس استان نفود کرده‌‌اند که گمان می‌‌کنند با بستن دهان‌ها و سد راه سالن‌‌های سخنرانی، می‌‌توانند راه پیشرفت و توسعه کشور در مسیر مورد نظر مردم و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت ا… خامنه‌‌ای مدظله را ببندند و راه را بر افراطی‌گری و دوقطبی‌سازی جامعه بگشایند؟»

وی همچنین علی مطهری را نماینده‌ای شجاع خوانده و گفته است: «دادستان پایتخت معنوی کشور که قاعدتا باید از برگزاری سخنرانی‌های روشنگرانه در تبیین نهضت حسینی(ع) حمایت کند به ویژه آنکه سخنران مراسم، شخصیت فرهیخته‌ای از تبار چهره درخشانی از عالمان آزاده اندیش آن استان همچون استاد شهید مطهری باشد.»

آن‌هایی که اهلِ رسانه‌اند و اخبار را به صورت مستمر دنبال می‌کنند، به خوبی‌ می‌دانند که تشکل‌های دانشجویی، مقامات سیاسی و اقتصادی و قص‌علی‌هذه تاکنون در مورد مسایل مختلف نامه‌های زیادی به رئیس‌جمهور نوشته‌اند اما روحانی علی‌رغم اهمیت بسیاری از آن نامه‌ها، هیچ‌گاه به خود این اجازه را نداده تا پاسخِ آن مرسوله‌ها را بدهد اما حال بعد از یک روز وقفه به نامه‌ی حاشیه‌ای یک نماینده پاسخ می‌دهد و با تصدیق ادعاهای او خود ندای نفاق سر می‌دهد.

نیم‌نگاهی به سابقه‌ی رئیس‌جمهور در حمایت از اصلاح‌طلبان و جدالِ بی‌پایان با امام جمعه‌ی مشهد نشان می‌دهد، روحانی همچون داستانِ کنسرت‌ها به دنبال ماجراجویی می‌باشد و از آنجایی که آیت‌الله علم‌الهدی در بین مردم مشهد از مقبولیت بالایی برخوردار و جزو منتقدان سیاست‌های دولت تدبیر و امید است، خواباندن مُچ او دلچسب‌تر از هر چیز دیگری محسوب می‌شود.

سردمدار کابینه در جمله‌ای مخاطب‌پسند و کاملاً منطقی بستن دهان را در جلوگیری از راهِ توسعه کشور طبق فرموده‌های رهبری موثر نمی‌داند اما عامداً یا جاهلاً از مخالفت آشکار علی مطهری با سیاست‌های مدنظر رهبر انقلاب غفلت می‌‌کند.

رئیس‌جمهوری که مدعیِ آزادی بیان است باید به این مردم بگوید چرا دولت‌مردان از سخنرانی امثال حسن عباسی در همایش «نقد نظام لیبرال» جلوگیری می‌کنند و مانع نطقِ سعید جلیلی درباره‌ی آمریکاشناسی می‌شوند. آیا نقد نظام لیبرال و شناخت صحیح از سیاست‌های جبهه استکبار جزو موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیست؟

از دوقطبی‌سازی جامعه به وطن‌خواهان واقعی هیچ سودی نمی‌رسد و تنها منفعت آن برای دشمنان نظام اسلامی و مهره‌های آن در داخل باقی می‌ماند، اما چرا در یک مقطع عده‌ای انواع سخنرانی‌ها را لغو می‌نمایند و بر طبل دو دستگی می‌کوبند لکن نام آن را دوقطبی‌سازی و افراطی‌گری نمی‌گذارند؟

روحانی خود روحانی است و تاریخ اسلام را بهتر از عوام می‌داند، آیا رئیس‌جمهور داستان حضرت نوح و کنعان را فراموش کرده است که امروز مطهری‌ بودن «علی» را برای سخنرانی‌اش کافی می‌داند؟ آیا شهید مطهری نیز در دفاع از کنسرت‌های انتخاباتیِ دولت اسلام را به سُخره می‌گرفت و عنوان می‌کرد: «شاید اگر امام رضا(ع) بود، پای کنسرت می‌نشست!»

علی‌رغم تکذیب ادعاهای علی مطهری توسط دفتر امام جمعه مشهد، روحانی بار دیگر تلویحاً آیت‌الله علم‌الهدی را هدف قرار داد تا با کمک مطهری بلبشوری تازه به پا نماید و افکار عمومی را از سمتِ پیگیری اختلاس‌های سریالی در بانک‌ها و صندوق ذخیره فرهنگیان به سمتِ مسایلی سوق دهد که برای مردم از اهمیت چندانی برخوردار نیست.

قطعاً تیم رسانه‌ای دولت یازدهم اجازه نمی‌دهد این ماجرا به این زودی‌ها ختم به خیر شود و آن‌هایی که در برابر فسادها دَم برنمی‌آوردند، قرار است تا پایان صفر برای لغو سخنرانی مطهری سینه بزنند و صفحه‌ اول روزنامه‌شان را سیاه کنند.

کسانی که مخالف دوقطبی‌سازی هستند در گذشته‌ای نه‌چندان دور ذاتِ خویش و میزان صداقت‌شان را در معرض امتحان قرار داده و رفوزه شده‌اند. دوقطبی‌ساز آن شخصیتی است که مصالح عمومی را قربانیِ منافع و خصومت‌های شخصی می‌کند و به جایِ آنکه مطهری را دعوت به آرامش کند، خود دُهل نبرد به صدا درمی‌آورد و با نامه‌ای پر از تزویر جامعه را به التهاب می‌کشد.

منبع:آناج

انتهای پیام/س