به گزارش انعکاس بناب به نقل از  فارس از تبریز  از روابط عمومی جهادکشاورزی استان، بررسی نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره ای نشان دهنده جوی پایدار طی یک روز آینده می باشد که با افزایش نسبی دما نیز به ویژه در طول روز همراه خواهد بود و به علت پایداری هوا در برخی نواحی به […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از  فارس از تبریز  از روابط عمومی جهادکشاورزی استان، بررسی نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره ای نشان دهنده جوی پایدار طی یک روز آینده می باشد که با افزایش نسبی دما نیز به ویژه در طول روز همراه خواهد بود و به علت پایداری هوا در برخی نواحی به ویژه شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان غبار محلی خواهیم داشت.

اما از بعد از ظهر روز چهارشنبه به تدریج با نفوذ سامانه بارشی به استان افزایش ابر، وزش باد (گاهی شدید) و از اواخر وقت گاهی بارش باران و برف و مه پیش بینی می شود.

طبق اطلاعیه جوی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی هوای استان افزایش تدریجی دما را تا روز پنجشنبه یازدهم آذر نشان می دهد اما از روز چهارشنبه دهم آذر نفوذ تدریجی سامانه بارشی موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی نسبتاً شدید، گرد و غبار و از روز پنجشنبه یازدهم تا تا روز شنبه سیزدهم آذر بارش متناوب باران و برف و مه خواهد شود که از روز جمعه دوازدهم با کاهش دما نیز همراه خواهد بود.

هواشناسی کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی توصیه کرد، کشاورزان ضمن آمادگی کامل نسبت به تنظیم دما و رطوبت انبارهای نگهداری محصولات کشاورزی، رسیدگی به بهداشت باغات با جمع آوری اندام های آلوده گیاهی(شاخه‌ها و میوه‌های ریخته‌شده به پای در ختان) و امحا آنها، بستن کلش یا گونی دور تنه درختان(نهالهای جوان) بمنظور جلوگیری از خسارت جوندگان، مراقبت از یخ‌زدگی میوه‌ها در انبارها و در صورت بارش برف تکان دادن درختان(شاخه‌های میوه) به منظور جلوگیری از شکسته شدن آنها، از افت شدید دما در گلخانه ها مراقبت و از لامپ های مصنوعی در گلخانه‌ها استفاده کنند.

همچنین به علت برودت هوا محصولات کشاورزی را با وسائل نقلیه حفاظ دار حمل کنند. مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی به کشاورزان استان توصیه کرد ضمن آمادگی کامل، تمهیدات لازم برای تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی جانی و مالی معمول بدارند.

انتهای پیام/س