به گزارش انعکاس بناب، چهارمین  برنامه صندلی داغ  با آقای سید مجید یزدانی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب، ترتیب یافت؛ که بدن مقدمه در ادامه توجه شما را به این مصاحبه جلب می نماییم. انعکاس بناب: در ابتدا از برنامه های شاخصی که در ۸ ماهه سال ۹۵  اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب، […]

به گزارش انعکاس بناب، چهارمین  برنامه صندلی داغ  با آقای سید مجید یزدانی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب، ترتیب یافت؛ که بدن مقدمه در ادامه توجه شما را به این مصاحبه جلب می نماییم.

انعکاس بناب: در ابتدا از برنامه های شاخصی که در ۸ ماهه سال ۹۵  اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب، انجام داده است، را بیان بفرمایید.

یزدانی: شهرستان بناب میزبان کشتی نونهالان و نوجوانان کشور در رده های آزاد و فرنگی بود که در طول ۵  روز، ۴ مسابقه قهرمانی کشوری برگزار گردید و از لحاظ تعداد نفرات و نحوه برگزاری ۶ تشک کشتی به صورت همزمان داوری می شد و در طول ۴ روز برگزاری مسابقات، تقریبا بیش از ۲ هزار نفر تماشاگر را در صحنه داشتیم.

این مسابقات در سطح استان و کشور بی سابقه بود به غیر از مسابقات open  تهران  که اقدامی فراتر از توان شهرستان است.

با کمک های هیئت کشتی استان و فدراسیون کشتی و هیئت کشتی شهرستان بناب این اتفاق در بناب افتاد؛ علیرغم این ها انتقاد بنده از این مسابقات این است که متاسفانه آذربایجان شرقی کشتی در خور را انجام نداده و خوب ظاهر نشد و از نقاط ضعف به شمار می رود  ولی در خصوص نحوه برگزاری طبق بازخورد اخذ شده از فدراسیون کشتی، نظارت کافی بوده و امیدواریم که برای شهرستان بناب تجربه بزرگی بوده باشد.

در ادامه هجدهمین دوره همایش بزرگ دوچرخه سواری”بناب شهر دوچرخه” برگزار گردید که مردم بناب با توجه به علاقه دیرینه ای که به موضوع  دوچرخه سواری دارند با حضور خود روز زیبا و تاریخی را برای بناب رقم زدند و امیدواریم که این شادی با ثبت بناب به عنوان “شهر دوچرخه ایران”ادامه پیدا کند.

همزمان با هفته برگزاری همایش دوچرخه سواری، بناب میزبان مسابقات تنیس روی میز آزاد و دسته برتر جوانان بود و  همه این مسابقات  و کارها و اقدامات، علاوه بر نشان دادن  توان مدیریتی شهرستان، با همکاری مجموعه ادارات، ورزش و جوانان و  همچنین با مساعدت آقای فرج اللهی فرماندار محترم شهرستان همراه بود.

در خلال برنامه های کشوری، برنامه های شهرستانی هم برگزار گردیده است از جمله مسابقات لیگ فوتبال شهرستان، لیگ برتر، لیگ دسته یک و همچنین مسابقات دوستانه مختلف به مناسبت های  ایام مختلف سال و در فصل تابستان که اوج فعالیت های ورزش بود سعی کردیم امکانات خوبی برای شهروندان ارائه دهیم.

در طول سال، در حوزه ورزش همگانی،  ایستگاههای صبحگاهی و شامگاهی را در سطح شهر دایر کردیم که به کمک شهرداری، ۴ مورد ایستگاه ورزشی بانوان در سالن های ورزشی مناطق محروم از جمله در سالن کوی شهرداری، سالن محله کاملو که هزینه مربی را شهرداری تقبل کرد.

 همچنین در سالن سپاه هم پیگیر این برنامه ها هستیم که شکر خدا مثمر ثمر بوده به طوریکه در سالن والیبال با حضور بیش از ۱۰۰ نفری بانوان در شیفت صبح و در سنین مختلف  همراه است.

در سالن شهید بهشتی کوی لاله نیز برنامه های مختلفی برای بانوان برگزار کرده ایم که کلاس های ورزش شامگاهی، ۲ کلاس کشتی، و در رشته تکواندو ۱ کلاس و در رشته کونگ فو ۲ کلاس در حال برگزاریست.

همه اینها با هدف  توسعه ورزش همگانی صورت می پذیرد اما متاسفانه فضای ورزشی سرپوشیده در بناب کمتر است؛ یعنی طبق آمار، سرانه فضای ورزشی سرپوشیده در بناب در سالن های اداره ورزش و جوانان بناب، تقریبا ۱۱ سانتی متر مربع برای هر نفراست که بزرگترین معظل در شهرستان بناب محسوب می گردد.

انعکاس بناب : علت عدم استقبال از ورزش در بین مردم بناب را چه چیز می دانید؟

یزدانی: هزینه های اماکن ورزشی خیلی افزایش دارد و وزارت ورزش در مورد هزینه نگهداری اماکن ورزشی کمک مالی چندانی ارائه نمی دهد تا از بخش خصوصی در این مورد رها گردیم.

پیشنهادهایی هم به وزیر ورزش سابق داشتیم که متاسفانه در سطح وزارت آنقدر مشکل وجود دارد که واقعا به چنین موضوعاتی پرداخت نمی گردد.

یکی از بزرگترین مشکل مجموعه ورزش این است که مسئولان بلند مرتبه با ارائه برنامه های ویترینی مثل برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی سعی در توسعه سلامت دارند که جواب نمی دهد.

انعکاس بناب: شهروندان سوال کرده اند که علت بی توجهی به رشته ورزشی بدمینتون چیست؟

یزدانی: بدمینتون را خود بنده از ۳ سال پیش  شروع کردم و سعی در تشویق جوانان داشتم اما فعلا امکانات کافی برای این ورزش در بناب را نداریم، با این حال این ورزش فعلا در همان سالن ورزشی شهید بهشتی کوی لاله با نور کم سالن برگزار می گردد، که امیدواریم بتوانیم امکانات لازم را به زودی فراهم کنیم.

انعکاس بناب: در مورد وضعیت نابسامان استادیوم کوی لاله توضیحاتی بفرمایید؟

یزدانی: زمین استادیوم کوی لاله بیش از ۴۵ سال قدمت داشته و کل مجموعه فرسوده شده است و  با وجود اینکه چمن خوبی نسبت به شهرهای اطراف  دارد فقط سعی در حفظ حالت فعلی آن هستیم.

انعکاس بناب: شهروندان گلایه دارند که امکانات دوچرخه سواری در شهرستان بناب کمتر است، آیا تدابیری برای این کار اتخاذ شده است؟

یزدانی: هیئت دوچرخه سواری از ابتدا در بناب به شکل کمرنگ فعال بود؛ دستگاه ترینر یک مورد در بناب داریم و سعی داریم سه دستگاه دیگر خریداری کنیم.

انعکاس بناب: در مورد ایجاد ایستگاههای داخل شهری دوچرخه سواری چه اقداماتی صورت گرفته است؟

یزدانی: از شورای اسلامی  و شهرداری بناب به سبب کمک هایشان در عرصه  ورزش شهرستان تشکر می کنم و  درخواست دارم که به دوچرخه سواری نگاه ویژه ای داشته باشند.

علی رغم انجام اقداماتی در خصوص ورزش در سطح شهر، متاسفانه چون این موضوع کانالیزه نمی شود بنابراین نتیجه بخش نبوده و بسیج امکانات از توان ما خارج است.

در این مورد با آقای فرزان در جلساتی برگزار شده و درخواست مواردی از جمله  تابلو ورزش در ورودی شهر، ایستگاه دوچرخه و  مسیرهای ویژه دوچرخه داشتیم ولی متاسفانه به علت نبود عزم برای تغییر چهره شهر به شهر ورزشی، جوابی حاصل  نگردیده است.

انعکاس بناب: چه اقداماتی در راستای فرهنگ سازی دوچرخه سواری در بناب انجام داده اید؟

یزدانی: طرح هایی از جمله سه شنبه های بدون خودرو را تا ماه مبارک رمضان در وضعیت مطلوب برگزار کردیم ولی به سبب به وجود آمدن مشکلات در سطح هیئت دوچرخه سواری از آن زمان به حالت راکت مانده است.

حرکت  ادارات تامین اجتماعی، شهرداری و دانشگاه بناب در  خرید دوچرخه برای کارمندان خود برای  دوچرخه سواری در روزهای خاص  قابل تحسین بود.

به نظر بنده  با ادامه دار شدن چنین حرکت هایی در سایر ادارات، حرکاتی فوق العاده اتفاق خواهد افتاد.

درادامه همین مسیر، آقای سلطانی فر(وزیر ورزش و جوانان) از دوچرخه بناب در جشنواره کباب بناب خاطره خوشی دارند که بنا به گفته وی در هیچ جای دنیا چنین چیزی وجود ندارد.

انعکاس بناب: در مورد دوچرخه سواری بانوان علی رغم حاشیه هایی که در شهر به وجود آورد باز مواردی مشاهده می گردد، چه تصمیمی برای دوچرخه سواری بانوان دارید؟

یزدانی: اداره ورزش و جوانان وظیفه دارد زمینه حضور حداکثری مردم در ورزش را فراهم کند و یک  نهاد بازدارنده نیست، علی رغم اینها، پیست آسفالت دور زمین استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری بهترین مکان برای تمرین است. در داخل شهر نیز با تعبیه زیرساخت هایی مثل مسیر ویژه بانوان می توان حضور حداکثری مردم را در عرصه ورزش شاهد باشیم.

انعکاس بناب: یکی از شهروندان سوال کرده است، با توجه به کمبود امکانات  سالن امام علی(ع) کوی شهرداری، برای هر سانس ۱۸ هزار تومان دریافت میشود، در حالی که امکانات خوبی ندارد؟ نظرتان در این مورد چیست؟

یزدانی: در ۴ سال قبل علی رغم کمبود اعتبارات تعمیر، با تجهیز عمرانی مجدد سالن، نسبت به تجهیز آن اقدام کردیم و فعلا  در بالکن سالن، رشته های کاراته، کونگ فو، کیک بوکس و بوکس در حال برگزاری است ولی متاسفانه از لحاظ کیفی سالن در وضعیت خوبی نبوده اما با این وجود همین چند روز قبل تصمیم گرفتیم تعمیر بخش روشنایی و گرمایشی این سالن را انجام دهیم.

انعکاس بناب: ظاهرا آنطور که شهروندان اظهار می کنند در مورد نظارت بر صلاحیت مربیان باشگاهها خیلی ضعیف عمل شده، علت چیست؟

متاسفانه اقدامات شایسته و درخور برای اخذ مدارک برای مربیگری در فدراسیون و هیئت های ورزشی استانی انجام نمیگیرد. در مقابل اقداماتی مثل تغییرات در سیستم مربیگری هیئت های ورزشی را داده ایم.

انعکاس بناب: یکی از شهروندان سوال کرده است، تیم میلاد زاوشت در لیگ برتر شهرستان بناب امسال به عنوان قهرمانی رسید با این وجود، تشویق و ارزش گذاری نشد، علت را بیان بفرمایید؟

یزدانی: با حضور در جلسات دهیار و تیم های دسته یک و لیگ برتری زاوشت، هماهنگی های لازم برای حضور این تیم در مسابقات استانی را فراهم کرده ایم که به امید خدا نماینده خوبی برای شهرستان باشد.

انعکاس بناب: برای نوسازی سالن والیبال فعلی در تربیت بدنی چه اقداماتی صورت پذیرفته است؟

یزدانی: در طی سالهای اخیر نقشه های تغییر کاربری را آماده کردیم ولی با توجه به اینکه تغییر کاربری این مکان از ورزشی به تجاری، خدماتی و ورزشی هزینه های زیادی دارد با پیگیری از طرف نماینده محترم  و استاندار سعی در کاهش هزینه این مکان در راستای تغییر کاربری داریم و  با توجه به اینکه در موقعیت خوب شهر واقع است اگر اینکار صورت گیرد استقبال چشمگیر خواهد بود، ولی سالن های فعلی در وضعیت نامطلوب به سر می برند.

انعکاس بناب: وجود مافیا در ورزش را  چگونه ارزیابی می کنید؟

یزدانی: در سطح بناب آنچنان شکل مافیا وجود ندارد ولی به شکل گروههای غیررسمی بودند  که به کمک دستگاههای نظارتی و اطلاعاتی ۲ مورد را به شدت کنترل کردیم.

انعکاس بناب: درز اطلاعات در برخی هیئت ها در بخش بانوان را تایید می کنید؟

یزدانی: نه خیر؛ چنین چیزی گزارش نگردیده است.

انعکاس بناب: به نظر شما افزایش حضور و گرایش جوانان بنابی در قهوه خانه ها و مصرف قلیان، از عدم موفقیت اداره ورزش و جوانان نیست؟

یزدانی: خوشبختانه در سالهای اخیر، از صد در صد توان سالن های ورزشی به صورت تمام وقت استفاده شده است و این نشان دهنده استقبال از ورزش است.

فقر مطلق فضای ورزشی را مخصوصا در رشته های رزمی در بناب داریم، که ای کاش در کنار این سالن ها، ۴ سالن هم شهرداری به این امر اختصاص می داد.

انعکاس بناب: تکمیل پروژه استادیوم ۱۵ هزار نفری فوتبال بناب در چه مرحله ای قرار دارد؟

یزدانی: این استادیوم از پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصدی برخوردار بوده و با پیگیری نماینده شهرستان و به امید محقق شدن، در سال۹۷ شاهد افتتاح خواهیم بود.

انعکاس بناب: اگر حرف ناگفته ای دارید بفرمایید؟

بزرگترین مشکل ورزش در شهرستان بناب، عدم وجود باشگاههای حرفه ای است، در طول ۴ سال با همکاری شهرداری، آرد اطهر بناب با کمبود بودجه فعلا در سوپر لیگ بازی می کند و بنده  با خرید امتیاز بازی کاملا مخالف بوده و به تلاش خود و بچه ها اطمینان دارم و از مسئولین ارشد استان درخواست دارم زمینه  حضور باشگاههای فعال عرصه صنعت را  فراهم سازند که راه نجات ورزش قهرمانی شهرستان می باشد.

بخش دوم سوالات صندلی داغ مربوط به سلایق شخصی است

انعکاس بناب: اگر بخواهید اسم خود را مجدد خودتان انتخاب کنید، چه اسمی به خود می گذاشتید؟

یزدانی:  عماد

انعکاس بناب: از بدترین و خوش ترین خاطره خود از محیط کاری بگویید؟

یزدانی: مسابقات کشتی لیگ نوجوانان در استان بود که تیم های بناب و مراغه به مصاف هم رفته بودند که شکر خدا بردیم،  بعد از برگزاری مسابقات، در بناب به تمرین می رفتم که راننده تاکسی با دیدن من، از من کرایه نگرفت و گفت به خاطر کشتی که از شما دیدم ازت کرایه نمی گیرم، از آن روز سعی کردم در راستای منش های پهلوانی قدم بردارم. این روز برای خاطره خوبیست.

انعکاس بناب: بهترین غذایی که دوست دارید؟

یزدانی: قرمه سبزی و قیمه

انعکاس بناب:در مواقع فراغت از کار بیشتر چه تفریحی را دوست دارید؟ 

یزدانی: موسیقی و مطالعه کتاب که غذای روح است و عاشق شنیدن صدای سنتور بوده و رمان های تاریخی را مطالعه می کنم.

انعکاس بناب: اگر ۱ میلیارد تومن پول داشتید  چه کاری انجام می دادید؟

یزدانی: خانه می خریدم تا از مستاجری خلاص شوم و دوم اینکه برای خودم یک خودرو می خریدم.

انعکاس بناب: دوست دارید اهل کدام شهر باشید؟

یزدانی:  فقط اهل بناب هستم و  نمی خواهم اصلا به گزینه دیگری فکر کنم

انعکاس بناب: بهترین و بدترین  روز زندگی شما چه روزی است؟  

یزدانی: روز تولد پسرم عماد و بدترین اینکه  پدر بزرگم فوت شد

انعکاس بناب: بخش سوم صندلی داغ: آقای یزدانی در مقابل هر کلمه ای، اولین چیزی که به ذهنتان می رسد بیان بفرمایید؟

انعکاس بناب: مافیای ورزش

یزدانی: همه جا هست

انعکاس بناب: ورزش قهرمانی

یزدانی: دراوج مظلومیت

انعکاس بناب: صابر بروشک

یزدانی: پسر خوبیه

انعکاس بناب: بهرام فرزانه

یزدانی: عاشقشم

انعکاس بناب: شیخ رضا

یزدانی: مومن و مدیر

انعکاس بناب: هیئت بوکس

یزدانی: بچه های باصفا

انعکاس بناب: قلیان

یزدانی::چیز بدیه

انعکاس بناب: یزدانی

یزدانی: تقصیرکار ولی امیدوار

انعکاس بناب: شهرستان بناب

یزدانی: جایی که به خاطرش تبریز را ترک کردم

انعکاس بناب: سلطانی فر

یزدانی: مدیر بحران

انعکاس بناب: در این قسمت از برنامه از شما خواهمندیم جمله ای را با این کلمات بسازید.

یزدانی، کباب بناب، کشتی

جواب: یزدانی در جوانی کباب بناب را می خورد و کشتی می گرفت.

انعکاس بناب: در قسمت پایانی برنامه ضمن تقدیر و تشکر از طرف پایگاه خبری انعکاس بناب، طبق رسم برنامه صندلی داغ، مسئولان بعد از مصاحبه حرکت خیرخواهانه ای در عرض یک هفته انجام می دهند که عده ای را خوشحال کند. پیشنهاد شما چیست؟

یزدانی: از اهالی موسیقی برای اجرای برنامه در جمع کودکان بی سرپرست دعوت  می کنم تا باعث خوشحالی کودکان شوم.

انتهای پیام/سعید نصیری/۰۲/۷۵۹۲۵/۹۴