به گزارش انعکاس بناب، پدر ۴۵ ساله این خانواده به دلیل ناتوانی جسمی، چندان توان کارگری را ندارد، اما با این وجود از محلات ضایعات جمع آوری می کند و با فروش آن زندگی خود و بچه هایش را اداره می کند. گزارش یکی از شهروندان، ما را واداشت تا از نزدیک سری به این […]

به گزارش انعکاس بناب، پدر ۴۵ ساله این خانواده به دلیل ناتوانی جسمی، چندان توان کارگری را ندارد، اما با این وجود از محلات ضایعات جمع آوری می کند و با فروش آن زندگی خود و بچه هایش را اداره می کند.

گزارش یکی از شهروندان، ما را واداشت تا از نزدیک سری به این خانواده بزنیم، ابتدای بلوار مطهری از طرف مراغه، خیابان عارف را تا انتها رفتیم، رسیدیم به بیابانهایی که جز سرما و برف چیز دیگری نمی توان دید، یک خرابه ای گلی در آن صحرای سرد به چشم می خورد، نزدیکتر شدیم، پدر خانواده تا ما را دید از خجالت از خانه خود دور شد، چون خبر داده بودند خبرنگاران جهت گزارش به شما سر خواهند زد.

مادر این خانواده درباره علت و وضعیت پیش آمده، گفت: قبلا اجاره نشین بودیم، توان پرداخت کرایه را نداشتیم و با هزار مکافات و فلاکت مایحتاج خود را تامین می کردیم، تا اینکه روزی صاحب منزل، اسباب و اساسیه ما را به خاطر کرایه بیرون ریخته و آتش زد.

این مادر دردمند افزود: از آن روز هیچکس به ما منزل اجاره نداد، تا اینکه مجبور شدیم یک سرپناهی برای خود در این بیابان ایجاد کنیم.

وی با چشمانی اشک آلود ادامه داد: با ضایعات ساختمانی و مقداری گل و لای یک سرپناه با این وضعیت ایجاد کردیم، اما از هرگونه امکاناتی بی بهره ایم و شبها را در سرمای شدید زمستان به سر می بریم.

این خانواده شبها را به جای برق از شمع استفاده می کنند و خود را به پتو ها و ملافه ها می پیچند تا از سرما در امان بمانند.

یکی از فرزندان پسر این خانواده بیماری تشنج دارد، در حضور ما از زیر تشک بیرون نیامد، لح لح او را می شنیدم که از سرما به خود می پیچید، صحنه ویران کننده و دلخراشی بود، با خود گفتم چقدر راحت ما مردم و مسئولانش در خانه های خود با گرمای دلنشین زندگی می کنیم در حالی که همنوعان و همشهریان ما در عذاب به سر می برند، عدالت علی این نبود که شاهدش هستیم.

چنین صحنه هایی به خصوص در شهرستانی چون بناب تعجب آور و تاسفبار است؛ چرا باید چنین انسانهایی در این وضعیت زندگی کنند؟ سوالی است که بیش از همه باید مسئولان عزیز به آن پاسخ دهند؟ چرا؟

قطعا کمک به چنین مظلومانی نزد خداوند متعال پاداش زیادی را به همراه دارد، انتظار میرود مسئولان شهرستان به خود امده و دست چنین مظلومانی را بگیرند، چرا که آنها هم حق زندگی در آرامش را دارند.

در این راستا پایگاه خبری انعکاس بناب، جهت جمع آوری کمکهای نقدی مردم به این خانواده، آمادگی خود را اعلام نموده و از همشهریانی که قصد کمک به این خانواده را دارند دعوت میشود جهت تامین مسکن برای این عزیزان کمر همت بسته و هدایای نقدی خود را به دفتر خبری تحویل نمایند.

گفتنی است هدایای تحویلی شما همشهریان عزیز با همراهی مسئولان، در جهت فراهم نمودن رفاه، برای این خانواده هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/ش