به گزارش انعکاس بناب شامگاه روز یکشنبه آتش سوزی فجیعی در یک انبار قاب سازی در میدان خشکبار قدیم بناب به وقوع پیوست، خوشبختانه با تلاش های آتش نشانی و یاری مسئولان شهر این آتش سوزی بدون صدمات جانی مهار گشت. بر اساس این گزارش علت دقیق آتش سوزی فعلا کارشناسی و اعلام نشده است، […]

به گزارش انعکاس بناب شامگاه روز یکشنبه آتش سوزی فجیعی در یک انبار قاب سازی در میدان خشکبار قدیم بناب به وقوع پیوست، خوشبختانه با تلاش های آتش نشانی و یاری مسئولان شهر این آتش سوزی بدون صدمات جانی مهار گشت.
بر اساس این گزارش علت دقیق آتش سوزی فعلا کارشناسی و اعلام نشده است، اما به گفته کسبه و شاهدان علت این آتش سوزی میتواند از اتصال سیم برق فرسوده در محل باشد، طی این آتش سوزی چهار مغازه در این محل به صورت کامل سوخته و تخریب شده اند.

فرماندار شهرستان بناب در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، در محل آتش سوزی خشکبار قدیم با اشاره به تلاش ها و اقدام سریع آتش نشانی بناب، گفت: خبری که عصر امروز به دست آتش نشانی میرسد، درمورد آتش سوزی انبار نئوپان و کارتن سازی در این محل بوده است، که مأمورین آتش نشانی بناب سریعاً خود را به محل آتش سوزی رسانده اند.

وی افزود: در اسرع وقت پس از حضور ستاد مدیریت بحران در محل، با شهرستانهای مراغه، ملکان و عجبشیر هماهنگ شدیم تا آتش نشانی های شهرهای همجوار نیز سریعا به محل مراجعه نمایند.

فرج الهی گفت: با همکاری و تلاش آتش نشانی ها موفق به مهار آتش شدیم.

نماینده عالی مقام دولت در شهرستان بناب تصریح کرد: خوشبختانه این آتش سوزی تلفات جانی نداشته و فقط مصالح انبار شده از قبیل، کاغذ، نئوپان و کارتن از بین رفته است که شرایط مهار کردن آتش را نیز دشوار تر کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: آتش نشانی سرموقع به محل رسیده است، اما به دلیل شرایط محیطی، رساندن آب به آتش به سختی صورت می‌گرفت، که با کمک بیل میکانیکی، دیوارها و موانع از سر راه برداشته شد تا در مهار کردن آتش دشواری کار کمتر شود.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از زحمات نهاد های حاضر در محل گفت: از همشهریان محترم تقاضا دارم، در استفاده از لوازم گرمایشی و همچنین سیم کشی منزل و محل کار خود دقت و توجه نشان دهند، تا با چنین مشکلاتی مواجه نشویم.

امیر پور عبدالکریم رئیس آتش نشانی بناب در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب در محل آتش سوزی گفت: طی تلاش های همکاران در بناب و کمک هایی که از شهرستان های همجوار، فولاد و نیروگاه بناب گرفته شد، آتش سوزی ظرف ۲ساعت مهار گردید و جمع آوری، آوار و پایان کار محار آتش تا حدود ساعت ۰۰:۳۰ بامداد ادامه پیدا کرده است، و مابقی عملیات خاکبرداری به صبح امروز سپرده شده است.
وی افزود: طبق ثبت سیستم های مرکز آتش نشانی دقیقا ساعت ۰۷:۱۹ عصر خبر آتش سوزی به ما رسیده است که ظرف دو دقیقه و چهل ثانیه به این محل مراجعه شده است، و دریافت کمک ها در صورت نیاز و عدم کافی بودن سیستم های ما بوده است
پورعبدالکریم در پایان سخنانش افزود: از تمامی همکاران و پرسنل از جمله نیرو های امداد حلال احمر و اوژانس بناب، نیروهای انتظامی که با جان و دل تلاش کردند تقدیر و تشکر میکنم.

سرهنگ الهوردیان در گفتگو با خبر نگار انعکاس بناب، در محل آتش سوزی با اشاره به اقدام سریع نهاد ها به خصوص آتش نشانی گفت: در پی این اقدام هماهنگی ها صورت گرفته و ارگان‌های امداد رسان، و به همراه آن پلیس نیز در صحنه حاضر شدند.
وی افزود: شکر خدا آتش سوزی مهار و خاموش گردیده است، و خوشبخانه از شیوع حریق داخل بازار سریعتر جلوگیری گردید.
رئیس پلیس شهرستان در پایان با تقدیر و تشکر از نهادهایی که در این محل حضور داشتند گفت: همه ی نهادهای مرتبط با این آتش سوزی به خوبی باهم همکاری کردند/

تصاویری از این حادثه ی ناگوار:

 

انتهای پیام/امین چالاکی/۹۵/۷۵۹۲۵/۰۱