به گزارش انعکاس بناب، وحید زینالی در خصوص برگزاری سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی گفت: این رویداد مهم رسانه ای تاثیر بسیاری در تولید محتوای مطالب روزنامه نگاران دارد. وی با اشاره به نقش برگزاری جشنواره های رسانه ای در ایجاد انگیزه بین فعالان این حوزه ادامه داد: این […]

به گزارش انعکاس بناب، وحید زینالی در خصوص برگزاری سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی گفت: این رویداد مهم رسانه ای تاثیر بسیاری در تولید محتوای مطالب روزنامه نگاران دارد.
وی با اشاره به نقش برگزاری جشنواره های رسانه ای در ایجاد انگیزه بین فعالان این حوزه ادامه داد: این جشنواره فرصتی برای شناساندن خبرنگاران فعال استان است که نسبت به تولید اخبار و محتوای خبری تلاش می کنند.
زینالی اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی با داوری و نظارت دقیق کارشناسان رسانه فرصتی است که در آن فرق بین خبرنگاری که خود تولید محتوا می کند با خبرنگاری را که از مطالب دیگران کپی می کند، مشخص شود.
وی گفت: به نظر من بهتر است در روز خبرنگار هر سال مصادف با ۱۷ مرداد ماه فراخوان برگزاری جشنواره انتشار یابد و در پایان سال و در دهه فجر نتایج آن اعلام شود.
رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف در رشته های هنری همچون تئاتر در استان اظهار کرد: ضروری است جشنواره مطبوعات به صورت سالانه و مستمر در استان برگزار شود.
وی با اشاره به حضور تشکل های صنفی در شورای سیاست گذاری برگزاری جشنواره گفت: در این جلسات تمامی نظرات ارائه شده و به غیر از زمان جشنواره تمامی پیشنهادات و انتقادات به نحوه برگزاری جشنواره لحاظ شده است.
زینالی اضافه کرد: انتقادی که برای این جشنواره وارد است مربوط به زمان انتشار فراخوان جشنواره است که به نظر من بهتر بود فراخوان این جشنواره چند ماه قبل انتشار می یافت.
وی با اشاره به تعدد و تکثر تعداد رسانه های استان در سال های اخیر گفت: البته بهتر است در اعطای مجوز انتشار نشریه به متقاضیان، سابقه کار مطبوعاتی آنها مورد توجه جدی قرار گیرد.
رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی تاکید کرد: در سال های گذشته برخی افراد به چشم بنگاه اقتصادی به مطبوعات نگاه می کردند که خوشبختانه اکنون از این مرحله گذشته ایم و در زمان کنونی نگاه فرهنگی در آن حاکم است.
وی اظهار کرد: داشتن صرف مدرک لیسانس نباید معیاری برای اعطای مجوز فعالیت برای متقاضیان انتشار نشریه باشد بلکه فعالیت رسانه ای مستمر و طولانی مدت باید مدنظر قرار گیرد.
زینالی افزود: تعدد و تکثر تعداد رسانه ای و مطبوعاتی در عین حال که از نظر آزادی بیان خوب است، باید با نظارت و آموزش تازهواردان همراه باشد تا از ایجاد هر گونه هرج و مرج احتمالی جلوگیری شود.
وی ادامه داد: متاسفانه گاه برخی افراد که سایت خبری و پایگاه خبری ایجاد کرده اند توانایی تغییر ساعات درج اخبار خود را دارند که آسیبی جدی برای اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری است.
رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی اظهار کرد: متاسفانه گاه شاهد این هستیم که برخی پایگاه ها و سایت های خبری با برداشتن اخبار دیگر خبرگزاری ها اقدام به انتشار مطالب آنها بدون درج منبع می کنند که در تناقض با اصول حرفه ای و اخلاقی روزنامه نگاری است.به فضل الهی، در راستای زمینه سازی برای پویایی جامعه رسانه ای آذربایجان شرقی، سومین دوره جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فعال در حوزه استان به میمنت سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» برگزار می‌شود.
لذا با هدف تمهید زمینه پویایی و نشاط مطبوعاتی، افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی مطبوعات استان، از عموم خبرنگاران و روزنامه نگاران و عکاسان خبری برای ارسال آثارخود به این جشنواره دعوت به عمل می آید.
بخش‌های جشنواره :
  • الف) بخش حرفه‌ای
    در این بخش، ۸ گرایش حرفه ای زیر در نظر گرفته شده است :

    • سرمقاله، مقاله و یادداشت
    • عکس خبری (تک عکس و گزارش تصویری)
    • گرافیک و صفحه آرایی (ویژه مطبوعات)
    • تیتر
    • خبر
    • مصاحبه
    • گزارش (خبری و غیر خبری)
    • کاریکاتور (طنز تصویری)
    • طنز مطبوعاتی (نظم و نثر)
  • ب) بخش ویژه
    در این بخش تولیدات تحلیلی مندرج در رسانه های محلی با موضوعات زیر داوری می شود:

    • شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»
    • احیای دریاچه ارومیه
    • روابط عمومی های رسانه محور
  • ج) بخش جنبی
    • ارس، بستر ساز توسعه منطقه
شرایط و مقررات شرکت در جشنواره :
  1. آثار ارسالی می بایست از تاریخ ۹۴/۰۷/۳۰ تا ۹۵/۱۰/۱۵ در مطبوعات محلی و خبرگزاری ها و پایگاه های خبری دارای مجوز استان منتشر شده باشند.
  2. ارسال دو اثر در هر گرایش الزامی است.
  3. ارائه اصل اثر به دبیرخانه جشنواره از سوی برگزیدگان توسط هیئت داوران الزامی می باشد.
  4. ارسال کپی بریده آثار راه یافته به مرحله نهایی در روزنامه‌ای که آثار شرکت کنندگان در آن ها به چاپ رسیده و نیز نسخه چاپی نشریات الکترونیکی الزامی است.
  5. مطبوعات لغو مجوز شده، فاقد مجوز و همچنین بولتن های داخلی ادارات، امکان شرکت در جشنواره را ندارند.
  6. دبیرخانه جشنواره از پذیرش غیرالکترونیکی آثار معذور است. نتایج بررسی های داوران محترم همزمان با جشنواره اعالم و از برگزیدگان جهت حضور دراین همایش دعوت خواهد شد.
  7. به برگزیدگان جشنواره، تندیس و لوح جشنواره و هدایای نفیسی اهداء می شود.
  8. هئیت داوران از بین اساتید و روزنامه نگاران برجسته انتخاب می گردند.
زمان و نحوه ارسال آثار :
  • متقاضیان شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ ۹۵/۱۰/۲۰ از طریق سایت azarsh.pressfestival.ir .ارسال کنند
  • ارسال تعداد اثر خواسته شده برای هر گرایش الزامی است.
  • زمان و مکان برگزاری جشنواره متعاقباً اعالم خواهد شد.

 

انتهای پیام/سعید نصیری/۰۲/۷۵۹۲۵/۹۴